Skocz do zawartości

[Awaria] Shimano Nexus 7 - pilna pomoc


gerard1706

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku chciałbym się przywitać, jest to mój pierwszy post na forum. Nie przedłużając przejdźmy do rzeczy...

 

Mam duży kłopot z praktycznie nowym rowerem posiadającym piastę Shimano Nexus 7 (rower ma jakieś 500km). Problem polega na wibracjach odczuwalnych na pedałach podczas pedałowania przy toczeniu się. Zauważyłem również że tylne koło ma nieco większy opór oraz wydaje lekkie odgłosy pisku. Jeżeli ma to jakieś znaczenie przerzutki 1-2 nie wchodzą.

 

Do niedawana kłopotem było kręcenie się korb podczas jazdy ale po wyczyszczeniu zębatek kłopot ustał.

 

Jest to zapewne wina piasty, co gorsze rower oddałem do "fachowca" który na moich oczach odkręcił tylne koło, zdemontował przerzutkę i przestraszył się. Widząc jego nieporadność wziąłem rower do domu i sam skręciłem, oczywiście najprawdopodobniej źle ponieważ hamulec rolkowy w piaście przestał działać. Nie hamuje tylko szarpie.

 

Panowie, nie wiem co robić. Jedynym rozsądnym wyjściem wydaje się być serwis. Proszę tylko o info czy naprawa tego jest możliwa, jeżeli tak jaki może być jej orientacyjny koszt. 

 

Zapomniałem, kłopot powstał po przejechaniu ok 20km przez piaszczystą drogę a następnie złapał mnie duży deszcz.

 

Z góry dziękuje.

 

PS. Znacie jakiś wysyłkowy serwis rowerowy, w moim mieście nikt nie chce się tego podjąć. Potrafią chyba tylko łańcuchy smarować...

 

 

 

Napisano

Niestety nie, rower kupiony ze sklepu który już nie istnieje a właściciela nie sposób znaleźć. Pozostaje tylko naprawa we własnym zakresie / serwis.

  • Mod Team
Napisano

Jako że jestem w posiadaniu koła nexux 7 z zepsutym hamulcem, moglibyśmy sie dogadać, bo mi ono chyba nie potrzebne. Ale nie na już, bo do kraju wracam za ok 3 tygodnie.

 

Na już, uważam że piasta jest za ciasno skręcona. Idź to jakiegoś serwisu co ogarnia cokolwiek. Otwarcie nexusa nie jest jakieś skomplikowane, choć może wymagać specjalnych kluczy, na pewno alfine wymaga, nexus nie wiem na 100%.

 

Wyczyścić łożyska i zgodnie z zaleceniami shimano poskładać piastę.

Napisano

OK. Sam nie będę się za to brać bo niespecjalnie się na tym znam. Ewidentnie coś jest za ciasno skręcone oraz brak jest tarcia w tej piaście bo zużyta nie jest. 

 

Możecie powiedzieć coś z hamulcem, działał elegancko, do czasu zdjęcia koła. Po ponownym założeniu nie działa, to coś skomplikowanego czy wystarczy coś wyregulować?


Dodam jak wygląda sprawa hamulca.

 

Zdjęte zostało tyle koło wraz z linką oraz plastikowo metalową częścią od przerzutki. Dużo trudu sprawiło nałożenie tego ponownie ale po zamocowaniu zamiast hamowania jest szarpnięcie w pedałach. Kwestia złego złożenia czy coś poważniejszego ?


Przepraszam ze śmiecenie ale jeszcze pytanie:

 

Jak odpowiednio wyregulować piastę aby taka sama przerzutka była na manetce oraz piaście. Obawiam się że "sprawdzając" pokręciłem trochę całym mechanizmem i wszystko się poprzestawiało. Obudowa przerzutki (część gdzie idzie linka) została zdjęta.

  • Mod Team
Napisano

A masz hamulec torpedo, czyli w pedałach, czy masz np rolkowy i hamujesz dźwignia na kierownicy ?

 

Jak w pedałach, to ta srebrna blacha po przeciwnej stronie niż zębatka musi być przykręcona do ramy.

Napisano

W pedałach (trzeba nacisnąć do tyłu).

 

Mam jeszcze prośbę, jak wyregulować piastę aby na manetce oraz piaście był ten sam bieg. Podczas "sprawdzania" pokręciłem trochę zębatkami i obawiam się że wszystko się tam pozmieniało. Zdjęta była ta część od przerzutki mająca żółte kropki / znaczniki.

Napisano

Przy hamulcu trzeba uważać, żeby ramię było równolegle do płaszczyzny hamulca/piasty. Każde odchylenie może powodować dodatkowe opory.

Jeżeli piasta  była rozbierana, to mogła zostać nieprawidłowo złożona. Miałem tak w hamulcu rolkowym, że jakąś sprężynkę źle założyli i hamulec działał nierówno.

 

Do regulacji piasty faktycznie przyda się instrukcja:

http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/CoasterHub/SI-7C26C-EN_v1_m56577569830605809.pdf

http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SB-7S45/SI-65R0C-001-ENG_v1_m56577569830630954.pdf

Napisano

Jaka to dokladnie piasta ? Bo nexus 7 troche bylo ...tak czy siak rozebranie i poprawne zlozenie tej piasty to nic trudnego. Znajdz model piasty, powinien byc nadrukowany na obudowie albo napisz co to za model roweru i z ktorego roku. Nie potrzbea żadnych spejalnych kluczy, jedynie plaski do konusów z jednej sttrony.

Napisano

No cóż, nawet jeśli sklep nie istnieje, to został Ci jakiś paragon do kompletu z rowerem i możesz się udać bezpośrednio do shimano...

 

Bez zajrzenia do środka ciężko powiedzieć ale te piasty nie mają fabrycznie dobrych uszczelnień.

Napisano

Panowie. Zdjąłem koło, wyczyściłem z piachu, wyregulowalem przerzutki jest ok poza jednym.

 

Mianowicie, tocząc się pedały lekko się kręcą (można je zatrzymać) oraz czuć lekkie wibracje na pedałach. Jaki może byc tego powód...?

 

Czy oddawać bez zastanowienia do serwisu?

 

Ps. Znacie jakiś sprawdzony serwis od tych Piast, wolałbym wysłać całe koło niż oddawać dla partacza.

Napisano

Wiec rownież jest cos nie tak. Drugi rower mam z Piasta alfine i chodzi gładko, nie czuć żadnych oporów.

 

W nexusie jeszcze jakiś czas temu rownież tego nie było. Wyglada to jakby pomiędzy Piasta a tylna zębatka nie było odpowiedniego poślizgi stad te tarcie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Mam jeszcze prośbę, jak wyregulować piastę

Ustaw 4 bieg na manetce, na monitorku przy piaście będą żółte kreseczki, mają być równo, kręć baryłką tak by je wyrównać.

Napisano

Ustaw 4 bieg na manetce, na monitorku przy piaście będą żółte kreseczki, mają być równo, kręć baryłką tak by je wyrównać.

 

Wszystko wyregulowane. Jutro wysyłam koło z piastą do serwisu. Niech to nasmarują, zrobiłbym to sam ale brak czasu + narzędzi nieco to utrudnia.

Napisano

Mysle ze nie zeszłoby z tym dłużej niz zapakowanie i wysłanie kola :P

NA YT sa filmy jak wybebeszyc i poprawnie zlozyc Nexusa...krok po kroku.

Dalej nie napisales jaka to piasta....czy z hamulcem czy bez, moze zle uswawiles ramie hamulca..ale jak juz wysylasz to slij :P

Napisano

Zeszłoby, szczególnie jeśli chcesz odmaczać i płukać stary smar to kilka dni... Pytanie, czy ktoś w serwisie będzie to robił :) .

Przecież napisał, że hamulec rolkowy. One wymagają oddzielnego smarowania.

Napisano

Jak Rolkowy to nie w pisacie ! W pierwszym poscie pisze ze Rolkowy a w nastepnym że w pedałach, co faktycznie przeoczyłem.

Np piasta Shimano Nexus SG-7R46 jest na hamulec rolkowy Shimano INTER-M BR-IM50, sa to dwie oddzielne czesci.

 

 

Rozebranie i złożenie tego do kupy z wyczyszczeniem i przesmarowaniem to max  2h roboty.

Nie wiem co tam chcesz odmaczać, Jakby tam było coś zaschnięte do tego stopnia to ten rower by nie jeździł ;-P

 

Polecam ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/189558-piasta-nexus-i-inne-wielobiegowe-serwis-smarowanie/

Napisano

Alfine jest w oleju, wszystkie nexusy fabrycznie w smarze - przy czym to jest takie rozdwojenie jaźni tej firmy bo shimano ma w katalogu olej, także do nexusów właśnie...

I w przypadku nexusów trzeba się tego smaru pozbyć - albo posmarować nowym po rozbraniu i ręcznym wylizaniu każdego detalu; obie te procedury zabierają czas, niezależnie którą wybierzesz.

Napisano

Zgoda. Po moich doswiadczeniach z moja piasta twierdze tylko, ze idzie to zrobic w 2h, nie potrzeba zadnych specjalistycznych narzedzi.Warunek tylko jeden smar (niekoniecznie shimano) i np benzyne extrakcyjna namy przed rozpoczeciem akcji w zasiegu reki.

Napisano

Kołacze mi się w tyle głowy, że benzyna potrafi utwardzić niektóre smary, więc nie wiem czy taka dobra do płukania piasty bez pełnego rozebrania, żeby dotrzeć we wszystkie zakamarki.

Napisano

Bardzo ładnie płucze sie w extrakcyjnej.

Myslisz że olej jest w stanie zabezpieczyć tak wnętrze piasty, żeby tam nic nie przyrdzewiało w zimie ?

Chetnie bym sie przesiadł na olej bo prościej i szybciej ale ... wole nie ryzykować. ten smar shimano raczej wypiera wodę, bo model mojej piasty  jest raczej słabo uszczelniony, a w środku nie widać jakichkolwiek oznak wilgoci.Wyglada jak nowa.

Moj nexus jezdzi tylko w dni deszczowe w sezonie, i prawie  codziennie w tzw okresie po sezonie czyli  późna jesień do wczesnej wiosny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...