Skocz do zawartości

[Renowacja] Romet Jaguar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie, ostatnio wpadłem w posiadanie klasycznej ramy firmy Romet typu Jaguar. Chciałbym oczywiście ją wskrzesić, jednak będąc w sklepie rowerowym postraszono mnie, że te ramy pękają. Ktoś miał takie nieprzyjemne doświadczenie? Ewentualnie orientujecie się czy faktycznie często się tak zdarza? Przytoczono mi historię chłopaka co odrestaurował sobie cały rower i po dwóch dniach mu popękała. Według mnie brzmi to dość abstrakcyjnie i raczej nie zniechęca mnie do podjęcia próby renowacji, tak więc mam pytanie skąd polecacie kupować części? Oraz czy są dostępne gdzieś dane techniczne tychże rowerów? 


 


Mój plan póki co jest taki aby oddać ramę do lakiernika na piaskowanie, obejrzenie czy nie ma żadnych pęknięć i dopiero malowanie. Nie mam dużego doświadczenia w składaniu rowerów tak więc za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny, zdjęcie ramy zamieszczam w załączniku, pozdrawiam !  ;)


post-183837-0-46685800-1445449751_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Jaguarach trochę złą sławą cieszyły się widelce, słynny kolarz kiedyś się zabił ale nie podczas zawodów tylko zykłej jazdy... Mam taką ramę i jeżdżę, odnowiłem już kilka polskim ram, i jak widzę ten złoty kolor to najchętniej bym go zostawił czyszcząc wszystkie plamki rdzy potem polerując pozostały lakier i wystającą stal, a potem może lakier bezbarwny, żal mi mojego złotego koloru chociaż dzisiejszy rower wygląda bardzo atrakcyjnie, to fajny był ten stary,,, 

Ramę powiniej obejrzeć ktoś kto ma serce i oko do starych rowerów, oceniając jej stan, mufy, rury, rdzę wewnątrz....  Kiedyś na forum szosowym org sporo o Jaguarach było...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Jaguarach trochę złą sławą cieszyły się widelce,