jowejek Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Czy spotkaliście się kiedyś z obręczami bez przeszlifowanego boku, które mimo tego byłyby kompatybilne z hamulcami szczękowymi/v-brake? Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją, zdaje się ona przeczyć logice, bo pewnie skuteczność hamowania będzie ograniczona, a same klocki szybko zaczną zdzierać farbę. Wolę jednak zapytać, bo sprzedawca twierdzi, że obręcz jest kompatybilna mimo braku przetoczenia. Wg sprzedawcy poniższe koła są kompatybilne z v-brake (mimo słowa DISC w nazwie obręczy): 1) http://e-bmx.pl/opis/6876278/kolo-28-tyl-ryde-zac-2000--quando-pod-kasete-8910rz.html 2) http://e-bmx.pl/opis/7128950/kolo-tyl-28-rigida-zac-2000-joytech-kaseta-89-rz-zacisk.html 3) http://e-bmx.pl/opis/6937801/kolo-tyl-28-rigida-zac-19-czarne--shimano-rm60-parallax.html Czy widzicie jakieś problemy z powyższymi? Potrzebuję nowego koła do roweru służącego tylko do jazdy po mieście, więc nie chcę wydawać dużo pieniędzy na sprzęt, który w każdej chwili może ktoś ukraść i który jest cały czas narażony na stanie pod chmurką i zmienne warunki atmosferyczne. Do tej pory rower jeździł właśnie na Ryde ZAC 2000 (z przetoczeniem) i firma wydaje się lepszym pomysłem niż Kands czy Stars z Allegro.
emremigiusz Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Nigdy bym nie założył takiej obręczy pod v-brakei czy szczękowe hamulce.Równie dobrze w rowerze z tarczówkami można pomalować tarcze hamulcowe, ...a bo ładnie będzie wyglądać.Powierzchnia robocza ma być czysta. Hamować jakoś pewnie będzie,ale farba długo się nie ostanie.
Ychu Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 W hexagonie Brata są malowane boki obreczy, hamuje ale piszczy i się wyciera. Piszczenie może być też od klocków ale ogólnie słabo to wygląda.
jowejek Napisano 13 Maja 2016 Autor Napisano 13 Maja 2016 Czyli bez sensu pomysł. Szkoda, bo ceny dobre i marka rozsądna. Będę musiał rozejrzeć się za innym sklepem. Możecie polecić jakiś spoza głownego nurtu? Bo wszelkie centrarowerowe, bikestacje, itd. wydają się bardzo drogie.
Ychu Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Zawsze mozesz sobie sam usunąć tą farbę , tylko wtedy jest ryzyko uszkodzenia reszty. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
Garlock Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 A może to nie jest farba, tylko czarna anoda. Wtedy siła hamowania będzie porównywalna jak z gołym aluminium, wycieranie też od razu się nie pojawi, bo anoda jest całkiem twarda (o czym przekonał się każdy, kto spróbował ją usunąć sposobem mechanicznym). Bo jakoś sobie nie mogę wyobrazić, że ktoś wpadł na pomysł, żeby malować powierzchnię, po której szorują klocki.
jowejek Napisano 13 Maja 2016 Autor Napisano 13 Maja 2016 Czy możecie w takim razie polecić inne koło 28", na tył, pod V-brake, do roweru cross/trekingowego służącego do jazdy wyłącznie po mieście?
cervandes Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Koło za stówę będzie bardzo delikatne moim zdaniem, ja bym takiego nie kupił. Moja propozycja to http://allegro.pl/kolo-tyl-28-alexrims-ace18-novatec-802-8-9-10s-cz-i5141715894.html
Hobson Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Tutaj ktoś miał podobny dylemat: obręcz nienadająca się do vbrejków, a piasta nienadająca się do tarcz. Pan Sprzedawca zapewniał, że wszystko będzie działało https://www.facebook.com/groups/C3City/permalink/1042534855818877/
jowejek Napisano 13 Maja 2016 Autor Napisano 13 Maja 2016 @Hobson faktycznie podobna historia... Sprzedawca odpisał jeszcze, że bok jest anodowany. Koło za stówę będzie bardzo delikatne moim zdaniem, ja bym takiego nie kupił. Moja propozycja to http://allegro.pl/kolo-tyl-28-alexrims-ace18-novatec-802-8-9-10s-cz-i5141715894.html Pewnie, że koło 2,5x droższe będzie lepsze, a takie 5x droższe to już w ogóle optymalny wybór. Tylko nie do roweru na miasto za 500zł.
emremigiusz Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Za 150 zł można dorwać komplet używanych na nierdzewnych szprychach.Ale używane lepiej wcześniej obejrzeć na żywo.
radomir82 Napisano 13 Maja 2016 Napisano 13 Maja 2016 Te obręcze są anodowane, co nie zmienia faktu że po pewnym czasie anoda się przeciera, zazwyczaj nierównomiernie, przez co widać brzydkie srebrne "placki" wzdłuż powierzchni hamującej. Dodatkowo takie nie szlifowane obręcze mają zazwyczaj nie równe miejsce łączenia, co czuć przy hamowaniu.
rzymo Napisano 14 Maja 2016 Napisano 14 Maja 2016 Czy spotkaliście się kiedyś z obręczami bez przeszlifowanego boku, które mimo tego byłyby kompatybilne z hamulcami szczękowymi/v-brake? Wiele razy - producent robi jedną obręcz i sprzedaje jako disc / v-brake. Czyli jeździsz z tarczami to masz całe czarne obręcze, używasz hamulców obręczowych - powłoka b. szybko się ściera i masz obręcze pod V.
jowejek Napisano 17 Maja 2016 Autor Napisano 17 Maja 2016 Przypadkiem okazało się, że koleżanka, która kupiła niedawno rower ma właśnie czarne, anodowane obręcze po bokach. Wygląda to... fatalnie. I to już po około miesiącu jazdy. Wątpię by w przyszłości boki przetarły się w bardziej estetyczny sposób (klocki musiałyby dociskać całą powierzchnią w sposób idealnie równomierny i być ułożone idealnie równo względem obręczy). Gdyby ktoś miał podobną rozterkę, to potwierdzam, że rozwiązanie takie faktycznie istnieje (także w firmowych rowerach), natomiast nie polecam go ze względu na wypaczenie estetyki tak mocne, że może powodować problemy przy odsprzedaży (przeciętny kupujący zwróci uwagę na przetarcia i raczej nie zaufa argumentowi "panie, tak ma być!").
nemo2009 Napisano 18 Maja 2016 Napisano 18 Maja 2016 Tu masz tanie koło i z paskiem szlifowanym http://allegro.pl/k-tyl-28-stozkowe-ob-kross-kaseta-wyprzedaz-20-i6192821827.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.