Skocz do zawartości

[deszcz] Jak wyczyścić rower po deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Na co zwrócić uwage przy czyszczeniu roweru po przejażdże w deszczowy dzień. Czy po każdej takiej podróży smarować łańcuch?? Z góry dzieki za odpowiedzi

ps. Sorki jeżeli źle założyłem temat, ale jestem początkującym forumowiczem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jak ja to czynie:

 

Czekam az rowerek wyschnie

mam możliwość wydmuchania go spreżonym pow.wiec tak czynie

jesli czesci sa bardziej zapiaszczone/bo to w deszczu nie uniknione/demontuje korbe,przerzutke,i starranie czyszcze.Kasete starczy jak tylko "wydmucham".Co do łancucha,jesli powłoka smaru jest dosc dostateczna by dokonac kilka nastepnych km to oczywiscie tylko delikatnie czyszcze szczoteczka do zebów i pałeczkami bawełnianymi do ucha.Jesli natomiast syf kiła i mogiła odpinam łancuch do czyszczenia i smarowania.Przed ponownym montarzem czystych,nasmarowanych czesci,oczyszczam rame i koła z błotka.

 

Pamietajmy dbałość o czysty i zakonserwowany naped to podstawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem w jakim temacie zamieścić to pytanie a ten jest w miarę nowy więc: kiedy właściwie należy smarować:

A)Kiedy słyszę łańcuch na kasecie.

B)Kiedy słyszę go na blatach korby.

C)Kiedy ogniwka łańcucha zginają się niepłynnie, z wyczuwalnym oporem.

 

Mam nadzieję że C bo coś mi za często wychodzi <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jakiego smaru uzywasz ciezki puchatku <_<. Ja po FL teflon+ musialem kapac lancuch w benzynie po 50-60km, teraz uzywam FL CC i co 100km, a nawet i wiecej przejade na nim. Uzywajac teflon+, gdzies po 60km slyszalem ciche piski na blacie korby, a to oznaka, ze czas na nowe smarowanie, ale jak mowie, teraz co 100km i nic nie piszczy. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach