Skocz do zawartości

[8920 g] NewUltimate Big Warp 29


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od tego roku postanowiłem przejść na 29'era, w związku z czym powstała nowa maszyna w poniższej specyfikacji:

 

1.   Bar Plugs: (Korki kierownicy) KCNC 4g;
2.   Bottom bracket (suport) FSA Pressfit 30, 72 g;

3.   Bottle Cage: (Koszyk na bidon) SPECIALIZED Rib Cage, 36 g;
4.   Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano BR-M985 XC 730 mm (okładziny: Kool stop Metalic) , 218 g;
5.   Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano BR-M985 XC 1450 mm (okładziny: Jagwire Lite) 222 g;
6.   Cables: (Pancerze przerzutek) Jagwire L3, 40 g;
7.   Cassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M980 11-36270 g;
8.   Chain: (Łańcuch) Shimano XTR CN-M980 261 g;
9.   Crankset: (Korby) Specialized S-works 38-26 Specialites Chinook 10s, 580 g;
10. Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram X0 Top Swing, 126 g;
11. Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR M981 SGS, 181g;
12. Fork: (Widelec) Rock Shox SID RL 2014 (1528 g.) + Rock Shox Poplock, linka i pancerz (60 g.)1588 g;
13. Frame: (Rama) NewUltimate Big Warp Carbon 291162 g;

14. Grips: (Gripy) KCNC Eva , 12 g;
15. Handlebar: (Kierownica) NewUltimate Evo carbon 29 700 mm, 114 g;
16. Headset: (Stery) Aerozine XH Taper + top cup + śruba, 92 g;
17. Pedals: (Pedały) CRANKBROTHERS Eggbeater 3 + tytanowa ość , 236 g;
18. Rim tapes: (Opaski) Stan's No Tubes, 24 g;
19. Rotor front (tarcza przód) Avid HS1 160 mm + sruby, 112 g;

20. Rotor rear (tarcza tył) Ashima Ai2 160 mm + śruby, 79 g;

21. Sealant (Uszczelniacz) Stan's NoTubes 2x80 ml, 160 g;

22. Seat: (Siodło) SELLE ITALIA SLR carbon, 138 g;
23. Seatpost: (Sztyca) NewUltimate alu 31.8x410176 g;
24. Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) NewUltimate, 6 g;
25. Shifters: (Manetki) Shimano XTR M980 i-spec (z linkami),  220 g;
26. Skewer fron: (Zacisk koła -  przód) Rock Shox Maxxlite 15 mm , 70 g;

27. Skewer rear: (Zacisk koła - tył) DT Swiss RWS Steel, 54 g;
28. Spacers: (Podkładki pod mostek): No name carbon., 4 g;
29. Stem: (Mostek) NewUltimate Evo 90 mm, 100 g;
30. Tire (Front): (Opona przednia) Continental X-King RaceSport 2.2, 543 g;
31. Tire (Rear): (Opona tylna) Continental X-King RaceSport 2.2, 544 g;
32. Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss 240s 15 mm+ CX-Ray + Spim Polyax + ZTR Crest 29, 714 g;
33. Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss 240s + CX-Ray + Sapim Polyax + ZTR Crest 29, 794 g.

 

 

Suma roweru z pedałami: 8920 g.

 

Suma z koszykiem na bidon: 8956 g.

 

 
Rower złożony z myślą jaka przyświetlała przy poprzednim projekcie KTM'a, mianowicie ma być możliwie lekko ale przy zachowaniu pełnej sprawności, niezawodności i "pewności za sprzęt". Tak więc:

 

  • Opony są w najlżejszej wersji odpowiedniej dla mleka z bieżnikiem terenowym, a nie wystawowym;
  • Koła zaplecione na może nie najlżejszych, ale dosyć sztywnych obręczach oraz niezawodnych piastach;
  • Tarcza przednia z dużą powierzchnią cierną;
  • Szeroka kierownica + krótki mostek, moim zdaniem najlepsze zestawienie dla 29'era;
  • Pancerze nie najlżejsze, ale sztywne i zapewniające dobre działanie.

Projekt jest już skończony. Powstał ponad miesiąc temu, ale z racji pewnych poprawek i oczekiwania na drobne części prezentuję go dopiero teraz.

 

Jak się na tym rowerze jeździ? Naczytałem się dużo na temat wyboru rozmiaru ramy i geometrii, aż w końcu postawiłem na:

 

  • górną rurę podobnej długości jak była w KTM-ie;
  • podsiodłówkę raczej dłuższą niż w mocno slopingowych ramach (mam stosunkowo długie nogi);
  • geometrię zapewniającą krótki tylny trójkąt wraz z krótką główka sterową.

Efekt jest chyba zadowalający, ponieważ jeździ się wygodnie a styl prowadzenia jest dobrym konsensusem między zwinnością a pewnością prowadzenia.

 

Tak wygląda:

 

999452a8c457.jpg

0d6a67d9f783.jpg

c191f1b1f47b.jpg

 

Wszelkie uwagi mile widziane ;)

 

Pozdr!

 

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super rowerek! Wreszcie coś się ruszyło wśród lekkich rowerów na forum :) Ja też coś niedługo zacznę wrzucać... No ale wracając do tematu. Waga super i nie ma do czego sie przyczepić, choć ze 100g można jeszcze urwać spokojnie heh.
Jakbyś mógł się pochwalić gdzie wyczaiłeś korby to będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam typowy przykład mieszanych uczuć

nie lubię białych rowerów ale lubię lekkie rowery :D

a tu waga piękna

oczywiście 'duża powierzchnia cierna' nie odnosi się do tylnej tarczy ... :D

 

ta ram to jakaś powszechnie znana firma czy chińczyk z napisem?

pomijając oczywisty fakt, że większość ram jest z chin

stronę firmową widziałem, ale pytam bo nie znam/nie słyszałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, powierzchnia cierna odnosi się tylko do przedniej tarczy. Ważę 65-66 kg, więc taki zestaw jest jak najbardziej odpowiedni. :icon_lol:

 

Co do New Ultimate-a: firma posiadająca biura projektowe i pochodząca z Danii. Tworzą produkty lekkie, małoseryjne i można powiedzieć, że są troszkę tańszym odpowiednikiem Schmolke czy Extralite. Półka przykładowo FRM-a lub troszkę lepiej. Nie są to wymalowane Chińczyki, z całą pewnością :) (Jakość, waga, niestety cena).

 

Ich części używał / chyba nadal używa zespół MTB JBG2 czy Giant/BikeLife.

 

Produkują to na pewno gdzieś w Azji, jak wszyscy z resztą.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , kierownica New Ultimata poszła. Głośno o tym było, bo uszkodziła się jedna sztuka, o większej ilości przypadków nie słyszałem. Inna sprawa, że podejrzewa się w tym przypadku wcześniejsze uszkodzenie mechaniczne.  Poszukaj sobie na temat innych złamanych kierownic, chyba produkty każdego producenta znajdą się na liście...

Ja jestem z produktów zadowolony (poza miejscami zbyt grubym lakierze na ramie, ale problem ma być po sezonie rozwiązany), dużo ich części jest wśród znajomych bikerów od dłuższego czasu i również wszystko ok.

 

Jestem za to naocznym świadkiem pęknięcia sztycy Carbon Evo NU.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, mnie też dwie różne tarcze wyglądem nie do końca odpowiadają, ale nie ma innego sposobu na zachowanie dużej siły hamowania z przodu, odpowiedniej z tyłu i pilnowania gramów...

 

To się tak wydaje, pewnie wszyscy którzy składali lekkie rowery wiedzą o co chodzi, ale tutaj 10 gram, tam 15, tam 20 - niby nic a potem składa się w większe wartości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak ze zwinnością roweru? Tzn napisałeś w pierwszym poście, że szukałeś ramy z krótkimi widełkami i niską glówką. Z tego co widzę na stronie producenta, to główka rzeczywiście jest mała, ale widełki są stosunkowo długie. Nie miałeś problemu po przejściu z KTM ze składaniem się w ciasne zakręty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie tylne widełki w tej ramie są średniej długości w porównaniu do innych producentów. Krótkie nie są na pewno, ale długie również nie. Jeśli chodzi o pokonywanie ciasnych zakrętów to jest nieco gorzej niż w przypadku KTM-a, ale wpływ ma na to wiele czynników, przede wszystkim inny rozmiar kół.

 

Ogólnie rower jest zestawiony w ten sposób, że nie mam trudności w terenie. Jest wyważony między zwrotnością wymaganą na XC a nieco większą stabilnością zalecaną w trasach maratonowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...