Skocz do zawartości

[rower] modernizacja roweru crossowego firmy centurion na hybrydę


lovemyway

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Od dwóch lat jestem właścicielem roweru Centurion CrossLine 200 o takiej specyfikacji:

rama: Cross Eco-V, Aluminium 6061
amortyzator przedni: SR Suntour SF12-NEX4110-V4, 50 mm
amortyzator tylni: brak
przerzutka przednia: Shimano Alivio
przerzutka tylna: Shimano Alivio
manetki: Shimano Acera 9-s
dźwignie hamulca: Shimano
hamulec p/t: Tektro Draco/Auriga Pro 180/160 mm
korba: Shimano Acera, 48/38/26 Z.
kaseta/wolnobieg: Shimano HG20-9, 11-34 Z.
łańcuch: Shimano HG53
opona p/t: Pogo Kardung-LA, 700x35C, Reflex
piasta p/t: Shimano M475, 32 L.
obręcz p/t: Alex DP-17
wspornik kierownicy: Procraft AL OS 17°
kierownica: Procraft Riser OS, 22 / 640 mm
wspornik siodła: Procraft SP-602, Ø 27.2 mm
siodło: Centurion Cross Sport
pedały: VP-992A
waga: 13,2 kg

Chciałbym ten rower nieco zmodernizować - przede wszystkim chciałbym wymienić kierownicę na barana, zmniejszyć ilość przełożeń w tylnym napędzie (mam 9, chciałbym max 7), wymienić hamulce i zmienić widelec na sztywny. Celem modernizacji ma być zwiększenie komfortu z jazdy po ścieżkach i drogach podmiejskich. Nie jeżdżę po lasach, więc  nie czuję potrzeby posiadania amortyzatora.

 

Dysponuję kwotą rzędu 3000 zł. Bardzo proszę o jakieś rady - co kupić, gdzie kupić i czy w ogóle warto się bawić w modernizację, czy kupić po prostu nowy rower. W tym drugim przypadku zastanawiałem się nad Giantem AnyRoad i Specialized Tricross Comp Disc.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Marcin

 

Napisano

Za swój rower zapewne koło tysiąca wyciągniesz, więc mając 3k w kieszeni nie ma się co zastanawiać - kupuj nowego CX-a, na Gianta Anyroad powinno wystarczyć (mój typ)

P.S

...ale że chcesz zmniejszać ilość przełożeń na tyle ? raczej nikt tak nie robi, bo i w jakim celu zmniejszać sobie zakres/elastyczność przełożeń. Jeśli już, to zmienia się przód z 3 na 2 lub nawet 1 zębatkę

Napisano

 

 

...ale że chcesz zmniejszać ilość przełożeń na tyle ? raczej nikt tak nie robi, bo i w jakim celu zmniejszać sobie zakres/elastyczność przełożeń. Jeśli już, to zmienia się przód z 3 na 2 lub nawet 1 zębatkę

 

Teraz mam 3 z przodu i 9 z tyłu, a używam tylko 2-4 - 3-9 z naciskiem na 2.x - po prostu mam ich za dużo i wydaje mi się, że jakby było mniej przełożeń mogłyby one być bardziej "wyważone".

 

Co do roweru - zastanawiałem się, żeby może sprzedać ten rower na allegro i kupić sobie po prostu nowy, ale nie wiem czy nie będzie żadnego problemu z jego rozmiarem - mam ramę 24''.

 

Generalnie chciałbym poznać dwie opcje - modernizacji tego co mam (to nie jest zły rower, mógłby mieć tylko lepsze podzespoły), oraz sprzedaży mojego obecnego roweru i kupna nowego - w tym wypadku mógłbym dopłacić nawet do +/- 5k, jeśli byłoby to opłacalne.

Napisano
Teraz mam 3 z przodu i 9 z tyłu, a używam tylko 2-4 - 3-9 z naciskiem na 2.x - po prostu mam ich za dużo i wydaje mi się, że jakby było mniej przełożeń mogłyby one być bardziej "wyważone".

 

No to przecież zamiast kasety 11-32 załóż na przykład 12-23, 13-25, 14-25.

Odpadają Ci wtedy najcięższe i najlżejsze przełożenia których i tak nie używasz, a otrzymujesz w zamian właśnie bardziej wyważone stopniowanie - czyli mniejsze różnice pomiędzy sąsiednimi biegami - co pozwala lepiej dobrać wygodny bieg.

 

http://allegro.pl/shimano-kaseta-szosowa-sora-cs-hg50-13-25t-9rz-cr-i4225619769.html

http://allegro.pl/kaseta-shimano-sora-cshg50-9bieg-12-23-i4284855758.html

http://allegro.pl/shimano-kaseta-szosowa-sora-cs-hg50-14-25t-9rz-cr-i4225778294.html

Napisano

 

 

Generalnie chciałbym poznać dwie opcje - modernizacji tego co mam (to nie jest zły rower, mógłby mieć tylko lepsze podzespoły), oraz sprzedaży mojego obecnego roweru i kupna nowego - w tym wypadku mógłbym dopłacić nawet do +/- 5k, jeśli byłoby to opłacalne.

 

Na początek wymień sobie kierownice i zweryfikujesz, czy warto modernizować tego cross-a, bo pamiętaj, ze geometria się zmieni i niekoniecznie będzie Ci pasował.

Jeśli okaże się ok, to wówczas dalsze zmiany (w tym kaseta szosowa jak rozsądnie  proponuje kolega powyżej). Rozmiar 24" faktycznie możesz mieć problem sprzedać. Nawiasem mówiąc kolega w pracy się rozgląda (kawał chłopa ;-) - pytanie tylko, jaki ten Twój rower ma dopuszczalną masę całkowitą, bo on waży coś koło 120kg ... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...