Skocz do zawartości

[pedały zatrzaskowe] pd-m530 czy pd-m540?


Elf259

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Na święta mam zamiar kupić sobie pierwsze pedały zatrzaskowe :033: . Po przeczytaniu kilku opinii w internetach wybór padł na te dwa modele podane w temacie.

Tu pojawia się mój dylemat: czy to dodatkowe podparcie w m530 rzeczywiście ma jakiś sens? Mniej od niego boli stopa / czuć różnice, czy buty mtb są na tyle sztywne, że i tak nic nie poczuję? :ermm:

Z drugiej strony czytałem że w m530 słabiej wyczuwalne jest wpięcie / wypięcie, a jak już napisałem będą to moje pierwsze pedały spd, więc lepiej żeby ta granica była dobrze wyczuwalna.

Za m540 przemawia do mnie jeszcze budowa nie wymagająca specjalnego klucza sh*tmano do ich rozebrania .

Jeżdżę głównie po lasach (do których czasami dojeżdżam kilkadziesiąt km przez miasto - np. z Marek na Wawer).

Tak więc sam już nie wiem... Poradzicie coś?

Oczywiście wiem, że były podobne tematy, jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi o tych dodatkowych podparciach w m530 :confused:.

dzięki za wszelkie rady,

 

Pozdrower

 

PS. nie wiem czy jest to potrzebne, ale dodam że ważę ok 85 kg.

Napisano

M520 - mam i polecam. Koszt "specjalnego" klucza to 5-8zł, często z przesyłką wliczoną w cenę.

W cenie M540 masz prawie dwie pary M520 a różnica w działaniu żadna.

Podpórką w przypadku SPD jest bezużyteczna, chyba że chcesz co jakoś czas jeździć w cywilnym obuwiu, wtedy weź M530.

Napisano

Wpięcie będzie mniej wyczuwalne przy butach z rozbudowanym bieżnikiem podeszwy; w takim przypadku albo kupisz buty rekomendowane przez Shimano do tych pedałów albo spróbujesz z innymi, w przypadku gdy wpięcie będzie utrudnione możesz lekko ściąć klocki bieżnika podeszwy (robiłem to trzy razy, z powodzeniem).

Napisano
Mniej od niego boli stopa / czuć różnice, czy buty mtb są na tyle sztywne, że i tak nic nie poczuję?

To zależy jakie masz buty.

 

Klucz do 520/530 to groszowe sprawy, niemniej jednak jako wieloletni użytkownik 520 i 540 dla mnie żywotniejsze a co za tym idzie bardziej opłacalne w zakupie są te drugie. 530 są oparte na ośce z 520, więc żywotność powinna być podobna. Jeżeli chodzi o wpięcie to ja nie czuję różnicy między 520 a 540.

 

Jak chcesz jeździć w cywilnych butach na zmianę z SPD to kup tak jak ja A530 -> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/12440-shimano-pd-a530-silver/

Na sezon jesienno-zimowy wykręcam 540 i wkręcam A530.

  • Mod Team
Napisano

 

 

W cenie M540 masz prawie dwie pary M520 a różnica w działaniu żadna.

W działaniu żadna ale w trwałości odczuwalna. Więc sumarycznie cena nie jest powalająca.

Napisano

A530raczej nie - jak kupowac to pelne spd z dwoch stron (nie chce pozniej szukac odpowiedniej strony do wpiecia), a jakbym potrzebowal to zawsze moge przykrecic fabryczne platformy.

Z tego co mowisz m530 tez raczej nie. Skoro ta dodatkowa platforma i tak niewiele daje, a sama budowa jest slabsza, to kupie chyba m540 i jakies buty z odpowiednio twarda podeszwa.

Dzięki za pomoc :thanks:

Temat do zamknięcia

 

 

Pozdrower.

Napisano

To zależy jakie masz buty.

 

Klucz do 520/530 to groszowe sprawy, niemniej jednak jako wieloletni użytkownik 520 i 540 dla mnie żywotniejsze a co za tym idzie bardziej opłacalne w zakupie są te drugie. 530 są oparte na ośce z 520, więc żywotność powinna być podobna. Jeżeli chodzi o wpięcie to ja nie czuję różnicy między 520 a 540.

 

Jak chcesz jeździć w cywilnych butach na zmianę z SPD to kup tak jak ja A530 -> http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/12440-shimano-pd-a530-silver/

Na sezon jesienno-zimowy wykręcam 540 i wkręcam A530.

Kolego, napisz coś więcej o A530. Jak sprawuje się ta platforma? Planuję zakup tego sprzętu tylko zastanawiam się czy ma to sens? Nie ślizgają się stopy na tej platformie itd? No i nie bardzo rozumiem tą zmianę na sezon jesienno zimowy ;).
Napisano

Korzystam od 2 lat z M520 i jestem  bardzo zadowolony, u Bitula kupiłem klucz do pedałów jakby trzeba było kiedyś przeserwisować. Ostatnio kupiłem również M530 z uwagi na możliwość jazdy w cywilnym obuwiu. Osobiście nie widzę potrzeby dopłacania do 540 :)

Napisano

 

 

W A530 jest ten problem, że platforma zawsze ustawia się do dołu, a na górze jest SPD.

Fizyka :P  To akurat plus, bo można się wpiąć równie szybko jak w 520.

 

 

 

Jak sprawuje się ta platforma? Planuję zakup tego sprzętu tylko zastanawiam się czy ma to sens? Nie ślizgają się stopy na tej platformie itd? No i nie bardzo rozumiem tą zmianę na sezon jesienno zimowy

Wszystko zależy od podeszwy, z zimowymi butami nie ślizga się. Sens ma jak jeździsz tak jak ja na krótkie dystanse w letnich SPD + ochraniacze a na średnie w "cywilnych" zimowych.

Napisano

Warto zwrócić też uwagę na to że są dwa rodzaje bloków. Z większym i mniejszym kątem wypięcia. Dla początkującego polecam te z mniejszym kątem. Szybciej uwolnisz się od roweru w razie czego - upadku.

Napisano

Również uważam że ustawienie platformą w dół jest raczej plusem. Tylko jak to jest w rzeczywistości? Według tego filmu nie ustawiają się one ani platformą do dołu ani do góry.

Kwestia odpowiedniego nasmarowania? Swoją drogą takie "neutralne" ustawienie pedałów to chyba dosyć ciekawe rozwiązanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...