Skocz do zawartości

[korba] problem przy zakupie


alagor96

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, składam obecnie rower dla siostry i kupiłem korbę, dokładnie model fc m131 42. Prosta, ale nie uważam, żeby akurat korba była potrzebna jej lepsza. Zdecydowałem się na nią, bo wyjątkowo spodobała mi się wizualnie jak na tak niską grupę( https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-trekking/p,mechanizm-korbowy-tourney-fc-m131-shimano,45535.html ). Na aukcji (nie tej z linku, to tylko przykład) były dwa wyraźne zdjęcia, dokładnie takie jak w centrumrowerowym.pl. Jednak otrzymałem coś takiego: http://www.alerower.com/220-thickbox_default/korba-shimano-tourney-fc-m131-3x6-7-8-rzedowa.jpg Niby ten sam model, podobna stylistyka, ale ten drugi wygląda jak paździerz. Oczywiście napisałem do sklepu, ale oni twierdzą, że: " Zamówiona korba jest w pełni zgodna z opisem, na przedstawionym zdjęciu jedynie trzeci rząd zębów wystaje poza osłonę." Wydaje mi się to brednią, bo skoro coś raz wystaje, a raz nie to nie jest tym samym. Zamierzam zwrócić sprzęt, ale nie zamierzam płacić za wysyłkę, skoro to sklep wysłał mi inny towar. A co Wy o tym myslicie?

Napisano

W opisie jest zaznaczone : "Posiada pełną osłonę łańcucha którą można zdemontować." . Opis był zgodny i jedyne co możesz zrobić to wypełnić formularz zwrotu i odesłać - niestety na swój koszt.

Napisano

Macie rację, ale przecież ta ze zdjęcia też posiada osłonę, wiec mam się domyślać, że chodzi o inną osłonę? I czy wyraźne zdjęcie i nie zaznaczenie, że wygląd towaru może odbiegać od zdjęcia nie przechyla szali na moją stronę?

Napisano

Pełna osłona jest osobnym elementem z nr katalogowym (patrz manual przesłany przez @@Fenthin) , ta ze zdjęcia to tylko element ozdobny. W ofertach sklepów internetowych zdjęcia są zazwyczaj poglądowe z katalogów producentów a o specyfikacji konkretnego produktu stanowi opis.


Na przyszłość przed zakupem zadawaj pytania , to najlepszy sposób na uniknięcie nieporozumień jak i walkę o swoje rację - gdybyś otrzymał odpowiedź ,że jest taka jak na foto na maila miałbyś podstawy do reklamaji  , a tak niestety prawo jest po ich stronie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dobra, po moim zdecydowanym sprzeciwie (zdecydowanym, ale kulturalnym!) sklep zgodził się zwrócić koszty. Otrzymałem przelew, w którego skład wchodziła cena korby i przesyłek w dwie strony, czyli całe pieniądze jakie wydałem na ten nieudany zakup. Warto walczyć o swoje, nawet nie dla tych kilku złotych, ale dla pokazania sklepom, że należy szanować klientów i nie próbować ich oszukiwać poprzez niejasności w opisach. Nie wystawię sklepowi negatywnej opinii, bo jednak ostatecznie zachował się przyzwoicie i straciłem jedynie czas. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...