Skocz do zawartości

[pedały] SPD

piotrekla

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem przed zakupem pierwszych pedałów typu SPD do tej pory jeździłem na zwykłych platformach. Pedały będą do szosy obecnie robię około 300km / tydzień w różnych warunkach pogodowych (używam merida race 880-16) pytanie jakie pedały SPD + buty byście mi polecili (jako że jestem amatorem z niewielkimi zasobami finansowymi to liczy się też cena - budżet orientacyjnie około 300 pln, ale jak będzie cos o niebo lepsze za np. 50 czy 100 pln więcej to też ok.)

Mam też pytanie czy spd będą miały wpływ na bezpieczeństwo na  trasie ? Chodzi mi o to ze używając zwykłych pedałów nie muszę się wypinać przy upadku, a w SPD podejrzewam że jak przy upadku nie uda mi się wypiąć np. na śliskim to jest możliwosć połamania nogi jak utknie w zapięciu - czy moze się mylę w tej kwestii ??

--

pozdrawiam,

Piotr

Napisano

Temat był przerabiany 1 356 874 razy na tym forum. Wersje ekonomiczne zestawów, najlepsze zestawy, najlepsze zestawy stosunek cena - jakość, technika jazdy, technika jazdy na spd wpiętych, w wypiętych, platformy vs. spd...

Napisano

300 zł to wersja budzetowa : http://www.centrumrowerowe.pl/buty-rowerowe/meskie/mtb/p,buty-spd-sh-xc30-czarne-shimano,88286.html

to buty i pedały  http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/pedaly-rowerowe/mtb-zatrzaskowe/p,pedaly-spd-pd-m520-srebrne-shimano,6882.html