Skocz do zawartości

[do 1500] rower górski


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chcę kupić rower górski, możliwie najlepszy do ok 1500 zł. Zależy mi bardziej na dobrych przerzutkach, szybkości roweru niż np na hamulcach. Najlepiej byłoby aby rower był z tego sklepu http://www.e-s-d.pl/index.php?k38,1-gorskie Jest blisko mojego domu i mogłabym się przymierzyć. Jeżdżę po lasach, ścieżkach, asfalcie, chodnikach, ale zależy mi na górskim, bo do tej pory jeździłam damką, która nie daje sobie rady w piasku i w ogóle zawsze najepiej jeździło mi się na górskim

mój wzrost: 167,5

waga: 51 kg

Napisano

W tym zakresie cenowym raczej ciężko mówić o czymś dobrym, raczej są to części które nie rozpadną się po tygodniu czy miesiącu. Ja bym zainteresował się Hexagonem V6 lub Levelem A2 ( ale on jest na V-Brake co dla mnie jest sporą wadą patrząc przyszłościowo).

 

Napisano

Jak 1800 jak 1400? :)

http://www.e-s-d.pl/index.php?p51,level-a2-v-brake-model-z-roku-2011

 

Jednak tak jak pisałem, ma on hamulce V-Brake co jest rozwiązaniem wyjątkowo NIE przyszłościowym. Tarcze to same zalety i nie wiem czy z tego powodu nie lepiej kupić słabszego Hexagona ale jednak na tarczach.

 

Popatrz też w sklepie goride.pl, mają tam sporo promocji. Zawsze możesz przymierzyć się do jakiegoś roweru a zamówić z innego miejsca. Pamiętaj że seria Hexagon to taki turystyk, level ma już geometrię bardziej sportową.

Napisano

1800 kosztuje ten Level a2 z 2013 r(może znajdę gdzieś taniej), wiecie czym różni się od tego z 2011 oprócz hamulców? I czym różni się ten hexagon v6 od level a2 z 2011?Geometria bardziej sportowa czyli bardziej zgarbiona sylwetka rozumiem? Bardziej mi zależy na szybkości roweru, amortyzatorze, przerzutkach niż na hamulcach. A te rowery różnią się kasetami itd ale nie znam się na tym wiec pytam co lepsze ;)

 

@up nw czemu, ale jakoś bardziej podobają mi sie rowery z męską ramą i raczej chciałabym kupić w pobliskim sklepie a tam są tylko grandy i krossy

 

Widziałam na necie level a2 z 2014 za 1500zł, ale były tylko duże rozmiary od M, a przy moim wzroście i wadze chyba lepiej mniejszy rower. Wiecie jaki rozmiar ramy by był dla mnie ok? Bo tabele są różne.

Napisano

Zgarbiona? Bardziej pochylona.

 

W tym przedziale cenowym to jeden "ptok", amortyzator to będzie XCT lub XCM, dopiero XCR nadaje się do czegokolwiek a z powodów niezrozumiałych jest w rowerach w zakresie cenowym 2500+. Przerzutki- Acera lub Alivio, znowu dużej różnicy nie zobaczysz, trzeba wystrzegać się grupy Tourney bo to kupa.

 

Szybkość roweru? Tego zupełnie nie rozumiem, rower będzie tak szybki jak Twoje nogi ( wiadomo że piasty mają wpływ ale tu znowu w tej kasie jedno i to samo).

 

Hamulce- tu wbrew Twoim oporom bym się zastanowił, dlaczego? V-Brake to już historia, kupując teraz coś na tarczach dajesz sobie możliwość zamiany na hydrauliki tanim kosztem.

 

http://www.goride.pl/mtb-26/8066-kross-hexagon-x9-2013.html

 

Ten wydaje się OK

Napisano

Jak Kross to dla ciebie najmniejszy, tzn. rozmiar S (16") odpowiednik innych producentów 17".

Ja mam 170 cm, waga 90kg i rower Kross koła 26" rozmiar ramy S i jest ok, opona szerokość 2.1.

 

Z budżetem 1500 zł i twoim profilem jazdy celowałbym raczej w rower typu cross z szeroką oponą i najlepszym amortyzatorem dostępnym w tej cenie roweru.

Piachy są różnej gęstości, a opony są różnej szerokości. Na rzadkim piachu żaden rower, nawet ten za  10 tys. zł nie pojedzie, no może za wyjątkiem fatbike.

Na szerokiej oponie cudownie jedzie się w terenie, ale po asfalcie, chodniku to mała męczarnia i taka powolna traktorowa jazda.

Jeśli chodzi o napęd w tej cenie roweru to Acera/Alivio,a tradycyjne hamulce V-brake mogą być, tanie i proste.

Gdybyś zjeżdżała ze stromych górek w błocie i deszczu to wiadomo, że tylko tarcze.

 

Szybkość roweru zależy od:

1/ rowerzysty

2/ wielkości największego blatu korby oraz wielkości, szerokości i ciśnienia opon

 

Chcesz jeździć szybko i również po piachu to musisz znaleźć "złoty środek".

 

Napisano

jezdzilam na niejednym rowerze, na mojej damce jak szybko bym nie pedalowala to i tak bdz jezdzic powoli i nogi bola(od zawsze uprawiam sport wiec troche sily na pewno mam) jak wsiade na gorala to prawie zawsze lepiej mi sie jezdzi choc zalezy na jakiego, wiec jestem uczulona na to. To jak zamawiac tego hexagona? Jest jeszcze na stronie level a2 z 2014, ale od rozmiaru M. W lokalnym sklepie mam levela a2 z 2011 z v brake. Lepszy jest od tego hexagona z 2013? Jade niedlugo do sklepu przymierzyc sie do rowerow ;)

Napisano

Jeżeli nie przeszkadzają Ci v-ki to bierz levela, chociażby ze względu na bardziej sportową geometrię. Jeżeli traktujesz rower jako bazę rozwojową, bierz Hexagona, zawsze to rama + widelec + piasty przystosowane do tarcz.

Napisano

Moim zdaniem:

Hexagon bardziej uniwersalny-górski-turystyczny.

Level A bardziej typowo górski-sportowy, do szybkiej jazdy w terenie, ale raczej nie turystyczny.

 

Cenowo kierowałbym się wyłącznie jednym parametrem: droższy rower z lepszym amorem, tańszy z gorszym.

A reszta ma znaczenie drugorzędne w tym pułapie cenowym.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...