Skocz do zawartości

[amortyzator] Sid Team


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tego teama

IMG_2626.jpg

może ktoś się orientuje jaki to rocznik?

 

Chcę go przeserwisować i pierwsza rzecz - ile i jaki olej? W manualu piszą tylko by lać do pełna 5wt i 15wt a nie jest podane ile ml.

Przedtem zamawiałem pit stopa w buteleczkach 100ml. Czytałem jednak, że lepszy a do tego tańszy jest Silkolene (litrowa butelka na allegro 60zł).

Więc brać drogi olej od Srama czy lepiej silkolene?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podaniem dokładnego rocznika będzie ciężko, bo ten wideł był produkowany przez kilka lat. To mogą być okolice roku +/- 2004.

Oleju potrzebujesz sporo, bo musisz zalać i odpowietrzyć blokadę (niezbędna będzie strzykawka 100 ml). Tam lejesz 5WT. Ta sama gęstość (po ok. 10 - 15 ml. na dół). Musisz jeszcze nasączyć gąbki, instrukcja mówiła o oleju 5 lub 15WT ale IMHO nawet ten najgęstszy się do tego nie nadaje, bo gąbki są szybko wysuszane. Najlepszy do tego celu byłby np. fluid Fox'a (bo Redrum RS jest już nieprodukowany). 

 

Olej RS jest dobry i drogi, jako zamiennik mogę Ci polecić Motorex (mniej się pieni niż RS i jest tańszy od Silkolene).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprawa wygląda tak, że potrzebujesz olej o lepkości 16,1 cSt40. Olej Rock Shock to nic innego jak Torco RFF7 oznaczany też jako Torco 7.|

Silkolene proRSF 5w bedzie miał lepkość na poziomie 26 cSt(przy temperaturze 40 stopni);

Motorex 5W będzie miał lepkość na poziomie ok 22 cSt (chyba 22,5???)

Teoretycznie nie powinieneś odczuć różnicy między olejem o lepkości 22 a tym o lepkości 16. Piszę "teoretycznie" bo pod jednym warunkiem - różnicy nie odczujesz latem. Różnicę da się odczuć przy niższej temperaturze - widelec będzie nieco bardziej stłumiony.
Natomiast jak jesteśmy już przy olejach i kto co komu poleca, to ja polecę jeszcze inny olej - będzie to Repsol fork olil 5W. Lepkość na poziomie 22 cSt 40 no i zauważalnie mniej pieni się od Motorexa i kosztuje uwaga - 30 - 35 zł za litr. Marka mało znana u nas, więc płacimy jeszcze tylko za olej na nie jak w przypadku innych olei 70% za naklejkę a reszta za produkt.
Reasumując jako olej do tłumika celuj w olej o lepkości 16 - 18(jeśli będzie w dobrej cenie) a jeśli nie to bierz Repsol'a 5W
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chyba, ze wezmie Motorexa 2.5W czyli 15.1cSt i bedzie git.

Shotgun, a jak z regulacją powrotu? Znalezienie właściwego ustawienia nie jest bardziej kłopotliwe? Pytam, bo gdy zalałem kiedyś swojego Drake'a olejem 2,5 W(lepkości nie pamiętam, ale o dość niskim współczynniku) to aby uzyskać podobną prędkość powrotu jak przy oleju 5W i lepkości 26cSt musiałem ustawić pokrętło powrotu niemalże na 3/4 gdzie wcześniej było ustawiane na poziomie prawie 1/2(raczej w dół). Dlaczego pytam - owszem, przy doborze oleju w pierwszą kolej patrzymy na współczynnik lepkości ale współczynnik gęstości(2,5; 5; 7,5; 10 W) też ma duże znaczenie.
Ja celowałbym jednak w tego Repsol'a 5W, ale poczekajmy na odpowiedź Shotgun'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie  bylo tak samo przy tym samym ustawieniu powrotu po zalaniu 2.5W. Kwestia dostrojenia- w Rebie, RVL- to mialem z Motorexem 5W, nie wnikam w fakt 5W semi, 2,5W full syntetyk. ale takie odnioslem wrazenie. Repsola mialem z pracy, ale przekladniowego okolo 90W, to idzie do smarowania komor w damperach na gabki, tak z innej beczki.

Kiedys bawilem sie w Reconie 351 roznymi skrajnymi olejami i dawalem nawet Amortyzol z Orlena, kwestia 2 pelnych obrotow i mialem odczucie takie jak na oryginale.

Osobiscie mnie jest ciezko odczuc roznice pomiedzy wspomnianymi Motorexami 2.5 vs 5, i ten pierwszy zostal zakupiony specjalnie pod kolege, ktory "wszystko czuje". Musialbym zalac jednym zrobic w danym dzionku rundke tesowa, przelac drugim, aby bylo to sumiennie odebrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Motorex pieni się mniej niż RS. Na co dzień używam naprawdę szerokiego spektrum olejów i mam dobre porównanie w praktyce. Ponadto nowe oleje zawsze testuję w swoim amortyzatorze, a jest to SID Race z roku 2000. To konstrukcja z bardzo kapryśnym, zamkniętym, nieregulowanym tłumikiem i dzięki temu lejąc do niego nowy olej od razu widać jak na dłoni ewentualne różnice w jakości pracy. Na szczęście za każdym razem chce mi się go odpowietrzać i przelewać (a nie jest to tak banalna czynność jak w nowym widelcach) bo po pierwszej jeździe widzę z czym mam do czynienia.

 

Test w widle z otwartą konstrukcją i olbrzymim zakresem regulacji (jak Rock Shox) jest dużo mniej miarodajny. Sam Motorex jest dla mnie ok. Ma dobrą cenę i amortyzator nieźle na nim pracuje. A pienienie się miało duuuużo większe znaczenie w tłumikach zamkniętych jak mój, dlatego mam dobre zaplecze porównawcze. W SID-zie Team jest tak, jak napisał przedmówca: to nie woda z Ludwikiem. 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...