Skocz do zawartości

[do 4500 zł] Rower przełajowy (cyclocross)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem w trakcie poszukiwania roweru przełajowego wartego swojej ceny. Nie będę oszukiwał, że się na tym znam. Jestem raczej zielony. Rower ma mi służyć głównie do poruszania się po mieście oraz w miarę regularnych dłuższych wypadów za miasto (głównie asfalt). Mam 186cm wzrostu, ważę jakieś 87 kg (ale docelowo chcę zbić wagę, w czym ma mi pomóc rower).

Teraz trochę o rozpatrywanych przeze mnie opcjach. Byłem już przekonany do kupna Cannondale CaadX Tiagra Disc 2014 w promocji za 650 funtów, ale wczoraj mi podpierdzielono ostatnią sztukę.

http://www.tredz.co.uk/.Cannondale-CaadX-Tiagra-Disc-2014-Cyclocross-Bike_66040.htm

Obecnie zastanawiam się nad dwiema opcjami:
1. Ten sam Cannondale, tyle że z roku 2015 za 900 funtów z gratisami wartymi 180 funtów (większość z nich i tak musiałbym kupić):
rower:      http://www.cyclestore.co.uk/productDetails.asp?productID=64623&categoryID=681

2. Merida Cyclo Cross 4 za 4311 zł:
http://rower.com.pl/merida-cyclo-cross-4

Co sądzicie o moich wyborach? Może podpowiecie mi coś innego? Lepszego? Jestem otwarty na propozycje. Możecie szukać na stronach angielskich i polskich. W Anglii mam ojca, więc nie będzie problemu nawet jeśli sklep nie będzie oferował wysyłki do Polski. 

PS: Szukam raczej nowego roweru. Nie chcę za bardzo eksperymentować z używkami (może kradziony, może zużyty, może skrzywiony). Jak będę się znał do tego stopnia, że sam będę mógł ocenić stan roweru, to może się kiedyś zdecyduję na używany. :)

Napisano

rodszyld69, a potrafiłbyś powiedzieć co przemawia za Ridleyem w porównaniu z Meridą? Merida też jest na Shimano 105. Widzę, że Ridley ma 5-letnią gwarancję. Nie wiem jak wygląda gwarancja w Meridzie. 

Napisano

Jesli patrzysz na gwarancję, to cannon daje dozywotnio ;) i dla mnie jest to argument ważniejszy niż sora/tiagra/105...

 

A tak poza tym zastanow sie na materialem z jakiego chcesz rame.

 

Spojrz jeszcze na Charge plug 3 i charge plug 4, genesis cdf, fuji cx 1.1

 

Poza tym czy hamulce tarczowe, czy v-braki/canti - ma to duzy wplyw na cene roweru.

Napisano

jak widzę to Merida jest na alu widelcu ridley ma karbonowy


Cannon dobry rower ale linki ma poprowadzone pod spodem co dla przełaju to za bardzo nie pasuje

Ridley ma mozliwość zamontowania bagażnika to i zapewne błotników też

Napisano

Poszperałem trochę jeszcze w angielskich sklepach internetowych i trafiłem na 2 dość ciekawe moim zdaniem oferty z Shimano 105.

1. Ridley z roku 2013 bez hamulców tarczowych za 700 funtów: http://www.wiggle.co.uk/ridley-fenix-7005-105-special-edition-2013/
2. Ridley z roku 2014 z hamulcami tarczowymi za 800 funtów: http://www.wiggle.co.uk/ridley-x-bow-10-105-1405a-disc-2014/

Ktoś siedzący w temacie może dać jakieś rekomendacje? :)

Napisano

@@rodszyld69, dzięki za pomocne rady. Jeśli byłbyś tak uprzejmy i miałbyś chwilę czasu, to co z tego grona 4 rowerów byś mi polecił (uporządkowane cenowo od najniższej ceny) lub odradził? Obecnie to właśnie na te rowery się ukierunkowałem (nie wiem czy słusznie). 

1. [700 funtów = 3650 zł] http://www.wiggle.co.uk/ridley-fenix-7005-105-special-edition-2013/  (Shimano 105)
2. [810 funtów = 4252 zł] http://www.wiggle.co.uk/ridley-x-bow-10-105-1405a-disc-2014/  (Shimano 105, tarczówki)

3. [4311 zł] http://rower.com.pl/merida-cyclo-cross-4  (Shimano 105, tarczówki)

4. [823 funty = 4320 zł] http://www.wiggle.co.uk/raleigh-rx-comp-cross-apex-2014/  (Sram Apex, tarczówki)

Napisano

Meridę bym odrzucił ma aluminiowy wideł jezeli będziesz jeździł dożo po asfaltach to ten Feniks jest idealny zakładasz cieńkie opony i masz szosę a jeśli planujesz jeździc cały rok to proponuję coś z tarczami pomijając geometrię to wybrałbym tego RX ale nie jestem obiektywny bo lubie napęd srama ten Raleigh i X-Bow są na podobnym poziomie

Napisano

@@rodszyld69, dopiero zauważyłem, że ten Fenix to jest szosówka, a nie przełaj. Nie wiem jak mi się wplątał w poszukiwania. :) Będę jeździł dużo po asfalcie, ale też trochę po chodnikach, po kostce brukowej, czasami po żwirówkach. Jeżeli X-Bow i Raleigh są na podobnym poziomie, to już wolę trochę dopłacić za Raleigha, bo dużo bardziej podoba mi się wizualnie. A cenowo jest rozsądnie?

Napisano

 

 

tylko rozmiary, które zostały na wiggle nie dla Ciebie.
 

Ten Raleigh 55cm nie będzie dobry? Z internetowego kalkulatora, do którego robi się kilka pomiarów ciała, wynikło mi, że dobry rozmiar ramy dla mnie to zależnie od przyjmowanej pozycji podczas jazdy 54 - 56 cm. 
Napisano

w X-Bow jeszcze się mieści w widełkach rozmiaru XL ale bez przymiarki to niepewnie


 

Ten Raleigh 55cm nie będzie dobry? Z internetowego kalkulatora, do którego robi się kilka pomiarów ciała, wynikło mi, że dobry rozmiar ramy dla mnie to zależnie od przyjmowanej pozycji podczas jazdy 54 - 56 cm. 

według tabelki Raleigh-ta to dla ciebie roz 57-59 cm według Twojego wzrostu co podałeś 186 cm

Napisano

Dla pewności zrobiłem wszystkie pomiary jeszcze raz na stronie www.competitivecyclist.com (wyniki w załączniku jpg). Czyli powinienem się rozglądać za ramą w rozmiarze 59cm?

post-178682-0-79596200-1408545334_thumb.jpg

Napisano

rower dobry nie wiem jakie są te koła, korbę ma pod szosę hamulce słabsze od tamtych ale da się nimi zatrzymac rower napęd sram :woot: jeżdzę na tym napędzie tylko w mtb jak przeliczyłes i Ci sie opłaca to mozesz zamawiać jedynie to te koła sa nie wiadomym

Napisano

@@rodszyld69, chyba jeszcze poczekam i poszukam więcej opcji. Wtedy, jeśli będzie mi dane, skorzystam z porady takiego eksperta jak Ty i się na coś zdecyduję. Jeszcze raz dzięki, dużo mi pomagasz. :)

Napisano

Mam możliwość kupić Haibike Noon SL 2014 (http://www.haibike.de/produkte_detail_pl,,17031,detail.html) za 4400zł (katalogowo 5550). Wchodzić w to? Wyznaczyłem sobie limit do 4500zł, ale jak już się trafiła taka okazja bliska mojego limitu, to mnie trochę strach obleciał. Gdybym kupił taki rower i mi go ktoś zawinął.... No ale co myślicie o takim Haibike za taką cenę?

Napisano

Dla pewności zrobiłem wszystkie pomiary jeszcze raz na stronie www.competitivecyclist.com (wyniki w załączniku jpg). Czyli powinienem się rozglądać za ramą w rozmiarze 59cm?

 

Na moje oko coś nie tak z Twoimi pomiarami.

 

Masz rurę podsiodłową około 58cm, górną rurę 55cm i siodełko z setback-iem 6cm!!! Oznacza to, że masz bardzo długie nogi i krótki korpus i długie ręce.

 

1. Spróbuj jeszcze raz się pomierzyć, najlepiej żeby inna osoba Cie mierzyła. WYniki wprowadź jeszcze raz do klakulatora

2. Jeśli faktycznie wyglądasz jak "Gollum" ;) to lepiej pójść do sklepu i do czegoś się przymierzyć - nawet do klasycznej szosy. W Poznaniu na pewno jest spory wybór.

 

Ogólnie to nie polecam kupować roweru na podstawie cyferek z kalkulatora... Ktoś z forum już tak szosę kupił i skończyło się na wymianie ramy.

Na moje oko, o ile masz proporcjonalne wymiary to powinienes szukac czegoś w okolicach 565-575 ETT. ST olej bo zawsze możesz wysunięciem sztycy skorygować.

 

A Hibike jest super. :thumbsup: Dla Ciebie 56 lub 58cm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...