TomekW Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 Mam zamiar złozyc kolo z piastą pod tarcze . Zastanawiam sie nad Deorką ( w sumie tylko to wchodzi w gre z powodów finansowych ) http://www.allegro.pl/item113692308_nowa_p...uper_cena_.html http://www.allegro.pl/item111578087_nowa_p...otw_tarcza.html Czy lepiej kupic piaste z mocowaniem tarczy na 6 srub czy centerlocka ? Jakie są wady i zalety obu rozwiązan ? Wiem tylko ,ze w przypadku CenterL. musialbym kupic w przyszłości hamulec Shimano .
fylyp Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 centerlock jest właśnie niekompatybilny z innymi hamulcami (tradycyjnie shimano robi wszystko po swojemu). W przyszłości musiałbyś kupić hamulec shimano ewentualnie jakiś inny + wymiana tarcz na shimano center lock. CL jest chyba lżejszym rozwiązaniem. Szybciej też sie montuje / demontuje tarcze. Standart 6 otworów jest dużo bardziej rozpowszechniony. Wszyscy producenci hamulców (oprócz shimano właśnie) je stosują. Do CL potrzebny jest specjalny klucz wielowpustowy do zakręcania pierścienia (nie wiem czy dostajesz go z hamulcem) Ja wybrałem 6 otworów. Nie lubie jak firma "zmusza" mnie do swoich produktów poprzez niekompatybilność ich z innymi.
Żbik Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 Tak trudno użyć opcji Szukaj?? - http://forumrowerowe.jgc.pl/index.php?show...3&hl=centerlock - http://forumrowerowe.jgc.pl/index.php?show...8&hl=centerlock - http://forumrowerowe.jgc.pl/index.php?showtopic=3438&hl= - http://forumrowerowe.jgc.pl/index.php?showtopic=2769&hl= - http://forumrowerowe.jgc.pl/index.php?showtopic=2074&hl=
Pawciu Napisano 5 Lipca 2006 Napisano 5 Lipca 2006 zdecydowanie 6 srob. Najwiekszy wybor tarcz i hamulcow. A jakby SH wypuscil jakies henialne tarczowki to zawsze przeciez mozesz dokupic tarcze na 6srob i masz klopot z glowy. Na pewno bedziesz mial wieksza wszechstronnows w doborze hamulcow
MrJ Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 Heh, Shimano jak zwykle musi być oryginalne... cholera tylko zamieszanie z tym wprowadzają: Centerlock-6śrub, ISIS-Octalink, system 1:2-1:1... jak ktoś ma jeszcze jakieś przykłady, niech napisze...
fylyp Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 jak ktoś ma jeszcze jakieś przykłady, niech napisze oj mało tego ? oleje mineralne w hamulcach hydraulicznych, klamkomanetki DC, odwrotne sprężyny w przerzutkach, korby ze zintegrowaną osią, przerzutki montowane na osi piasty (saint,hone)... coś by sie tam jeszcze znalazło.
Mentos Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 oj mało tego ? oleje mineralne w hamulcach hydraulicznych, klamkomanetki DC, odwrotne sprężyny w przerzutkach, korby ze zintegrowaną osią, przerzutki montowane na osi piasty (saint,hone)... coś by sie tam jeszcze znalazło. Oleje mineralne - a Magura ? - jedna z pierwszych firm robiąca hydrauliczne hamulce to wajs? Pozatym co to za zarzut, że ktoś używa nieszkodliwego dla środowiska oleju skoro pracuje to tak samo dobrze jak na szkodliwym DOT :034: To inne firmy lecą se w klipy wg mnie nie naśladując dobrych wzorców. Odwrotne przerzutki i Dual Control - to jest po prostu opcja - zawsze jeździłem na RapidFireach potem na RapidFirech Plus a teraz zaryzykowałem Dual Controle i to jest dla mnie (turystyka,zjazdy bardzo lubię) najbardziej intuicyjne i logiczne rozwiązanie (manetki obrotowe pomimo 2 podejść to dla mnie porażka). Zintegrowana oś - :034: :034: :034: nie rozumiem. Lżejsze, sztywniejsze i trwalsze rozwiązanie które wszyscy naśladują a ty masz o to pretensję ??? Rozumiem, że wolałbyś by nadal obowiązywał standard korb na "kliny" jak za komuny bo po co zmieniać cokolwiek ( o ile wogóle pamiętasz co to jest za rozwiązanie na kliny i jeśli rozumiesz naprawdę co to komuna była - mało prawdopodobne ) chodź nie uważam się za jakiegoś weterana Solidarności Dawno już przeszedłem okres/ falę non-Shimano bike i z perspektywy kilkunastu lat jak bawię się w MTB muszę powiedzieć, że mimo wszystko należą się podziękowania tej firmie od rowerzystów. Nie zapominajcie, że to ta firma wyznacza standardy do których wszyscy się dostosowują - np sprężyna zwykła zamiast agrafki w przerzutce, to dzięki niej masz firmy jak SRAM które gonią tworząc nowe pomysły itp itd. Chodź samo Shimano też adaptuje i udoskonala stare pomysły innych jak V-brakei czy właśnie Hollow Tech II. Ale mieć o to pretensję ?. Mieli oczywiście i wtopy jak Biopace (o ile któś wie o co chodzi). Tylko ta firma jest w stanie wprowadzić i wymusić na producentach ram nowe standardy jak wyczekiwane przezemnie poszerzenie piast by koła pleść centralnie czy poszerzenie i zwiększenie średnicy pakietu w celu łatwiejszej konstrukcji ram typu full. Co do samego centerlocka które to sam mam w jednym rowerku nie widzę ani specjalnych plusów ani minusów - adaptery do piast na Centerlock pod standard 6 śrub ponoć są tylko po co. Novatec a nawet DT czy Mavic piasty pod CenterLocka robi a same tarcze nie są jakieś strasznie drogie czy niedostępne więc nie wiem w czym problem ?. Co do kluczy do CenterLocka w normalnym wymiarze to przecież to ten sam klucz co do kasety więc czymu ktoś pisał że trzeba dokupować klucz specjalny ? Do kasety to chyba każdy ma albo mieć powinien ? pzdrv dodam że nie jestem żadnym przedsawicielem Shimano i bardzo dobrze, że mają konkurencję - trzymają dzięki temu i to nie tylko oni poziom, jakość i innowacyjność
kiedyś ksywa gary Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 Jedno pytanie: Czy niekombatybilnośc 6 śrub z CLokiem dotyczy współpracy tarczy z zaciskiem gdy: 1-zacisk hamulca przystosowany do tarcz CL chcemy zamontować z tarczą na 6 śrub 2-zacisk hamulca przystosowany do tarcz na 6 śrub chcemy połączyć z tarczą na CL Czy w obu przypadkach niejest to kompatybilne? (zakładam, że tarcza i zacisk to shimano)
Żbik Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 Nie znam się za bardzo na hamulcach tarczowych ale wydaje mi się, że nie ma zależności między zaciskiem, a tarczą jeśli chodzi o firmę... Obojętnie, czy zacisk jest Shimano, a tarcza np Avid... Ważna jest chyba tylko wielkość tarczy... Jeśli się mylę to sorry... Niech się wypowiedzą specjaliści
Mentos Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 Przyjęty międzynarodowy standard reguluje te odległości. Tarcza o tej samej średnicy niezależnie jaki ma system montowania ma zawsze wypaść w tym samym miejscu by pasowała z kolei do ustawienia zacisku na widelcu/ramie. Oczywiście tarcze są różne, okrągłe, falowane i inne patenty i zapewne lepiej zacisk stosować z tarczą tej samej firmy. Na pewno Tarczę Shimano na 6 śrub jeszcze montowaną użyjesz w bieżących zaciskach.
Schwefel Napisano 7 Lipca 2006 Napisano 7 Lipca 2006 Czy niekombatybilnośc 6 śrub z CLokiem dotyczy współpracy tarczy z zaciskiem gdy: 1-zacisk hamulca przystosowany do tarcz CL chcemy zamontować z tarczą na 6 śrub 2-zacisk hamulca przystosowany do tarcz na 6 śrub chcemy połączyć z tarczą na CL 1. nie ma czegoś takiego jak zacisk robiony pod CL 2. każda tarcza Shimano na 6 śrub czy CL będzie pasowała do zacisku Shimano Nie znam się za bardzo na hamulcach tarczowych ale wydaje mi się, że nie ma zależności między zaciskiem, a tarczą jeśli chodzi o firmę... Obojętnie, czy zacisk jest Shimano, a tarcza np Avid... Ważna jest chyba tylko wielkość tarczy... Jeśli się mylę to sorry... Niech się wypowiedzą specjaliści A właśnie, że jest zależność między tarczą a zaciskiem. Nie pamiętam dokładnie co to za firma ale wydaje mi się że Hayes robi grubsze tarcze nie pasujące do zacisków Shimano. Na 100% pasują tarcze Magury, Hope'a, Avida.
fylyp Napisano 8 Lipca 2006 Napisano 8 Lipca 2006 DO MENTOS'a Heh, Shimano jak zwykle musi być oryginalne... cholera tylko zamieszanie z tym wprowadzają: Centerlock-6śrub, ISIS-Octalink, system 1:2-1:1... jak ktoś ma jeszcze jakieś przykłady, niech napisze... nie chodziło mi o jakąś krytyke shimano, (nie jestem ich jakimś wielkim wrogiem) tylko o wypisanie nowych standardów które wprowadzają. O olejach w magurze nie wiedziałem. Wiem jak wygląda mocowanie na kliny (męczyłem się kiedyś z takim ) a komuny nie pamiętam Ja wole kożystać z popularnych, sprawdzonych rozwiązań.Są one jak już napisałem sprawdzone i dużo bardziej kompatybilne. A jeśli jakieś nowatorskie rozwiązanie się sprawdzi - to czemu nie
gibon Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 Standart 6 otworów jest dużo bardziej rozpowszechniony. Wszyscy producenci hamulców (oprócz shimano właśnie) je stosują. zgadzam się. Też wybrał bym 6 śrub. Większy wybór tarcz. Przy CL tylko tarcze shimano wchodzą w gre. Pozdro
Mentos Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 DO MENTOS'a nie chodziło mi o jakąś krytyke shimano, (nie jestem ich jakimś wielkim wrogiem) nooo krytyka to im się jak najbardziej należy, święci nie są a dzięki temu się rozwijają, coś poprawiają itp Z tą komuną to nie masz chyba co żałować ale wierz mi filmy Bareji z Twojej perspektywy wyglądają pewnie jak jakieś przerysowania straszne a wcale takie nie są. Ja byłem co najwyżej w tych czasach dzieckiem i później nastolatkiem i wówczasmi to tak niedoskwierało, tak że teraz to z uśmiechem wspominam (poza chodzeniem o 7 rano do papierniczego by kupić 10 rolek papieru toaletowego twardego jak gazeta a zakładanego jak naboje w westernie albo stanie w 3 godzinnej kolejce po mięso na kartki) pzdrv
MrJ Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 A niektórzy tęsknią za komuną... HEH Co do Shimano napisalem, żeby inni podali różnice w standardach właśnie po to, żeby zobaczyć, jak producenci utrudniają nam życie - nie będę się spierał, które rozwiązania są lepsze czy gorsze (choć uważam, że 1:1 stoi wyżej ewolucyjnie niż 1:1, a do tarczy zakładanej na jakieś ząbki nie miałbym zaufania - co śruba, to śruba), ale jest faktem, że coraz więcej części jest robione "pod konkretne ustawienie konkretnego producenta" - i jak chcesz zmienić, to nagle okazuje się, że nie np. sama tarcza, ale i piasta do wymiany...
TomekW Napisano 10 Lipca 2006 Autor Napisano 10 Lipca 2006 Zdecydowalem sie na piaste Sh 535 centerlock , szprychy MACH i obrecz DM18 . Na przod , przy mojej jezdzie powinno wystarczec
Mentos Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 A niektórzy tęsknią za komuną... HEH dawaj którzy to , pewnie Kaczory bo mieliby z kim wojować a tak wirtualnych wymyślają przeciwników, , co do Deorki 535 czyli tegoroczny model to jak obglądałem obie to chyba jak i inne części to jest LX (poza bebenkiem w tylnej).
kiedyś ksywa gary Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 1. nie ma czegoś takiego jak zacisk robiony pod CL 2. każda tarcza Shimano na 6 śrub czy CL będzie pasowała do zacisku Shimano A właśnie, że jest zależność między tarczą a zaciskiem. Nie pamiętam dokładnie co to za firma ale wydaje mi się że Hayes robi grubsze tarcze nie pasujące do zacisków Shimano. Na 100% pasują tarcze Magury, Hope'a, Avida. Czyli jeśli mam zamontowane np deore m525 współpracujący z fabryczną tarczą (rt61) na 6 śrub to jeśli zechcę zmienić tylko tarczę(zacisk zostaje) na taką z CL (oczywiście również piastę będę musiał) to to będzie działać z tym zaciskiem m525 ??.
Mentos Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 będzie bo niby dlaczego sposób montażu ma wpływać na umiejscowienie tarczy ? Zaciskowi wszystko jedno byle była tej samej grubości i w tym samym miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.