Skocz do zawartości

[Zapieczona korba] - Wymontowanie


Brago

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, sezon rowerowy się zaczyna tak i czas żebym od lat wsiadł na rower, ale napotkał mnie problem zapieczone korby i skręcone gwinty w pedałach.


Pedały oraz korby z tarczą zakupiłem za 60 zł i wszystko super gdyby nie przeszkodziłby mi w szczęsciu stare zapieczone korby i śruby..

Poniżam wklejam zdjęcia bo nie wiem jak to opowiedzieć.
Korba przy ramie ma gwiny jak pedał? Prawa korba ma lewy, a lewa prawy gwint?

post-196721-0-50208900-1462991067_thumb.jpg

 

 

Na zdjęciu 1:

Kolor czerwony - tej nakrętki, albo czegoś nie mogę za nic okręcić, ani w ogóle ruszyć, i dlatego ta korba nie chce wyjść z tego `trzpienia`
Kolor niebieski - nakrętka trzymająca korbę to `trzpienia` wyszła bez problemowo

 

 

 

 post-196721-0-21470200-1462991079_thumb.jpg

 

 

Na zdjęciu 2:
Zaznaczyłem tą nakrętkę, której nie mogę niczym odkręcić , jest tak zapieczona, że skręciłem klucz nasadowy i jest do niczego.


Jak i czym odkręcić te wszystkie śruby, nakrętki? Dzięki z góry za pomoc. Pozdrawiam. 

Napisano

Korbę kupiłeś nową, czy używaną? Ogólnie do korb musisz dopasować suport, by zachować linię łańcucha. Prawdopodobnie suport będzie do wymiany.

Jeśli tak, to nic nie stoi na przeszkodzie, by uciąć starą korbę, wykręcić i wywalić suport, wstawić nowy i nową korbę. Jeśli chcesz spróbować na starym suporcie zamontować, to ratuj się WD40, dobrym kluczem nasadowym z długim ramieniem, oraz ściągaczem do korb.

Napisano

Nówkę sztukę.

 

Suport to jest ten bolec co łączy dwie korby? Mam pod dostatkiem WD40 i lałem wiadrem na korbę żeby się odpiekła..

 

Jeśli chodzi o koszta suportu to droga sprawa? Bo z tego co widziałem to ściągacz kosztuje do 2 dyszek to bez tragedii.

 

Jakbym mógł Cię prosić o rozmiary kluczy do tych operacji. :)

Napisano

Nakrętka korby nie jest czasem zaspawana? Na tym zdjęciu między pikselami przebija się coś na kształt kropli stopionego metalu, a robi się tak czasem jak się gniazdo wyrobi i korba się ciągle luzuje. Jak tak to "zdemontuj" to wszystko szlifierką...

Napisano

Suport na łożyskach maszynowych kosztuje najtańszy ~25zł i ja na takim jeżdżę czwarty rok już.

Seraph chyba ma racje, a nawet jeśli nie, to warto to uciąć a suport wymienić. Odejdzie Ci koszt ściągacza, za to kupisz suport przynajmniej będziesz miała nową część.

Jaką dokładnie korbę kupiłeś? Jakiś suntour, shimano? model?

Napisano

To chyba tak zrobię, że rozetnę to ustrojstwo i założę ten nowy suport.

 

Wiesz co? Poszedłem do zwykłego rowerowego sklepu i poprosiłem o solidną korbę to facet dał mi jakąś z naklejką `Whells` coś takiego. 

Wole samochody niż rower dlatego się tu zielono pytam.

Napisano

Pewnie Prowheel... ich tańsze twory jakością nie grzeszą poza tym nie wiadomo czy w ogóle producent podaje jaki suport do tego dobrać. Jeśli utniesz, to będziesz miał zagwozdkę jaki do tego suport dokupić. Nawet tanie korby suntour'a mają podane info jaki suport jest potrzebny...

Napisano

Ogarnąłem sprawę. Korbę przy osi naciąłem szlifierką pod kątem z obu stron, siekerka i młotek, precyzyjne uderzenie i korby odleciały. :) 

 

Nowe korby i pedały założone, na dniach jeszcze ogarnę hamulce i życzcie mi szerokiej drogi. :)

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...