Umpero Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Tak sobie dzisiaj przeglądałem kartę gwarancyjną mojego roweru i mam tam taki zapis: "Gwarancja traci ważność w sytuacji gdy rower bierze udział w zawodach sportowych". Ktoś się spotkał z takim zapisem gwarancyjnym? Rower mam dopiero dwa miesiące i mam zamiar nim startować w PB. Wydałem kilka tysięcy zł na rower aby między innymi startować w maratonach i teraz nie mogę ? Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 lol who care of it? Naprawdę myślisz że jak strzeli Ci rama to ktoś udowodni że jechałeś w zawodach, a nie po bułki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Miałem coś takiego w gwarancji Cuba, którego kupiłem w 2011 roku. Olałem to i startowałem Tyle, że nie miałem okazji skorzystać z gwarancji bo rower się nie popsuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Uprzejmie poproszą, o historię z stravy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Poza tym nawet nie startując w zawodach można używać roweru w zbliżonych warunkach i jeżdżąc ze średnimi ze środka, czy nawet końca stawki, więc ja się pytam o co kaman Kto udowodni czy startuję w zawodach Chyba musiałaby jakaś komisja śledzić różne zawody i wyłapywać tych niepokornych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemcio Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Bzdura. Tak samo jak z limitami wagowymi. Kto udowodni ze jeździ osobnik 120 a nie 110 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Z wagą, to widać kto rower reklamuje, ale zawsze można twierdzić że to syna czy żony rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Albo, że się przytyło już po tym jak rower się zepsuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki... takie coś na końcu wypowiedzi, sugeruje że to ironia była. Tak przynajmniej sądziłem do tej pory. Dobra idę się napić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu pójdzie do sklepu i powie "na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Umpero Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis. Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu pójdzie do sklepu i powie "na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem. Szczerze? Nawet jeśli, to niezgodność towaru z umowa nie wyklucza używanie rzeczy podczas imprez sportowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Wielu producentów rowerów ma takie ograniczenie gwarancji. Ale w sporcie amatorskim nikt się tym nie przejmuje, bo to na producencie/dystrybutorze/sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że sprzęt był używany w zawodach (o ile sam się nie wychlapiesz że usterka nastąpiła podczas wyścigu). Sprzedawcy na pewno nie zależy na takich ustaleniach, bo gwarancyjna wymiana ramy nic go nie kosztuje, a mógłby przez dociekliwość stracić klienta, więc tak naprawdę to martwy zapis. Sądzę że raczej chodzi w tym zapisie o zawodowych kolarzy, którzy potrafią zamęczyć każdą ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemcio Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Albo w drugą stronę --- czyli nie wyrażają zgody na używanie w zawodach żeby nikt ich nie sądził o odszkodowania jak komuś się stanie krzywda podczas zawodów z przyczyny np pęknięcia ramy przy dużej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 A jak rama strzeli podczas zwykłej wyprawy w lesie to niby odszkodowanie się należy bo rower był użyty zgodnie z przeznaczeniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Stycznia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Tego będą pewnie dochodzić rzeczoznawcy, ale w przypadku niektórych firm ( np. Trek ) szanse na otrzymanie nowej ramy są spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubek Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Jeśli to się tyczyło mojej wypowiedzi to miałem na myśli stwierdzenie, nie pytanie. Ogółem nie spotkałem się z czymś takim że usterka roweru, tutaj pęknięcie ramy, i uszkodzenie ciała przez to można dobiegać się o odszkodowanie od producenta. Jest coś o czym nie wiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Taki zapis w karcie zmajstrowanej przez producenta wskazuje na to by trzymać się daleko od jego produktów. Szablon sklepu? A który to sklep i jaka marka? Bo książeczka obsługi roweru oraz zawarta tam gwarancja to produkt producenta, dostarczany przez niego z rowerem. Jeśli taki papier wystawił sklep to po pierwsze warto sprawdzić warunki gwarancji na stronie www producenta, po drugie zapytać o tego bzdeta w sklepie i po trzecie unikać ich jak ognia na przyszłość bo wg nich samych sprzedają badziew. Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis. Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie? Dają po to żebyś nic u nich nie kupował. Na końcu tego akapitu była gwiazdka? Bo na dole strony powinienes znaleźć zapis: kliencie mamy cię w dupie od momentu dokonania zakupu produktu i zapłacenia za niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Umpero Napisano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Sklepu nie zdradzę bo niedługo wybieram się do nich na pierwszy przegląd. Dodam tylko, że sklep w Warszawie. Rower to Trek Superfly 6. Czy to nie powinna być książeczka gwarancyjna od Treka ? Generalnie dostałem książeczkę obsługi od Treka i oddzielnie kartę gwarancyjną z logiem sklepu i zapisami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 Czyli mamy 3 wybory: - gwarancja producenta zgodnie z kartą gwarancyjną - gwarancja sprzedawcy zgodnie z kartą gwarancyjną - rękojmia z tytułu ustawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji... po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł... ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie naprawdę, nie masz się czym martwić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 np. Trek ) szanse na otrzymanie nowej ramy są spore Trek nie pyta tylko wymienia na nowe ramy od dawna taka jest ich polityka obecnie a jeżeli sprzedawca nie chce przyjąć ramy Treka to pisać i dzwonić do przedstawiciela na Polskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji... po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł... ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie naprawdę, nie masz się czym martwić Widzisz, na uparciucha przysłowiowego może się okazać że sklep bardzo lubi dystrybutora (a jak pisze takie pierdoły w karcie WYSTAWIONEJ PRZEZ SIEBIE to kto wie jaki poziom intelektu prezentuje właściciel i spółka) i nie daj Boże zna swoich klientów także spoza sklepu, np wszyscy widują się na imprezach sportowych i wyjdzie że byli świadkami sportowej aktywnosci zawodniczej. I wuj, będzie szarpanina. Oczywiście ktoś może być uparty albo lubić się szarpać i wygra, ale większość ludzi nie lubi. Skoro firma x robi sobie takie zastrzeżenia to widocznie na podstawie czegoś je robi. Gdybam że w sztabie producenta nie wszyscy są mocno bici w głowę. Tak więc ten teges.... Wg mnie jeśli rower jest dużego i uznanego producenta a w karcie taki wpis to lepiej takiego produktu nie kupować bo mam wrażenie że jestem dymany za duże pieniądze. Lepiej uniknąć ewentualnych perturbacji w przyszłości i wybrać dzieło kogoś kto nie daje durnych wykluczeń gwarancyjnych. Są tacy a marek na rynku jak mrówek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waza Napisano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 OK, ale to trzeba by było rezygnować z zakupu najlepszych dostępnych na rynku rowerów, mój Cannondale ma taki sam zapis w gwarancji oficjalnego dystrybutora na Polskę. Zupełnie się tym nie przejmuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.