Umpero Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Tak sobie dzisiaj przeglądałem kartę gwarancyjną mojego roweru i mam tam taki zapis: "Gwarancja traci ważność w sytuacji gdy rower bierze udział w zawodach sportowych". Ktoś się spotkał z takim zapisem gwarancyjnym? Rower mam dopiero dwa miesiące i mam zamiar nim startować w PB. Wydałem kilka tysięcy zł na rower aby między innymi startować w maratonach i teraz nie mogę ? Co o tym myślicie?
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 lol who care of it? Naprawdę myślisz że jak strzeli Ci rama to ktoś udowodni że jechałeś w zawodach, a nie po bułki?
dywyn Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Miałem coś takiego w gwarancji Cuba, którego kupiłem w 2011 roku. Olałem to i startowałem Tyle, że nie miałem okazji skorzystać z gwarancji bo rower się nie popsuł.
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 15 Stycznia 2017 Poza tym nawet nie startując w zawodach można używać roweru w zbliżonych warunkach i jeżdżąc ze średnimi ze środka, czy nawet końca stawki, więc ja się pytam o co kaman Kto udowodni czy startuję w zawodach Chyba musiałaby jakaś komisja śledzić różne zawody i wyłapywać tych niepokornych
Przemcio Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Bzdura. Tak samo jak z limitami wagowymi. Kto udowodni ze jeździ osobnik 120 a nie 110 kg
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Z wagą, to widać kto rower reklamuje, ale zawsze można twierdzić że to syna czy żony rower.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 15 Stycznia 2017 Albo, że się przytyło już po tym jak rower się zepsuł
szymony Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 szymony, ty tak na trzeźwo? Po1 to moja sprawa czy jakiś program używam, po2 w mogę mieć 5 rowerów, a ten który był najdroższy i połamałem mogłem połamać jadąc po bułki... takie coś na końcu wypowiedzi, sugeruje że to ironia była. Tak przynajmniej sądziłem do tej pory. Dobra idę się napić
erzurum Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu pójdzie do sklepu i powie "na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem.
Umpero Napisano 15 Stycznia 2017 Autor Napisano 15 Stycznia 2017 Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis. Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie?
phoe Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 nie wzięliście jednego pod uwagę, kolega który ma kłopot z ta gwarancją jest uczciwy....do bólu pójdzie do sklepu i powie "na zawodach strzeliła mi rama" ..faktycznie ma jakiś problem. Szczerze? Nawet jeśli, to niezgodność towaru z umowa nie wyklucza używanie rzeczy podczas imprez sportowych.
Waza Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Wielu producentów rowerów ma takie ograniczenie gwarancji. Ale w sporcie amatorskim nikt się tym nie przejmuje, bo to na producencie/dystrybutorze/sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że sprzęt był używany w zawodach (o ile sam się nie wychlapiesz że usterka nastąpiła podczas wyścigu). Sprzedawcy na pewno nie zależy na takich ustaleniach, bo gwarancyjna wymiana ramy nic go nie kosztuje, a mógłby przez dociekliwość stracić klienta, więc tak naprawdę to martwy zapis. Sądzę że raczej chodzi w tym zapisie o zawodowych kolarzy, którzy potrafią zamęczyć każdą ramę.
Przemcio Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Albo w drugą stronę --- czyli nie wyrażają zgody na używanie w zawodach żeby nikt ich nie sądził o odszkodowania jak komuś się stanie krzywda podczas zawodów z przyczyny np pęknięcia ramy przy dużej prędkości.
Dziubek Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 A jak rama strzeli podczas zwykłej wyprawy w lesie to niby odszkodowanie się należy bo rower był użyty zgodnie z przeznaczeniem ?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 16 Stycznia 2017 Tego będą pewnie dochodzić rzeczoznawcy, ale w przypadku niektórych firm ( np. Trek ) szanse na otrzymanie nowej ramy są spore.
Dziubek Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 Jeśli to się tyczyło mojej wypowiedzi to miałem na myśli stwierdzenie, nie pytanie. Ogółem nie spotkałem się z czymś takim że usterka roweru, tutaj pęknięcie ramy, i uszkodzenie ciała przez to można dobiegać się o odszkodowanie od producenta. Jest coś o czym nie wiem ?
tobo Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 Taki zapis w karcie zmajstrowanej przez producenta wskazuje na to by trzymać się daleko od jego produktów. Szablon sklepu? A który to sklep i jaka marka? Bo książeczka obsługi roweru oraz zawarta tam gwarancja to produkt producenta, dostarczany przez niego z rowerem. Jeśli taki papier wystawił sklep to po pierwsze warto sprawdzić warunki gwarancji na stronie www producenta, po drugie zapytać o tego bzdeta w sklepie i po trzecie unikać ich jak ognia na przyszłość bo wg nich samych sprzedają badziew. Karta gwarancyjna to szablon sklepu, nie producenta i tam mam taki zapis. Po kiego grzyba oni to dają w zasadzie skoro nie będą w stanie udowodnić, że coś się stało na maratonie? Dają po to żebyś nic u nich nie kupował. Na końcu tego akapitu była gwiazdka? Bo na dole strony powinienes znaleźć zapis: kliencie mamy cię w dupie od momentu dokonania zakupu produktu i zapłacenia za niego.
Umpero Napisano 16 Stycznia 2017 Autor Napisano 16 Stycznia 2017 Sklepu nie zdradzę bo niedługo wybieram się do nich na pierwszy przegląd. Dodam tylko, że sklep w Warszawie. Rower to Trek Superfly 6. Czy to nie powinna być książeczka gwarancyjna od Treka ? Generalnie dostałem książeczkę obsługi od Treka i oddzielnie kartę gwarancyjną z logiem sklepu i zapisami.
Chleje24na7 Napisano 18 Stycznia 2017 Napisano 18 Stycznia 2017 Czyli mamy 3 wybory: - gwarancja producenta zgodnie z kartą gwarancyjną - gwarancja sprzedawcy zgodnie z kartą gwarancyjną - rękojmia z tytułu ustawy.
misiojedzie Napisano 18 Stycznia 2017 Napisano 18 Stycznia 2017 Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji... po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł... ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie naprawdę, nie masz się czym martwić
venom2000 Napisano 18 Stycznia 2017 Napisano 18 Stycznia 2017 np. Trek ) szanse na otrzymanie nowej ramy są spore Trek nie pyta tylko wymienia na nowe ramy od dawna taka jest ich polityka obecnie a jeżeli sprzedawca nie chce przyjąć ramy Treka to pisać i dzwonić do przedstawiciela na Polskę
tobo Napisano 19 Stycznia 2017 Napisano 19 Stycznia 2017 Nie no nie wierzę... kolego kupujesz rower za kilka tysięcy zł (przecież wiadomo że takiej klasy rower kupują już zawodnicy-amatorzy) i przejmujesz się tym co pisze w warunkach gwarancji... po 1: połowa tego forum jest w takiej sytuacji jak Ty po 2: kto to k***a udowodni że jechałeś w zawodach jak rower się popsuł... ja jestem prosty uczciwy chłop i jak pojechałem do sklepu z moim nietanim (jak na mnie) rowerem to powiedziałem wprost "nie muszę się przyznawać ale zrobiłem na nim kilka wyścigów i tyle kilometrów, nikt mi tego nie udowodni ale chcę być fair wobec was". no i gość w sklepie wie że nie udowodni mi złamania warunków gwarancji bo mnie nie śledzi z kamerą ale wie do czego wykorzystuję rower i w razie czego przyjmie sprzęt na gwarację jak również sprawdzi go odpowiednio na corocznym przeglądzie naprawdę, nie masz się czym martwić Widzisz, na uparciucha przysłowiowego może się okazać że sklep bardzo lubi dystrybutora (a jak pisze takie pierdoły w karcie WYSTAWIONEJ PRZEZ SIEBIE to kto wie jaki poziom intelektu prezentuje właściciel i spółka) i nie daj Boże zna swoich klientów także spoza sklepu, np wszyscy widują się na imprezach sportowych i wyjdzie że byli świadkami sportowej aktywnosci zawodniczej. I wuj, będzie szarpanina. Oczywiście ktoś może być uparty albo lubić się szarpać i wygra, ale większość ludzi nie lubi. Skoro firma x robi sobie takie zastrzeżenia to widocznie na podstawie czegoś je robi. Gdybam że w sztabie producenta nie wszyscy są mocno bici w głowę. Tak więc ten teges.... Wg mnie jeśli rower jest dużego i uznanego producenta a w karcie taki wpis to lepiej takiego produktu nie kupować bo mam wrażenie że jestem dymany za duże pieniądze. Lepiej uniknąć ewentualnych perturbacji w przyszłości i wybrać dzieło kogoś kto nie daje durnych wykluczeń gwarancyjnych. Są tacy a marek na rynku jak mrówek....
Waza Napisano 19 Stycznia 2017 Napisano 19 Stycznia 2017 OK, ale to trzeba by było rezygnować z zakupu najlepszych dostępnych na rynku rowerów, mój Cannondale ma taki sam zapis w gwarancji oficjalnego dystrybutora na Polskę. Zupełnie się tym nie przejmuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.