Skocz do zawartości

[Przerzutka przód] Problem z przełożeniami.


bartolomix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Tribana 3 i do tej pory nie miałem żadnych zastrzeżeń co do całego sprzętu.

Jednak dwa tygodnie temu pękła mi linka w przedniej przerzutce, więc oddałem szosę do serwisu. Linka została wymieniona i teoretycznie układ działał po przyjeździe do domu...lipa, łańcuch zahaczał o wózek i nie wchodził na wyższe przełożenia z przodu. Po tym oddałem go do serwisu ponownie, Pan stwierdził ,że lewa manetka jest wykrzywiona ale póki co jeszcze pojeździ, przy odbiorze sprawdziłem dokładnie mechanizm wszystko chodziło jak nowe...wróciłem do domu, (jakieś 2 h po wizycie w sklepie) historia się powtarza, łańcuch haczy o wózek itd. Dlatego proszę o pradę, gdyż jestem zwykłym amatorem rowerowym a moja wiedza serwisowa ogranicza się do wymiany dętki i wycentrowania kół.

 

Pytanie laika czy problem może leżeć w manetce ,która nie trzyma napięcia linki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba podciagnać linkę o tyle ile uciekła bo pokrętłem w manetce tego nie nadrobisz raczej i potem dobrze dokręcić śrubkę, rób to na najmniejszym, blacie gdy przerzutka opiera się na ograniczniku (śrubka). Sprawdź przy okazji czy łańcuch przy zdjętej z przerzutki lince nie ociera o prowadnicę przerzutki bo mozliwe, że trzeba będzie podregulować ogranicznik (śrubka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey, według Waszych wskazówek zdjąłem linkę, faktycznie łańcuch haczył o prowadnicę więc lekko przesunełem, naciągnełem linke, mocno przykręciłem, no i jest jakiś progres, bo wchodzi na średnią tarcze (wcześniej nie było o tym mowy...) ale po dwóch kliknięciach. :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

naciągnełem linke, mocno przykręciłem, no i jest jakiś progres, bo wchodzi na średnią tarcze (wcześniej nie było o tym mowy...) ale po dwóch kliknięciach.