pziet Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 Witam, od dawna czytam forum, mam nadzieję, że mi doradzicie. Jeździłem dotychczas na rowerzem crossowym 28 cali. Spodobała mi się jazda po lesie, wzniesienia, ostry wysiłek. Zmieniłem opony na 29 x 2.0. Koło 29 cali przypadło mi do gustu. Ale patrząc na geomterie ram mtb na kołach 29 musiałbym celować w najniższe rozmiary (mierzyłem Krossa B7 w rozmiarze M - stanowczo za duży). Pomyślałem, że koło 27,5 cala to dobry kompromis. Zdaję sobie sprawę, że to absolutna końcówka wyprzedaży, rozmiarów jest niewiele. Proszę o podpowiedź, wszelkie sugestie i opinie będą cenne. Nasłuchałem się już od sprzedawców... Mam dość. Wiem jakiej specyfiki szukam. Znam swoje potrzeby i możliwości. Jeżdżę wyłącznie w terenie, lasy, delikatne pagórki Mazowsze. Nie myślałem o amatorskim ściganiu się, ale nie wykluczam. Szukam roweru z przyzwoitym osprzętem, budżet 3,500 zł. Nie znam się na geometrii. Z góry dziękuję za pomoc. Znalazłem oferty Krossa B8 i Scotta Aspect 710 z 2014 w cenie wyprzedażowej 3200 zł. Znam dobre i złe strony obu modeli, ale nie potrafię zdecydować. Jeździłem na obu. Krossa mierzyłem w rozmiarze S (432 mm), Scotta w rozmiarze M (440 mm). Moje odczucia: Kross był nieco za mały (sztyca pewnie do zmiany), a rozmiar M był nieco za duży (niewiele miejsca w kroku). Kross ma chyba wyżej położony suport stąd to odczucie. Scott dużo lepiej, choć pozycja na rowerze nieco za bardzo wyprostowana, ale za to bardzo zwrotny. Plusy Scotta: - lepsze dopasowanie rozmiarowe - dożywotnia gwarancja na ramę - powietrzny amortyzator Plusy Krossa: - taperowa główka (ew. zmiana amortyzatora) - osprzęt SRAM - estetycznie dopracowana rama - 2 blaty Proszę o konstruktywne opinie, ew. inne propozycje. Moje wymiary: Wzrost: 178 cm, Noga: 81 cm Waga: 80 kg KROSS Level B8 2014 Rama Aluminium Ultralite Widelec Rock Shox XC 32 TK Solo Air Tapered (skok 100mm, blokada w manetce) Ilość biegów 20 Przerzutka przód Shimano Deore M616 Direct Mount Przerzutka tył Shimano SLX M670 Hamulec przód Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczny, tarcza 180mm) Hamulec tył Avid Elixir 3 Disc (hydrauliczny, tarcza 160mm) Dźwignie hamulca Avid Elixir 3 Disc Manetki Shimano Deore M610, 10 biegów Korby Shimano Deore M615 38/24T Suport Shimano Press Fit SM-BB71 Łańcuch Shimano HG54 Kaseta / Wolnobieg Shimano Deore HG50-10 11-36T Piasta przód Shimano HB-M475 32H Piasta tył Shimano FB-M475 32H Opony Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 29"x2,1" Obręcze WTB Speed Disc i19 29" 32H Kierownica KROSS Racing Components (Aluminium,prosta 680-700, 31,8mm) Wspornik kierownicy KROSS Racing Components (Aluminium, ahead, 31,8mm) Wspornik siodła KROSS Racing Components (aluminiowe, 27,2mm) Stery VP A45AC2 pół-zintegrowane Siodło Selle Royal Seta M1 Custom Chwyty KROSS Foam Pedały Aluminiowe VP-519A Geometria: http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r8 SCOTT ASPECT 710 2014 Rama Aspect 700, aluminium 6061, podwójnie cieniowane Widelec Rock Shox XC 30 27.5? TK Solo Air, aluminiowa rura sterowa, manetka blokady Pop Loc, regulacja odbicia, 100 mm skokuStery Ritchey Logic OE integ.Przerzutka (tył)Shimano XT RD-M781 SGS Shadow Type 30 SpeedPrzerzutka (przód) Shimano Deore FD-M610 / 34.9mmManetki Shimano Deore SL-M610Rapidfire plus 2 way release w/gear indicatorKlamki hamulca Shimano BL-M445Hamulce Shimano BR-M447 Hydr. Disc 180F/160R mm SM-RT54 CL RotorKorbowód Shimano FC-M622 2-piece Design 40Ax30Ax22Oś korbowodu Shimano Cartridge 68mm shellKierownica Syncros M2.5 660mm, black, 31,8mm15mm rise 8°Mostek Syncros M2.5 JD-ST57 APedałyWellgo C 128Sztyca Syncros M2.5, 31.6mmSiodło Aspect SCT19Piasta (Przód) Formula CL51Piasta (Tył) Shimano FH-RM 66-CLŁańcuch KMC X10Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-36Szprychy 15 G, stainless, blackObręcze Syncros X-37 Disc 32H, blackOpony Schwalbe Rapid Rob 27.5 x 2.25 / 50TPI GEOMETRIA: http://www.scott-sports.com/global/en/products/234049008/bike-aspect-710-l/
rodszyld69 Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 ew. inne propozycje. Przyjrzyj się temu Silverback-owi , ponegocjuj ze sprzedawcą n.t. ceny. rower dobrze wyposażony, zdecydowanie lepiej niż Twoje propozycje.
pziet Napisano 21 Listopada 2014 Autor Napisano 21 Listopada 2014 Wielkie dzięki za szybką odpowiedź! Żebym tylko mieszkał w Twoim mieście . Zrezygnowałem z rowerów, do których nie mogę się przymierzyć (tak upadł pomysł na Radona). Ale to rzeczywiście bardzo ciekawa propozycja. Lepszy amor, lepsze hamulce, etc. Tylko gdzie tu się przymierzyć?
rodszyld69 Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 Tylko gdzie tu się przymierzyć? Jedynie w Dzierżoniowie Z Twoich propozycji zdecydowanie wybrałbym B8 ze względu na ramę z główką taperowaną.
rddkAG Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 Coś ze specyfikacją Krossa jest nie tak. I ta geometria od r8.
maciejga Napisano 21 Listopada 2014 Napisano 21 Listopada 2014 Scott nie ma dożywotniej gwarancji. Ma 3 lata, z opcją przedłużenia do 5 jeśli co rok oddajesz na serwis do autoryzowanego dealera. Obecnie jeżdżę na Scott Aspect na 26 i rama M jest ok a mam 174 cm wzrostu, S była dramatycznie mała Aspecty to jest linia rekreacyjna scotta bardziej sportowe są Scale, jeździłem na testach zarówno na 27,5 M jak i 29 M i samopoczucie było ok Co do Krossa też się nad nim zastanawiałem ale niestety sława pękających aluminiowych ram i problemy z gwarancją mnie zniechęciły. P.S. Podobnie jak ty jestem na kupnie roweru i z podobnym przedziałem cenowym i kieruję się w stronę Scale 970/960 Edit: Wyciąg z warunków gwarancji chyba że na dniach się coś zmieniło: Dobrowolna gwarancja udzielana jest na 5 lat pod warunkiem dokonywania corocznych przeglądów, które powinny być przeprowadzane zgodnie z warunkami podanymi poniżej. Autoryzowany Serwis musi potwierdzić podpisem i pieczątką wykonanie przeglądu. Jeśli taki coroczny przegląd nie zostanie wykonany, ta 5-letnia dobrowolna gwarancja zostanie skrócona do 3 lat.
pziet Napisano 21 Listopada 2014 Autor Napisano 21 Listopada 2014 Pzepraszam Panowie, walnąłem się - oczywiście chodzi o R8. Dzięki @rddkAG. Pisząc myślałem o B7, do którego też się przymierzałem. Cholera, jak zedytować temat, żeby nie wprowadzać w błąd? @maciejgadzięki za te informacje. Mnie bliżej do Scale 960 (komu nie I jakoś nie mogę się rozstać z 29erem. Dałeś mi do myślenia, dzięki. O to chodziło
woojj Napisano 22 Listopada 2014 Napisano 22 Listopada 2014 scott scale 960 jest OK świetna geometria... kto jeździł to wie
maciejga Napisano 22 Listopada 2014 Napisano 22 Listopada 2014 scott jest OK ale poczekaj na 960 z 2015 bo będzie miał lepszą ramę nią obecna.... taka jak w 950 z 2014 a co w niej lepszego ? bo geometria wygląda na identyczną a do tego jest 500 zł tańszy od 2014
woojj Napisano 22 Listopada 2014 Napisano 22 Listopada 2014 970 pomyliłem ... dlatego zmieniłem posta rama z 2014 ma suport bb92... a 2015 mufa suportowa 73mm standart.. BB92 wygląda lepiej ;-))) znacznie
olek19 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 tam jest raczej bb71 trochę słabsze niż bb92 ale to powiedzmy szczegół ta geomteria na 2015 rzeczywiście prezentuje się lepiej szczególnie te wygięcie rury podsiodłowej dobrze przeniesie ciężar ciała na tył roweru co zwiększy jego przyczepność, tylko ta cena za tego scotta przeraża 960 - 3999 a 950 -5599 na inne to już nie patrzyłem żeby zawału nie dostać w tych pieniądzach można dostać o wiele lepszy rower jak np polecane przez rodszyld69 Silverbacki z 29er też mają coś porównywalnego jak SOLA 2 http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-2-xt-recon-air-wyprzedaz-i4817750012.html i SOLA 1 http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-full-xt-reba-no-tubes-i4818818941.html
pziet Napisano 24 Listopada 2014 Autor Napisano 24 Listopada 2014 Zgadzam się. Dlatego nie mogę z lekkim sercem kupić Scotta Scale 960, nawet z 2014, bo trzyma cenę, a sprzedawcy nie chcą ustąpić (4000 zł w sklepie stacjonarnym i ok. 3870 zł w necie). Nie działa nawet argument, że Scale 960 z 2015 jest po 3999 zł, więc starszy model powinien mieć cenę w okolicach 3600 zł. Geometria SCOTTA mi pasuje, a do Silverbacka (Sola 2) nie mogę się przymierzyć... Cholera jest zagwozdka. Może coś poradzicie... Głód rowerowy jest spory, pogoda nienajgorsza, a sprzętu brak. Czekam jeszcze na jakiegoś właściciela Grand Canyona z serii AL z Warszawy i okolic, który się zlituje i pozwoli się przymierzyć do rozmiaru M. Bo na stole został już tylko Scott Scale 960 i Grand Canyon AL 5.9... No i teraz ten Silverback jako alternatywa... Jak żyć?
olek19 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 Scale 960 z 2015 jest po 3999 zł myślę że w sezonie będą po 4599 zł ta cena to na razie takie na nakręcenie się Silverbacka (Sola 2) nie mogę się przymierzyć... jak to mówi mietek typowy handlarz importowanymi samochodami kto nie ryzykuje szampana nie pije ..... tak na poważnie to ta SOLA 2 to obecnie w cenie do 3500 chyba najlepsza z propozycji powietrzny recon, sztywna przednia oś, 30 przełożeń XT/DEORE, hamulce Deorki br-m615 mało kto tyle daje w takiej cenie ramka geometrią podobna do nowej ramy scale, też podsiodłówką podgięta delikatnie do tyłu co do wymiarów to sola przy roz M ma 450 wysokości i 605 długości, nowy scale 440 i 600 także wychodzi podobnie sola cm wyższa i proporcjonalnie pół cm dłuższa
pziet Napisano 24 Listopada 2014 Autor Napisano 24 Listopada 2014 Jest jeszcze różnica w kącie główki: Silverback ma 70,5 stopnia, a Scott 69,5 i mniejsza w kącie podsiodłowej, ale to 0,5 stopnia. Odczuwalna różnica? Pytam, bo jeśli by. Brał Silverbacka to będę się opierał na Geomterii Scotta. Ryzyko przy Silverbacku polega też na tym, że będzie problem z ew. reklamacją. Scott mam pod nosem. I jeszcze się dziś dowiedziałem, że jeśli kupię Scotta przez internet, to nie będę miał gwarancji. Co za ściema sprzedawcy. Chyba miał na myśli sprzedaż przez Allegro przez firmę "krzak". Przecież sklepy internetowe mają wersje stacjonarne i są przedstawicielami Scottta. Ściema, prawda?
rodszyld69 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 Jest jeszcze różnica w kącie główki: Silverback ma 70,5 stopnia, a Scott 69,5 i mniejsza w kącie podsiodłowej, ale to 0,5 stopnia. Odczuwalna różnica? Pytam, bo jeśli by. Brał Silverbacka to będę się opierał na Geomterii Scotta.
maciejga Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 @pziet z tą gwarancją u SCOTTa jest podobnie brzmiący punkt: Gwarancją objęte są wady materiałowe i wady fabryczne ramy, wahacza czy widelca (pod warunkiem, że jest to widelec marki SCOTT). Na rowery firmy SCOTT sprzedawane jako kompletnie złożone przez firmę SCOTT lub autoryzowanego dealera SCOTT. ale nie wiem czy są w stanie to egzekwować pytanie co ci sprzedający wpisze w gwarancje. cała gwarancja dostępna: http://www.scott.pl/dokumenty/ Co do Silverbacka to pierwszy raz o nim słyszałem na tym forum, w życiu nie widziałem by ktoś na tym jeździł, a SCOTT to SCOTT ale wiadomo za markę i lata doświadczeń się płaci
olek19 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 za markę i lata doświadczeń się płaci chyba już tylko za to pierwsze, taka mała ciekawostka http://www.mtb-bg.com/index.php/special/specialother/2621-specialother007-cross-factory-tour tak od połowy artykułu widać jak nowe scociki schodzą prosto z taśmy bługarskiej fabryki bo sądząc po języku to chyba nie jest USA no chyba że coś geopolitycznie się zmieniło bo ostatnio jak oglądałem tv to putin był jeszcze na krymie jeśli komuś ten napis scott pomaga w jeździe to na pewno warto za niego zapłacić
maciejga Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 chyba już tylko za to pierwsze, taka mała ciekawostka http://www.mtb-bg.co...ss-factory-tour tak od połowy artykułu widać jak nowe scociki schodzą prosto z taśmy bługarskiej fabryki bo sądząc po języku to chyba nie jest USA no chyba że coś geopolitycznie się zmieniło bo ostatnio jak oglądałem tv to putin był jeszcze na krymie To gdzie produkują to jedna rzecz, a kto je projektuje to druga. Dla mnie mogą nawet robić w Chinach, ale oni się pod tym podpisują i są gwarantem jakości. jeśli komuś ten napis scott pomaga w jeździe to na pewno warto za niego zapłacić Nie ukrywam, że mi pomaga i godzę się też na to, że dopłacam też kilka % za naklejkę. Tak jak autor wątku pisał Scotta ma na miejscu, a w razie problemów z Silverbackiem, Canyonem będzie musiał wysyłać rowery co jest mało komfortowe. P.S. Dodam, że również uważam, że w tym przypadku cena jaką Scott chce za tą 960 z 2014r jest przesadzona
rodszyld69 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 a SCOTT to SCOTT ale wiadomo za markę i lata doświadczeń się płaci Nie wiem jak w tym roku ale w ubiegłym na jakość malowania ram w Scottach dużo osób narzekało. Czasami lepiej opłaca się kupić mniej znaną firmę która wchodzi na rynek, gdyż oferuje lepszej jakości rower i w niższej cenie.
olek19 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 mogą nawet robić w Chinach robią ale wszystkie sztuki które nie idą do Europy, te które są sprzedawane w Europie produkują tutaj bo inaczej musieliby doliczyć 70% cła na wjeździe a tak to optymalizują sobie podatki Nie ukrywam, że mi pomaga i godzę się też na to, że dopłacam też kilka % za naklejkę. nie to żeby jakoś krytykował czy negował takich ludzi bo nie o to mi chodzi, tylko jaki sens ma doradzanie komuś kto już coś wybrał, po prostu idź do sklepu i kup takiego scotta na jakiego cie stać
woojj Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 Czasami lepiej opłaca się kupić mniej znaną firmę która wchodzi na rynek, gdyż oferuje lepszej jakości rower i w niższej cenie. ...ale czy warto zaryzykować dla lepszej tylnej przerzutki???? Co do scotta to dobra sprawdzona firma i robi dobre 29. Mam styczność z klientami którzy doceniają serię scale ... po przesiadce z rometo-krosso podobnych;-) Jestem daleki od faworyzowania jakiejś marki... ale cena roweru nie bierze sie z sufitu. Jakość kosztuje.
olek19 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 tylko tak patrząc na to co produkuje marka silverback http://www.silverbacklab.com/ i to że zdobyła 2 nagrody na największych targach rowerowych na świecie w ciągu ostatnich 3 lat to porównywanie jej do krossa i rometa jest co najmniej nie na miejscu
woojj Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 Kupno roweru należy rozpatrywać nieco szerzej (może nie tylko roweru)..... topowość marki ma mniejsze znaczenie, ale doświadczenie w budowaniu rowerów już tak... i co najważniejsze czy jest dobrze powiązana z Polskim rynkiem.... tu mieszkamy i tu będziemy reklamować. W razie draki wysyłki wyjdą drożej niż ewentualny zysk z zakupu (opłacalność). Ja osobiście wolę dać 2-3 setki więcej ale mieć pewność że jak mi się coś stanie z rowerem to mam gdzie się z nim udać. W reklamacjach kontakt bezpośredni daje czasem więcej niż zasadność gwarancji. Tyskie i Warka mają masę medali , a piwo sztampowe, przeciętne....;-)
rodszyld69 Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 ale cena roweru nie bierze sie z sufitu. Jakość kosztuje. Ta jakość była parę lat temu a teraz masówka. Scott aby konkurować na rynku obniża koszty produkcji co bezpośrednio wiąże się z jakością. i co najważniejsze czy jest dobrze powiązana z Polskim rynkiem.... tu mieszkamy i tu będziemy reklamować. W razie draki wysyłki wyjdą drożej niż ewentualny zysk z zakupu (opłacalność W dzisiejszych czasach w Erze Wielkiej Globalizacji nie ma problemu aby reklamować rower poza granicami kraju zwłaszcza że wysyłka do producenta jest na jego koszt. Różnica może być jedynie w jakim czasie rozpatrzono gwarancję i jak szybko naprawiono, ale i tu można podyskutować czy u nas będzie szybciej czy u niemiaszków.
maciejga Napisano 24 Listopada 2014 Napisano 24 Listopada 2014 W dzisiejszych czasach w Erze Wielkiej Globalizacji nie ma problemu aby reklamować rower poza granicami kraju zwłaszcza że wysyłka do producenta jest na jego koszt. Różnica może być jedynie w jakim czasie rozpatrzono gwarancję i jak szybko naprawiono, ale i tu można podyskutować czy u nas będzie szybciej czy u niemiaszków. Tu się nie zgodzę, po pierwsze nie masz darmowego pierwszego przeglądu przy kupnie przez internet (nie wiem jak gdzie indziej w Scottcie jest), po drugie kupiłem Kross'a wysyłkowo, po jakimś czasie coś zaczęło dziwnie działać i co mam odsyłać czy iść zapłacić za serwis lokalnie ? Odeślę a okaże się że to nie wada tylko tak ma być i policzą mi za koszty w obie strony (2x140zł wg kosztów przesyłki z Canyon), pomijam czas stracony na bawienie się w wysyłkę, czekanie na kuriera (przy wysyłce i odbiorze). A po trzecie kupno roweru przez internet bez przymiarki to loteria, 2 razy się sparzyłem, 3 szansy już nie dałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.