Skocz do zawartości

[Przerzutka] Planetarna SRAM T3, problem z 2 biegiem, regeneracja


twoDotz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, jakiś czas temu po kilku jednorazowych rowerach z marketu zakupiłem używanego miejskiego holendra (Sparta Granny) z przerzutką planetarną którą identyfikuje na oko jako SRAM T3 (nieco starszy model, obrazek linku w punkcie 4).

 

Nie zajmowałem się naprawą roweru od czasu starych składaków (marketowych nie było sensu naprawiać) i widzę że bardzo wiele się zmieniło, będę więc potrzebował waszej pomocy.

 

Mam następujący problem z przerzutką:

 

Biegi 1 i 3 działają i wchodzą normalnie, jednak z biegiem 2 mam pewien problem. Wchodzi jakby częściowo; wydaje się że jest wolniejszy niż 1 i gdy wejdzie to podczas jazdy przeskakuje co m.w. pół obrotu, skutecznie uniemożliwia to jazdę.

 

1. Czy ten model piasty jest tak skonstruowany że środkowy bieg jest najwolniejszy? Czy zjawisko to spowodowane jest usterką? Usterka była od początku zakupu.

2. Jak mogę się pozbyć problemu? Zanim kupię nową chciałbym się tym zająć jeśli jest szansa na naprawienie jej.

3. Co sądzicie o takiej próbie naprawy. Wyjąć wkład bez rozbierania na części jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=NmLVUkiS5uQ wykąpać w nafcie czy innym czyszczącym specyfiku, spryskać szczeliny WD40 a resztę z brzegu potraktować smarem. Chcę zastosować takie rozwiązanie bo wolałbym uniknąć samodzielnej rozbiórki na czynniki pierwsze.

4. Czy problemem może być dziwne poprowadzenie łańcucha i linki wraz z łącznikiem (patrz załącznik)? Wygląda niechlujnie, nie wiem czy tak fabryka to montowała. Brak u mnie ramienia odchodzącego od osi ku korbom służącego do zaczepienia końcówki pancerza linki jak na tym obrazku: https://c2.staticflickr.com/8/7163/6751469371_6013d0f87d_z.jpg

 

 

 

post-181997-0-58238900-1422144061_thumb.jpg

Napisano

1) Nie. Bieg środkowy jest bezpośredni (1:1) - czyli najmniejsze straty. Na pewno nie powinieneś odczuwać trudności w pedałowaniu.

 

3) Próbuj kąpieli. Na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc (jeśli piasta jest zasyfiona w środku).

 

4) Możesz zrobić większe/wyraźniejsze zdjęcie?

Napisano

Dzięki za pomoc, oto zdjęcia w lepszej jakości. Nowych nie zrobię niestety bo już rozkręciłem:

 

https://drive.google.com/file/d/0Bx7kik9PRShdRHJtRDVTcUFPYWM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bx7kik9PRShdLVNqek9ieWFuaEE/view?usp=sharing


Rozebrałem piaste, dla potomności informuję że da się to zrobić bez użycia kluczy 22mm do piast. Wystarczyło spryskać WD40, chwycić oś kluczem francuskim i nakrętki kontrujące poszły bez problemu zwykłym kluczem nastawnym.

 

Tak wygląda SRAM T3 od środka:

https://drive.google.com/file/d/0Bx7kik9PRShdM3JJMW8xSzBqSW8/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bx7kik9PRShddFltMXN3aUVTQlU/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0Bx7kik9PRShdbWNRYUVnN1RFYzg/view?usp=sharing

 

Z tego co widzę to syfy raczej specjalnie nie ma i chyba jest dość świeży smar. Ale piasta i tak profilaktycznie kąpie się w nafcie. Chyba jednak czeka mnie rozbieranie na czynniki pierwsze, będzie się działo ;).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...