Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana napędu w Cube Aim-co wybrać?


chugon1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od niecałych dwóch lat (ok 3k km) mam rower Cube Aim (http://www.bikekatalog.pl/2012/rowery/400/foto:1/) i już zajechałem koronki korby, kasetę oraz łańcuch. Tak więc nadszedł czas na wymianę na nowy, tudzież półkę lepszy sprzęt. Planowałem wydać na  całość ok 1000zł, z tym że chciałem jeszcze w tym zakresie cenowym wcisnąć conajmniej tylny hamulec tarczowy, hydrauliczny. Z tego co znalazłem w internecie wydaje mi się, że potrzebuję piastę i hamulce (tu najlepiej parami, jeżeli bedzie to możliwe, wolę mieć kompletny rower od razu ;) ) wraz z manetkami, łańcuch, kasetę, korbę i przerzutkę przednią, (ma straszne poprowadzenie linki, przez co muszę ją wymieniać raz na 2 miesiące xD) tylną zostawiam, bo 8 biegów w zupełności mi wystarczy. W razie pomyłki liczę na sprostowanie ;). Jakis czas temu przygotowałem sobie swego rodzaju spis wymarzonych części, ale oczywiście po podliczeniu kosztów wyszło mi stanowczo za dużo xD No ale wrzucę go tutaj, może przysłuży się jako swego rodzaju baza. Przełożenie jakie brałem pod uwagę to 3x9, ale ze względu na koszty zrezygnowałem z tego pomysłu.

 

Kaseta: SHIMANO XT CS-M770 11-32T

Korba: SHIMANO Deore FC-M590 + suport XT

Łańcuch: CAMPAGNOLO C9

Piasty: SHIMANO FH-M785 / HB-M785

Przerzutka tył (początkowo planowałem i to wymienić, ale wyszło na to że jednak nie potrzebuję xD ): SHIMANO DEORE RD-M 591

Przerzutka przód: SHIMANO Deore FD-T610 3sp Top Swing BS

Hamulce: SHIMANO M-445

Tarcze: (o tym jeszcze nie myślałem)

Manetki: SHIMANO DEORE SL-M590 3x9

 

Zaznaczam, że ten spis jest tylko orientacyjny ;) po podliczeniu, cały zestaw by mnie kosztował ok 1600zł, a to jest stanowczo za dużo... Jako że jestem zielony w tych sprawach przyjmę każdą radę i słowo krytyki jeżeli chodzi o dobór sprzętu ;)

 

Zakup części planuję jakoś w wakację, także jeszcze jakoś ze 2 miesiące czasu mam. Jeszcze kilka słów o mojej jeździe: lubię depnąć w korbę, więc potrzebuję wytrzymałego sprzętu. Jeżdżę natomiast przede wszystkim po lasach, drogach leśnych, czasami asfalt. Z góry wielkie dzięki za każdą pomoc ;)

Napisano

Hamulce: potrzebujesz 2 nowe piasty z mocowaniami pod tarcze - dolicz do tego koszt przeplecenia koła. Te hamulce, które podałeś są bardzo spoko biorąc pod uwagę ich cenę.

Kaseta: mówisz, że rezygnujesz z pomysłu 3x9 - kaseta, którą podałeś jest właśnie 9 rzędowa. Poza tym, to wysoki model, którego raczej nie potrzebujesz (zbij tu cenę, weź jakąś deore - wystarczy Ci, a kosztuje ponad 100 zł mniej).

Korba: spoko, suport możesz śmiało brać z zestawu do kasety, będzie parę złotych mniej.

Łańcuch: łańcuch również wybrałeś pod 9 rzędową kasetę. Proponuję Connex'a 808 (~79zł) albo po taniości Shimano Alivio HG-50 (50zł).

Piasty: Shimano Deore FH-M475 muszą Ci wystarczyć jeśli chce się zamknąć w budżecie (to -200zł będzie). Zresztą, czy jest sens wkładać piasty XT do tych kół?

Przerzutka przód: będzie ok.

Tarcze: bierz najtańsze shimano, SM-RT53 mogą być.

Manetki: muszą być nowe? Ogólnie to z tego co przeglądałem allegro to ciężko kupić coś przyzwoitej klasy 3x8, zostają Altusy i jedna aukcja z manetkami Alivio za 100.

 

Policz ile to będzie razem, jak nie wyjdzie to jeszcze pokombinujemy :D

 

 

 

Napisano

Co nie tak z ta przerzutką? Skoro nie zmieniasz napedu na 3x9 to zakładam że manetki odpadają i nie uwzględniam ich w mojej propozycji ;)

 

Korba: fc-m590 z suportem (nie XT) kupisz za 260zł

Piasty: P+T Deore FH-M475 - 150zł

Kaseta + łańcuch: ok 150zł

Hamulce:Deore BR-M596 + tarcze = 390zł

 

Ceny podane z wysyłką.

 

Razem: 950zł

 

Dolicz sobie jeszcze $$ na przeplecenie i wycentrowanie kół.

 

 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi ;)

niestety manetki też muszę wymienić.. Na stronie którą podałem jest napisane, że mam już manetki pod napęd 3x8, ale tak niestety nie jest, mam klamkomanetki ST-EF51, czy coś... :/ przepraszam za to niedopatrzenie ;)

 

No a wracając do części:

Kaseta: HG51 11-32 (http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-hg51-11-32-i4224248415.html),

Korba: SHIMANO FC-M 430 ALIVIO (http://allegro.pl/korba-alivio-shimano-44t-czarna-octalink-r170-i4226591299.html)

Suport: Shimano Alivio BB-ES25 121mm 68mm (http://allegro.pl/suport-shimano-alivio-bb-es25-121mm-68mm-xtrabike-i4196660689.html). I tu pojawia się pytanie: czy to wszystko będzie ze sobą współgrać i czy suport będzie pasował, jeżeli ma oś krótszą od starej ( Shimano BB-UN26 ) o jakieś 2 mm? I korbę i suport postanowiłem zamontować w systemie Octalink, co Wy na to? ;)

A teraz dalej:

Koła: Zamiast kupować same piasty postanowiłem zakupić całe koła. I teraz pytanie, jakie polecacie? Myślałem nad takimi: (http://allegro.pl/kola-mtb-26-masterdisc-shimano-biale-tarcze-i4229941555.html)

Hamulce: BR M447 BL M445 (http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-przod-tyl-br-m447-bl-m445-i4228181806.html)

Tarcze: Shimano SM-RT56-s 160mm (komplet) (http://allegro.pl/tarcze-shimano-sm-rt56-s-160-2-szt-komplet-i4221983297.html) Zastanawiam sie czy tarcze o średnicy 160mm brac czy inne... No i jak to wygląda z większymi tarczami? Zacisk potrzebuje jakiś dystans, przekadkę? No ale to tak na marginesie ;)

Manetki: SHIMANO ALTUS SL-M310 (http://allegro.pl/shimano-altus-sl-m310-manetki-3x8-super-cena-i4149230772.html)

Łańcuch: WIPPERMANN CONNEX 808 (http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-808-2014-6-7-8-rzed-i4157274233.html)

 

Podsumowując, całość kosztowałaby mnie ok 1000 zł (licząc koszt tarcz ok 100zł, taki dałem sobie zapas ;) ). Co Wy na taki zestaw? Jeżeli coś pominąłem to piszcie ;)

Napisano

Możesz się nieco zasugerować moim rumakiem ;)


Jesli popolujesz na allegro można czsem dorwać za grosze niezłej klasy części.
Ja 2 lata tamu dlatego poszedłem w 10 rzędowy napęd - w cenie sklepowej deore poskładałem kombinację xt slx i deore (łańcuch).


Niezależnie od napędu na pewno dopłacił bym do hampli deore 596 czy nowszy model. Tarcze slx też nie kszotują majątku, a sąlżejsze , ładneijsze i dostosowane w rpzyszłości pdo okładziny metaliczne.

Zastanawia mnie też bardzo amortyzator- u mnie wymiana xcma przyniosła ogromnąróżnicę, do tego po 2 latach twój ma na pewno duże luzy. Moim zdaniem z tarczówkami  długo nie pożyje.


Przy ograniczonym budżecie wział bym niedrogi amortyzator- raidon, moze używany epicem itp.
Jesli napęd jest w złym stanie to kaseta + łańcuch ew używana przerzutka xt i blat korby(moimz daniems talowe blaty po 3k powinny być jeszcze w dobrym stanie)  i można pojezdzić kolejny rok czy dwa. 

Przy wymianie  hamulców na tarcze musisz wymienić piasty, a przy klasie obecnych zmienił bym po prostu koła np na coś takiego :

http://allegro.pl/kola-26-lozyska-tarcza-kaseta-rodi-novatec-2-kol-i4209202873.html


stosunkowo dobra waga,  dobre piasty i obręcze. Trochę pieniędzy odzyskasz sprzedajać stare koła.




 

Napisano

Jak dobrze się dowiedzieć, że nie ładuję kasy w błoto (mam na myśli opcję gdy rower nie jest wart zachodu i wpakowanych pieniędzy xD).

A ile tak orientacyjnie zapłaciłeś za części, które ja planuję wymienić (tj. kaseta, suport, hamulce, piasty/koła, korba i przerzutka)?

I co sądzisz o zestawie, który sam skleiłem?


Możesz się nieco zasugerować moim rumakiem ;)


Jesli popolujesz na allegro można czsem dorwać za grosze niezłej klasy części.
Ja 2 lata tamu dlatego poszedłem w 10 rzędowy napęd - w cenie sklepowej deore poskładałem kombinację xt slx i deore (łańcuch).


Niezależnie od napędu na pewno dopłacił bym do hampli deore 596 czy nowszy model. Tarcze slx też nie kszotują majątku, a sąlżejsze , ładneijsze i dostosowane w rpzyszłości pdo okładziny metaliczne.

Zastanawia mnie też bardzo amortyzator- u mnie wymiana xcma przyniosła ogromnąróżnicę, do tego po 2 latach twój ma na pewno duże luzy. Moim zdaniem z tarczówkami  długo nie pożyje.


Przy ograniczonym budżecie wział bym niedrogi amortyzator- raidon, moze używany epicem itp.
Jesli napęd jest w złym stanie to kaseta + łańcuch ew używana przerzutka xt i blat korby(moimz daniems talowe blaty po 3k powinny być jeszcze w dobrym stanie)  i można pojezdzić kolejny rok czy dwa. 

Przy wymianie  hamulców na tarcze musisz wymienić piasty, a przy klasie obecnych zmienił bym po prostu koła np na coś takiego :

http://allegro.pl/kola-26-lozyska-tarcza-kaseta-rodi-novatec-2-kol-i4209202873.html


stosunkowo dobra waga,  dobre piasty i obręcze. Trochę pieniędzy odzyskasz sprzedajać stare koła.




 

 

Wszystko fajnie, ale nie wiem czy mnie będzie stać na te hamulce xD A co do amora to  jeszcze nie mam żadnych luzów (o dziwo O.o, bo słyszałem że jest to słabej jakości amorek) No a w związku z tymi tarczami, hamowanie tarczówkami mocniej zużywa amortyzator (nie wiem.. może przez niższy punkt przyłożenia siły hamującej, czy coś..)?

Napisano

Po wszystkim jestem zdania ,zę bardzej opłacało siekupićnowy używany rower bo tak mam wszytko wymienione a rama nadal stara i trochę krótka ;)





Co do napędu to ja postanwoiłem polować  na okajze czsem nawet używki ale finalnie mam niezłej klasy napęd 10 rzędowy w cenie 8-9 rzędów alivio/deore.
Fakt zbierałem części cały sezon ;)


Co do ksoztów to jest róznie- kaseta slx trafiłas ie licytacji za 20zł z odbiorem osobistym, łańcuch kupiony z kasetą deore po sprzedaniu kasety wyszedł też grosze. Zestaw nowych przerzutek xt + manetki z kompletem linek i uszczelnionych pancerzy ok 350zł zdaje się. Korba używana ok 130zł.


Największą frajdę przyniósł mi jednak nowy amortyzator. Tarczówki są ok ale niejako z musu, coraz trudniej kupicamortyzator z piwotami.
Napęd chodzi bardzo fajnie ale tutaj jest róznica wielu klas- przesiadka z mającego luzy alivio i acery na xt musiało coś dać.


 


 

Wszystko fajnie, ale nie wiem czy mnie będzie stać na te hamulce xD A co do amora to  jeszcze nie mam żadnych luzów (o dziwo O.o, bo słyszałem że jest to słabej jakości amorek) No a w związku z tymi tarczami, hamowanie tarczówkami mocniej zużywa amortyzator (nie wiem.. może przez niższy punkt przyłożenia siły hamującej, czy coś..)?

Jeśli nie chcesz zmienić amortyzatora to sens kupowania tanich, dość słabych tarczówek moimz daniem nei ma sensu. Przy okazji musisz kupic nowe koła.Tak więc wpakujesz połowę budżetu w hamulce, tylko po co ?

To taki szpan ? do tego taniim modelem shimano?

Moim zdaniem chesz wymienić zbyt dużo zbyt niskim kosztem.

Albo napę dobrej klasy- od deore w górę albo amortyzator+ koła + hamulce.


Druga opcja to uskładać ok 1.5k + sprzedać tego aima i już mozna kupić coś fajnego używanego o kilka klas lepszego

  

Napisano

Polować na okazje jestem niejako zmuszony xD XCM-a może poźniej zmienię, na razie muszę się skupić na układzie napędowym, bo nie daję rady podjechać pod górkę przez ślizgający się łańcuch na zużytych zębatkach ;)

Napisano

Kaseta hg54 to ok 60zł - jesli to wina kasety to da sie jeżdzić i szukać okazji ;)



Ja tylko podaje przykład :

http://allegro.pl/okazja-rower-cube-ltd-pro-tuned-jak-nowy-i4197158491.html


za 2,5-3k masz coś taniego.
Ty po wydaniu 1k będziesz miał nieco stuningowanego aim-a na xcm-ie ;)


Jesli cchesz wymeinic cały napęd włacznie zkorbą to wydaj ten 1k na dyna sys - przerzutki i manetki xt, korba starczy deorka, do tego kaseta slx i łańcuch nawet deore. Kosztowo się zmieścisz a będzie już napęd na lata.
SZukaj tylnek na długim wózku i kasety 11-36 - ściganci wolą kasety o mniejszej rozpiętoci i krótsze wózki więc idzie taniej dorwać a tobie to i tak nie zrobi róznicy te kilka gramna kasecie wiecej...


Hamulce nic nie darzą a tylko generują koszty.  Podejmiesz decyzję o zmianie amortyzatora to przy okazji będziesz musiał zmienić hample i koła i tyle.
 

Napisano

Po wszystkim jestem zdania ,zę bardzej opłacało siekupićnowy używany rower bo tak mam wszytko wymienione a rama nadal stara i trochę krótka ;)

 

 

 

 

 

Co do napędu to ja postanwoiłem polować  na okajze czsem nawet używki ale finalnie mam niezłej klasy napęd 10 rzędowy w cenie 8-9 rzędów alivio/deore.

Fakt zbierałem części cały sezon ;)

 

 

Co do ksoztów to jest róznie- kaseta slx trafiłas ie licytacji za 20zł z odbiorem osobistym, łańcuch kupiony z kasetą deore po sprzedaniu kasety wyszedł też grosze. Zestaw nowych przerzutek xt + manetki z kompletem linek i uszczelnionych pancerzy ok 350zł zdaje się. Korba używana ok 130zł.

 

 

Największą frajdę przyniósł mi jednak nowy amortyzator. Tarczówki są ok ale niejako z musu, coraz trudniej kupicamortyzator z piwotami.

Napęd chodzi bardzo fajnie ale tutaj jest róznica wielu klas- przesiadka z mającego luzy alivio i acery na xt musiało coś dać.

Jeśli nie chcesz zmienić amortyzatora to sens kupowania tanich, dość słabych tarczówek moimz daniem nei ma sensu. Przy okazji musisz kupic nowe koła.Tak więc wpakujesz połowę budżetu w hamulce, tylko po co ?

 

To taki szpan ? do tego taniim modelem shimano?

 

Moim zdaniem chesz wymienić zbyt dużo zbyt niskim kosztem.

 

Albo napę dobrej klasy- od deore w górę albo amortyzator+ koła + hamulce.

 

 

Druga opcja to uskładać ok 1.5k + sprzedać tego aima i już mozna kupić coś fajnego używanego o kilka klas lepszego

 

  

Nie planuję uczestniczyć tym rowerem w rajdach... ;) potrzebuję w miarę wytrzymałego sprzętu do jazdy, że tak powiem ostro-rekreacyjnej po lesie i ew. szosie. Miałem nadzieję uzbierać sprzęt nadający sie też na dłuższe przejażdzki, gdzie nieraz potrafię 18 km w 20-30min zrobić. Także przede wszystkim potrzebuję niezawodnego sprzętu, który jest już sprawdzony przez innych forumowiczów i są w stanie go polecić ;)

Napisano

To jest zestaw 10x3? To do tego chyba będę musiał dokupić piasty... Przynajmniej tylną. A jak już bym wymieniał piasty to takie z tarczami, a to juz są dodatkowe koszta ;) no i do tego muszę jeszcze klamki dokupić, bo na razie mam zakichane klamkomanetki :/

Napisano

2 klamki do hamulców to grosze, do tego siła hamowania w zestawie z dobrymi klockami moze cię zadziwić. Mozę odechce ci się na dłuzej tarczówek ;)


Kaseta 10 rzędowa powinna pasować na bębenek bez problemu - szerokość kaset 8-10 rzedów jest ta sama.

Napisano

No dobra, czyli mówisz  że warto przeskoczyć na 3x10, a nie warto sie ładować w tarczówki? No to jeszcze tak z ciekawości, co z tymi amorami? Są one bardziej podatne na luzy przy hamulcach tarczowych?

Napisano

Dzięki za wszystkie te podpowiedzi ;) jednak założyłem ten temat żeby poznać jak najwięcej opinii różnych forumowiczów ;) tak więc, ktoś jeszcze chciałby sie wypowiedzieć?

Napisano

Dobra, przemyślałem sprawę i chyba faktycznie nie warto ładować tak słabych tarczówek, tym bardziej że planuję jeździć cały rok, także potrzebuję jakiegoś modelu, że tak powiem "mrozoodpornego" ;) A z opinii na forum o M-445 dowiedziałem się że nie są one jakoś super odporne na minusowe temperatury. M-596 nadadzą się na całoroczną jazdę, czy bardziej sie skierować w kierunku Avid?

Skąd ta nagła zmiana? Początkowo planowałem zakupić części po pierwszym miesiącu (w zasadzie połowie miesiąca xD), żeby było jak najszybciej ;) Jednak chyba nie dam rady wypracować tyle kasy ile bym chciał, więc w sumie to mogę dołożyć coś tam z drugiej wypłaty ;)

Napisano

No się uparłem :P Prawdę mówiąc to w sumię myślałem też o zmianie na conajmniej XCR, ale to może za kolejną wypłatę, albo jeszcze za kolejną ;) po co mam go zmieniać, skoro jeszcze nie złapał żadnych luzów i działa dobrze... Smaruję go często, nie przeciążam czy coś w tym stylu i jakos śmiga ;)

Napisano

xcm bez luzów to jak yeti- wielu niby widziało ale to leganda ;)


Przytrzymaj przedni hamulec i poruszaj rowerek przód -tył. Xcm musi mieć luz na tych swoich plastikowych slizgach nie ma bata musi ;)

Napisano

Powiem Ci, po przeczytaniu ogromu negatywnych opinii o XCM-ie (gdzieś nawet przeczytałem, że jest to amor zaprojektowany by mieć luzy xD) zacząłem sprawdzać jego stan regularnie ;) nieraz kilka razy dziennie, gdzy poczuję cos niepokojącego xD No ale póki co jest wszystko ok ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...