Skocz do zawartości

[konserwacja] Co poprawic w konserwacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim

 

W temacie konserwacji jestem bardzo zielony. Przekopywalem sie przez kilka godzin przez watki, ale nie znalazlem odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Ale od poczatku.

 

Jezdze glownie po lesnych drogach (sciolka lesna, szuter skalny) i sciezkach (bloto, korzenie, kamienie). Staram sie unikac wielkiego blota. Dystansowo wychodzi mi miesiecznie w sezonie od 250-350 km. 

 

Obecnie serwisuje swoj rower w nastepujacy sposob - co ok. 100km (czyli 3 przejazdy) myje go dokladnie woda (wezem ogrodowym, nie Karcherem), wycieram, susze, aplikuje na lancuch i kasete olej w aerozolu (kupiony w Decathonie). Jestem praktycznie pewien, ze to co robie jest niewystarczajace, bo caly naped jest glosniejszy, slychac zgrzyty podczas zmiany przerzutek. Dlatego mam kilka pytan:

 

1. Wielu z Was poleca do smarowania Rohloff. Na obrazku widze 3 rozne produkty: http://www.bikester.ch/fahrradzubehoer/pflegemittel/rohloff-spezialketten-schmierfett/5932.html - ktory z nich mam aplikowac? Czy aktualna czestotliwosc wystarczy?

 

2. Kiedy odbieralem rower jako nowy jak i po pierwszym serwisie (profesjonalny sklep rowerowy w Szwajcarii), tylna przerzutka byla nasmarowa czyms w rodzaju smaru maszynowego. Stosujecie cos takiego? Ogolnie w moim wypadku, po pierwszej przejazdzce przez laki i pola, czyszczenie przerzutki przypominalo czyszczenie kosiarki.

 

3. Czy powinienem demontowac po tych 100km lancuch i robic shake'a? 

 

4. Czy/kiedy nalezy demontowac do czyszczenia pozostale elementy, jak korbe, kasete itp? Czy rower mi zasygnalizuje w jakis sposob, ze to "juz"?

 

Dodam, ze do czynnosci serwisowych mam niestety 2 lewe rece, a koszty serwisu na miejscu to ok. 350 zl za roboczogodzine - dlatego nie chcialbym wykonywac skomplikowanych (dla mnie) czynnosci niepotrzebnie.

 

Z gory dzieki za pomoc. Milego weekendu

Piotrek

 

 

Odnośnik do komentarza