Skocz do zawartości

[do 1800 zł] rower na wyprawę po Islandii + 1000 km miesięcznie w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Rozglądam się za rowerem w budżecie do 1800 zł, który na dobry początek poradzi sobie z przejechaniem ok. 1000 km po trudnym terenie na Islandii (asfalt + żwiry + 200 km po interiorze) z sakwami i w zmiennych warunkach pogodowych.

 

Po powrocie z wyprawy rower musi być w stanie bezawaryjnie przejeżdżać ok. 700-1000 km miesięcznie (70% asfalt, 30% drogi gruntowe i teren) i wytrzymywać wycieczki powyżej 200 km w jeden dzień.

 

Moje wymagania:

  • żadnych hamulców tarczowych, tylko stare, dobre, poczciwe V-brake
  • dostosowany do opon o szerokości 1,5 (ew. na Islandię mogę dokupić jakieś bardziej terenowe 1,9-2.1)
  • kaseta
  • zdrowy dla kręgosłupa
  • rozmiar kół: 28"? (choć mogą być inne. BTW nigdy nie jeździłem na niczym większym od 26")
  • łatwy w samodzielnym serwisowaniu (patrz: brak hamulców tarczowych itp.)

Sam znalazłem:

  • Kands Maestro 2014 (1300 zł)
  • KROSS Evado 2.0 2013 (1800 zł)
  • KROSS Level B2 2013 (1555 zł)

Obecnie jeżdżę na Hexagonie V4 z 2006 r. Nie ma z nim większych problemów, ale chyba boję się zabrać go na tak trudną wyprawę.

Napisano

 

 

musi być w stanie bezawaryjnie przejeżdżać ok. 700-1000 km miesięcznie

 

Obawiam się, że taki rower może nie istnieć. Chyba, że po prostu jesteś super-farciarzem, ale wtedy i na Wigry możesz jeździć :)

 

B2 i Evado 2.0 mają raczej mocno "weekendowe" komponenty, więc to już zupełnie odpada. Maestro jak na rower budżetowy jest bardzo spoko, no ale na detalach tam mimo wszystko się oszczędza. Ewentualnie można by go kupić i trochę ulepszyć.

 

Zastanowiłbym się nad Unibike Crossfire. Ma trochę bardziej markowe detale. Ale nie ma na przykład blokady amortyzatora - nie wiem, o ile to dla ciebie istotne.

Napisano

Co do braku blokady amortyzatora w Unibike Crossfire, to w ogóle mi na tej opcji nie zależy.

Sam rower wygląda ciekawie : ) Nie wiesz może, czy ma wszystkie otwory potrzebne do zamontowania bagażnika?

 

Jeśli chodzi o ulepszenie KANDS Maestro, to co trzeba by było w nim wymienić "na już", od razu po zakupie?

 

Do wyprawy zostały tylko 4 tygodnie.

Napisano

 

 

 

Jeśli chodzi o ulepszenie KANDS Maestro, to co trzeba by było w nim wymienić "na już", od razu po zakupie?

 

Do wyprawy zostały tylko 4 tygodnie.

na pewno pedały, ewentualnie gripy i siodło, no i na taką wyprawę zainwestować w lepsze opony

 

 

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Nom, Crossfire ma głównie bardziej markowe koła i opony, siodło i regulowany mostek, ma też korbę, w której po zużyciu można wymienić tylko jeden blat, zamiast wywalać całości.

 

Z tego, co widzę na zdjęciu dziury są. Nie widzę jednak, czy z przodu w amortyzatorze jest dziura pod pręty pełnych błotników (będziesz chciał pełne?). W każdym razie Unibike ma dość sporo dystrybutorów w całym kraju, więc może będziesz mógł zerknąć na żywo.

 

W twoim budżecie jest też hit ostatnich tygodni:

 

http://allegro.pl/rower-medano-vanity-vt-3-28-20-cross-w-wa-i4278181407.html

 

Jest osprzętowo jeszcze ze dwie klasy lepszy od Crossfire. Tylko wymaga zmiany opon na bardziej uniwersalne. No i taka cena chyba raczej tylko przy zakupie internetowym, a nie wiem jaki planujesz.

Napisano
W twoim budżecie jest też hit ostatnich tygodni:   http://allegro.pl/ro...4278181407.html   Jest osprzętowo jeszcze ze dwie klasy lepszy od Crossfire. Tylko wymaga zmiany opon na bardziej uniwersalne. No i taka cena chyba raczej tylko przy zakupie internetowym, a nie wiem jaki planujesz.

Kurczę, muszę przyznać, że kuszący jest ten Medano.

Pytanie, czy te obręcze przyjmą jakieś grubsze opony - do 2.0"? 

Z tego co widzę model Alexrims DA22 jest zaliczany do kategorii obręczy szosowych :(

 

No i ogólnie, czy taki rower sobie poradzi na islandzkich drogach tego typu:

10124847Vp6EW2Gc.jpg

img_1753-copy.jpg

?

No i, czy rama jest kompatybilna z podobnym bagażnikiem: http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/bagazniki-rowerowe/tylne/p,bagaznik-tylny-czarny-crosso,8919.html ?

Napisano

Rama ma chyba pełne mocowanie na bagażnik. Ale z tymi kołami możesz mieć rację, ludzie standardowo wyposażają je w grubsze gumy, ale raczej do 1,6 cala. Próbowałem zerknąć na tabelkę szerokości felgi, ale w końcu nie wiem, jaka tam maks opona wchodzi :/

 

Szkoda.

Napisano

Bierz Medano i dozbrój w odpowiednie rzeczy. Błotniki pełne - nie plastikowe. Generalnie co do trwałości, to przy jeździe 1000 km miesięcznie (zakładam ~6000-8000 tyś rocznie) wychodzi mniej więcej tak:

1) Kaseta + 3 łańcuchy - rok

2) Korba - 2-3 lata max.

4) Piasty, łożyska, amortyzator 4 lata.

5) Obręcze - zależy jak twardych klocków będziesz używał.

Napisano

Niestety dostałem od sprzedawcy Medano takie informacje:

 

Rama nie posiada miejsca do mocowania bagażnika z tyłu przy kole - prawdopodobnie trzeba byłoby stosować bagażnik montowany do osi koła.

 
Niestety posiada on koła przeznaczone pod jazdę szosową - pod obręcze powinny podejść opony o szerokości około 1" - z szerszymi może być problem.

 

Napisano

Akurat tak się składa, że mam Medano Vanity vt.5 z praktycznie identyczną ramą. W sklepie w którym kupiłem swój rower (DTbikes) były też vt.3 i były seryjnie wyposażone w opony CX COMP 700x35C, czyli opony do przełajówki. Ja mam u siebie Schwalbe Kojak 700x35C i na twardych podłożach (nawet mokrych) trzymają świetnie.

Napisano
Ja tam widzę dziury, w których da się zamocować bagażnik. Choć są dość dziwne, więc może są do mocowania czegoś innego. Tylko czego?

Według sprzedawcy, są to dziury na błotniki:

 

jak widać miejsce gdzie przyspawane są rurki jest grubsze. - nad tą dziurką widać jeszcze ciągnące się zgrubienie, przez co bagażnik na pionowo idącym w górę mocowaniu może tu nie pasować - domyślam się że jest to mocowanie do błotnika z drutem z tyłu.

Oczywiście dałoby się pewnie na tym zamontować bagażnik, ale pewnie byłoby z tym troszkę komplikacji...
Napisano

Wydaje mi się, że powinno się udać zamontować bagażnik do tych otworów przy osi koła z wykorzystaniem bagażnikowych adapterów do hamulców tarczowych np. takich jak te: http://allegro.pl/adapter-do-bagaznika-hamulcow-tarczowych-25-crosso-i4157709376.html .

Sprawdzę dzisiaj wieczorem średnicę tych otworów i czy przypadkiem nie są nagwintowane, bo te wysoko przy rurze podsiodłowej mają w środku gwint.

 

jak widać miejsce gdzie przyspawane są rurki jest grubsze. - nad tą dziurką widać jeszcze ciągnące się zgrubienie, przez co bagażnik na pionowo idącym w górę mocowaniu może tu nie pasować - domyślam się że jest to mocowanie do błotnika z drutem z tyłu.

Oczywiście dałoby się pewnie na tym zamontować bagażnik, ale pewnie byłoby z tym troszkę komplikacji...
Napisano

Pomierzyłem wszystkie otwory zarówno przy tylnej osi, w tylnych widełkach niedaleko rury podsiodłowej i na przednim widelcu przy osi. Są nagwintowane gwintem M5. Muszę przymierzyć jakis bagażnik aby móc powiedzieć czy pasuje.

Napisano

Pomierzyłem wszystkie otwory zarówno przy tylnej osi, w tylnych widełkach niedaleko rury podsiodłowej i na przednim widelcu przy osi. Są nagwintowane gwintem M5. Muszę przymierzyć jakis bagażnik aby móc powiedzieć czy pasuje.

I jak tam? Udało się? :)

Napisano

 

 

Zdecydowałeś się już na jakiś rower?

Na 90% będzie to Medano, ale boję się, że te jego szosowe koła nie wytrzymają ciężaru sakw i trudnego terenu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...