Skocz do zawartości

[Łańcuch] Łańcuch Connex 800 do wolnobiegu Mf-Tz21?


Matarix120

Rekomendowane odpowiedzi

Witam piszę z zapytaniem czy wolnobieg Shimano MF-TZ21 przyjmie łańcuch Wipperman Connex 800 i nie będzie się szybciej zużywał?

Jestem w tych sprawach zielony, a chciałbym wymienić łańcuch ponieważ poprzedni z KMC już swoje przejechał i się wydłużył.

 

To mój pierwszy post na tym forum więc jeśli coś jest nie tak to poprawię.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg około 2500km. rower mam od 3 lat, ale dbam o niego i po każdej jeździe go czyszczę, a z dwa razy na sezon przeprowadzam pełne czyszczenie rozkręcając cały napęd i smarując wszystkie części. Zębatki na korbie i wolnobiegu wyglądają jeszcze bardzo dobrze niema żadnych mocno wyostrzonych tarcz, jedynie kółka od przeżytej już są dość ostre i bardzo się skróciły. Także chcę wymienić łańcuch z powodu tego że po długiej regulacji przerzutek nie chcą one płynnie wchodzić, a czasami nawet spadają i myślę że to przez to że łańcuch jest już wydłużony. Tylko nie wiem czy ten Connex 800 nie będzie za twardy dla tego wolnobiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylko nie wiem czy ten Connex 800 nie będzie za twardy dla tego wolnobiegu.

Nie ma czegoś takiego jak "za twardy" łańcuch. Im lepszy łańcuch tym mniej niszczy napęd i koniec.

 

Po takim przebiegu szanse, że nowy łańcuch się przyjmie są wręcz znikome. Możesz wyjąć koło, zrobić zdjęcie i wrzucić tutaj do oceny, ale nie wydaje mi się, żeby był nawet sens kupowania łańcucha.

 

Co do problemów z regulacją to może to wina linek, pancerzy lub samych przerzutek? Wiadomo, że wraz ze zużyciem łańcucha kultura pracy napędu spada, ale żeby się same biegi zmieniały to raczej nie to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mf-tz21 wygląda jak nówka po zjechaniu jednego kompletu opon ~ 1500 km więc Twój może nie być tragiczny.