Skocz do zawartości
mally

[ Suport] XT vs XTR ?

Rekomendowane odpowiedzi

mally

Zbieram części na przegląd, mój suport w korbie Deore  2x10 617  zakończył żywot po 6 tyś km przyszedł czas na wymianę. 

Celują w suport XT SM BB70  za 70 zł choć rozważam zakup czegoś lepszego  XTR SM-BB93    za 130 zł   , czy jest sens dopłacać do XTR, czy jest coś lepszego od XT  do 100 zł ??

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Kup accenta, w którym w przyszłości będziesz po prostu wymieniał same łożyska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fundil

Dokładnie tak jak przedmówca.
Accent i masz spokój święty. łożyska do niego kosztują 12PLN

  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Ja polecam właśnie ten suport xtra u mnie dał radę 2 lata ostrego tyrania w różnych warunkach pogodowych także jak za te niecałe 150zł chyba najlepszy wybór.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fundil

 

 

ten suport xtra u mnie dał radę 2 lata ostrego tyrania w różnych warunkach pogodowych

To samo wytrzyma Accent za połowę ceny. A w dodatku jak się wyrobią łożyska to nie trzeba kupować tak drogich Shimanowskich tylko zwykłe za 12PLN

  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

 

 

To samo wytrzyma Accent za połowę ceny.

Miałem accenta i tokena gdzie pasują łożyska i po 3-4 msc łożyska albo w ogóle się nie kręciły albo cykały.strzelały..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Mam podobne doświadczenie z suportami jak @@siejak1, Accenty, XT padały wcześniej czy później, raczej wcześniej. Natomiast XTR naprawdę długo wytrzymuje w ciężkich warunkach. W zimówce mam 3-letni XTR, z tego dwa lata jeżdżony w okresie jesienno-zimowym i jeszcze tą zimę powinien obsłużyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamfan

 

 

To samo wytrzyma Accent za połowę ceny. A w dodatku jak się wyrobią łożyska to nie trzeba kupować tak drogich Shimanowskich tylko zwykłe za 12PLN

Nie masz racji, akurat XTR wytrzyma znacznie dłużej niż Accent, bo ma naprawdę dobrze uszczelnione łożyska.

Więc jak nie zależy Ci na kasie to XTR, jak szukasz czegoś najlepszego pod względem stosunku jakość/cena to Accent. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

Też polecam XTR trzy sezony a kręci się jak nowy. A nie oszczędzam roweru jeżeli chodzi o błoto i myjkę ciśnieniową.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Myszator

XTR 

 

Polecam...

 

giphy.gif

 

 

Super 

 

Dodatkowo... Fajne bo czarne : ) 

 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

XTR 3 sezony i śmietnik, w accencie wymieniać łożyska można dowolnie , padną fabryczne - kupujesz jakieś konkretne i też masz spokój na 3 sezony. A po 3 sezonach znowu same łożyska wymieniasz a nie cały suport.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Miałem accenta i tokena gdzie pasują łożyska i po 3-4 msc łożyska albo w ogóle się nie kręciły albo cykały.strzelały..

Tak jest, to nie jest trawałe rozwiązanie, bo te uszelki łożysk to może do szosy i sterylnych warunków się nadają, a nie do MTB. Jedyną zaletą jest łatwa mymiana, ale czy o to chodzi by ciągle wymieniać?

 

Ja proponuję robić inaczej. Kupić najtańszy Shimano za 50zł, wycisnąć z niego łożyska, zainstalować ponownie ale uszczelnieniem na zewnątrz. Do tego wsadzić firmową uszczelkę z 70 kładąc pod nią sporo smaru. Całość zakrywamy dekielkiem i po sprawie. W ten sposób mamy system podwójnego uszczelnienia, a od środka i tak jest tuba uszczelniona oringami.

 

Tak jeżdżę cały ten sezon i łożyska wyglądają świetnie, zero wody i piachu, bo i jak mają się dostać? Z pewnością jest to trwalsze rozwiązanie niż Accenta czy Tokena, a o Shimano nie wspomnę.

Edytowane przez Arni220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
modrzew

A czy tego co proponujesz nie łatwiej zrobić z Accentem (standardowe łożyska)? Owszem początkowy koszt będzie nieco wyższy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
montell81

XTR 3 sezony i śmietnik, w accencie wymieniać łożyska można dowolnie , padną fabryczne - kupujesz jakieś konkretne i też masz spokój na 3 sezony. A po 3 sezonach znowu same łożyska wymieniasz a nie cały suport.

 

To daje razem sześć sezonów.

W międzyczasie jednak wymiana ramy, a tam i tak suport w innym standardzie.

Obecnie trzy sezony to tak daleka przyszłość, że przy zakupach za kilkadziesiąt złotych nie warto sobie tym głowy zawracać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

A czy tego co proponujesz nie łatwiej zrobić z Accentem (standardowe łożyska)? Owszem początkowy koszt będzie nieco wyższy.

A Jak zmieścić drugą uszczeklę? Nie ma miejsca, trzeba by podtoczyć o 1mm miski co równie dobrze można zrobić z miskami Shimano.

 

Wiesz, żeby idea suportu z wymiennymi łożyskami miała sens, to uszczelki łożysk musiały by być znacznie lepsze. Takie uszczelnienie nazywa się LLR, no ale łożysko takie nie kosztuje 5zł. Dla tego najlepiej zastosować system podwójnego uszczelnienia, tak jak w piastach. Jedna i to nie najlepsza uszczelka, w miejscu gdzie ciągle idzie szpryca z przedniego i tylnego koła, to poroniony pomysł tak naprawdę. Komuś musiało na tym zależeć by tak produkować.

Edytowane przez Arni220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mally

OK szukam xtr jak wytrzyma 2-3 sezony będzie bajka :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

2/3 sezony w MTB? Nie wierzę, musiał by mieć inną konstrukcje niż BB70 czy 51.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fundil

W niektóre wypowiedzi też nie chcę mi się wierzyć. No cóż nie jeżdżę zbyt mocno ale z wypowiedzi osób co jeżdżą sporo suport XTR jest mocno przereklamowany.    

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

 

 

Użytkownik 2164 postów 152 Bardzo dobra Płeć:Mężczyzna Skąd:WLKP Imię:Arni Rower Napisano dziś, 22:10 2/3 sezony w MTB? Nie wierzę, musiał by mieć inną konstrukcje niż BB70 czy 51.

Ale tutaj chwalimy SM-BB93 a nie SM-BB70, drobna różnica w cyferkach sprawia ogromną różnicę w eksploatacji, kolego małej wiary :laugh: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Pewnie że tak, bo to ta sama konstrukcja jak BB70. Może BB93 jest inny, nie wiem, nie widziałem.

Waza, rozbierałeś BB93? Co jest w środku? Ponownie otwarte łożysko, uszczelka i dekielek?

Edytowane przez Arni220

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Waza

Nie, nie otwierałem, nie jest mi to do niczego potrzebne. Wystarczy mi, że jeżdżę na kolejnych suportach XTR latami, a XT wytrzymał tylko sezon. A opowieści,  że XT lub SLX jest "jak XTR" tylko tańsze, wkładam między bajki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

OK, a bierzesz pod uwagę szczęście? BB90 ma dokładnie te same uszczelki co BB70, a zatem wszelaki syf i woda mają dokładnie tę samą możliwość dostania się do łożyska. Skoro dostaje się w BB70, to jakim cudem nie dostaje się do BB90?

 

Oto wnętrze BB90:

http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/bikes-frames-forks/311084d1449781698t-why-new-t47bb-bottom-bracket-standard-no-solution-anything-shimano-sm-bb90-cup-sleeve-removed.jpg

http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/bikes-frames-forks/311086d1449782021t-why-new-t47bb-bottom-bracket-standard-no-solution-anything-_sm-bb90-ersatzteile.jpg

 

Wiesz czym się różni od BB70? Niczym. Dla czego te NIC w jednym suporcie działa, a w innym nie? Magia? Takie jak ty doświadczenia z XTR ja mam obecnie z XT zmontowanym po swojemu. Rower myję praktycznie codziennie, nie oszczędzam wody, leję tyle ile potrzeba. Nie ma prawa, by woda czy piach przedostały się do środka, bo zwyczajnie zmieniłem konstrukcję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pidzej

Mój BB-EX1 na oryginalnych łożyskach ma już jakieś 24kkm i przed wiosną zmieniać go (ani łożysk) nie zamierzam :)  Oczywiście są już wyczuwalne luzy ale dalej kręci się jak złoto - lepiej niż nówka BB52. BB52 miałem dwa: jeden wytrzymał 5kkm, drugi 13kkm. Żeby była jasność: większość oczywiście po asfalcie ale zdarzały się przecież jakieś jazdy w ulewie czy błotniste przeprawy. Myjki ciśnieniowej nigdy nie używam.

 

PS W suportach Shimano wku*wia mnie napis: "Do not dissasembly" i choćby z tego powodu można ich nie lubić :teehee:

Edytowane przez Pidzej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

Pewnie że tak, bo to ta sama konstrukcja jak BB70. Może BB93 jest inny, nie wiem, nie widziałem.

Waza, rozbierałeś BB93? Co jest w środku? Ponownie otwarte łożysko, uszczelka i dekielek?

Po co miałby on rozbierać coś co działa świetnie? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Po co, napisałem wyżej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.