mario_awario Napisano 9 Września 2015 Napisano 9 Września 2015 Witam, Na moim przełaju fabrycznie zamontowano mechaniczne hamulce Tektro Lyra. Z siły hamowania byłem zadowolony, aż pewnego razu pełne zatrzymanie przy dużej prędkości z górki doprowadziło do skrzywienia tarczy - dostała ok 2 mm bicia na boki. Już zamówiłem tarcze SLX SM-RT66, wychodzę z założenia, że XT to za wysoko i za drogo oraz, że ta wymiana rozwiąże ten problem. Drugi problem, pojawia się czasami przy dociśnięciu klamki - w pewnym momencie hamulec 'przeskakuje', klamka się zupełnie zapada i nie ma żadnej siły hamowania. Próbowałem rozebrać zacisk, złożyć i ustawić jeszcze raz, ale okazuje się, że musiałbym to robić co 2 tyg i szkoda mi na to czasu. Doczytałem, że mechaniczne z dopiskiem 'road' są dostosowane do tego ile linki wyciągają klamki w rowerach szosowych (mam Shimano Tiagra), więc użycie przykładowo BB5 lub BB7 nie ma sensu - chyba, że ma - proszę mnie poprawić Jakie modele warto rozważyć? BB5 i BB7 road na pewno. Czy coś jeszcze? Znalazłem opinie o Tektro Spyre, ale raz że to znów Tektro, a dwa, że na plus i minus mniej więcej po równo głosów. Hayes CX-5 są że najcięższe, trudne do kupienia w PL, więc raczej odpuszczam. Shimano BR-CX75 - ma regulacje klocków, dzięki czemu nie potrzebuje regulacji linki. Znalazłem za 269 od sztuki, wyglądają sensownie. Shimano BR-R317 - najtańsze (111PLN), wyglądają na odpowiednik BB5. Niewiele o nich jest w internecie, więc gorąca prośba do osób znających temat o podpowiedzi PS 'pure' szosowców przepraszam, za włażenie z zabłoconymi butami w Wasz dział
pawelj5 Napisano 10 Września 2015 Napisano 10 Września 2015 Ile zrobiłeś na tym Tektro Lyra? Jeżeli przebieg jest spory, a byłeś zadowolony, to kup po prostu taki sam nowy zacisk i przejeździsz drugie tyle.
mario_awario Napisano 10 Września 2015 Autor Napisano 10 Września 2015 Oj nie nie nie :-) Problem występuje na obu zaciskach, więc na nowych pewnie też wystąpi po jakimś czasie. Przejechałem w sumie może z 2tys km w 5 miesięcy ale rower nie był nowy. Tak czy inaczej nie chce ich więcej. Nikt nie miał doświadczeń z BB7 Road albo innymi które wymieniłem?
mario_awario Napisano 1 Października 2015 Autor Napisano 1 Października 2015 OK, przeczytałem w internecie chyba wszystko o szosowych tarczówkach Generalnie większość ludzi poleca BB7road i o tym się nie będę rozpisywał. Są też dwa w miarę nowe pomysły od Tektro - wspomniany wcześniej Spyre i HY/RD. Pierwszy ma oba klocki ruchome - ramię zacisku jest dwustronne i oba klocki przemieszczają się w czasie hamowania. Obecnie takie hamulce bywają montowane w nowych rowerach CX np firmy Corratec. Same hamulce trudno dostać w PL. Dugia propozycja to hamulec mechaniczno-hydrauliczny - linka jest doprowadzona do zacisku, a tam już działa hydraulicznie. Podobno są bardzo odporne na przegrzewanie, poza tym mało informacji o nich. Ja próbowałem trafić używane BB7r, ale ktoś mi je dmuchnął aukcję sprzed nosa. Finalnie zdecydowałem się na należące do grupy 105, Shimano BR-R517. Cena jest atrakcyjna w porównaniu do nowych Avidów. Ustawienie nie jest szczególnie trudne, ale trochę czasu trzeba poświęcić. Siła hamowania jest super, da się fiknąć przez kierownicę, jeżeli taki właśnie jest cel . Na mokrym jeszcze nie testowałem (poprzednie piszczały okrutnie). Modulacja mogłaby być lepsza, ale na pewno jest lepiej niż w Tektro Lyra. Jedna uwaga dla wszystkich wymieniających: zmieniając zaciski, trzeba też zmienić adaptery.
Pieslav Napisano 18 Listopada 2015 Napisano 18 Listopada 2015 Dodam tylko od siebie że w moich Tektro Lyra w odstępie kilku miesięcy padły sprężyny w zaciskach, w tym samym miejscu. Zrobiłem na nich trochę km ale wygląda to wadę fabryczną która ładnie wychodzi po pewnym czasie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.