Skocz do zawartości

[Przerzutka] Alivio FD-M431 - na co zmienić?

czerwonobrody

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

prośba o radę; przesunęła mi się na ramie moja przerzutka Alivio FD-M431 i doszedłem do wniosku, że to dobry pretekst, żeby ją zmienić, w związku z tym mam dwa pytania:

1. czy zamiana na model powiedzmy Deore poprawi mi komfort użytkowania?, z używanej dotychczas jestem średnio zadowolony...

2. którym modelem się zainteresować? Nie śledzę na bieżąco kolejnych generacji Shimano, więc jestem trochę zielony.

Napisano

Nie ma sensu zmieniać. To tylko parę gram. Nieopłacalne. Lepiej zmienić całość na dyna-sys

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

Napisano

przesunęła mi się na ramie moja przerzutka Alivio FD-M431 i doszedłem do wniosku, że to dobry pretekst, żeby ją zmienić

Rozumiem, że żartujesz?

Napisano

Przednie Alivio (jak i nowe tylne) to jedne z lepszych i godnych polecenia maszynek.

Ja w zasadzie nie polecam niczego poniżej Alivio.

Jeśli potrzebujesz sobie poprawić samopoczucie i masz dużo kasy, to zmieniaj na to, co Ci się podoba,

ale może lepiej tą kasę zainwestować w coś innego??? Może lepiej tylną maszynkę wymienić, albo manetki, bo...

...skok dla poszczególnych przełożeń jest długi (ale nie wiem - może tak po prostu musi być).

...ten "objaw" mocno zależny jest od manetek.

Napisano

Z tego co pisaliście - czy raczej z tego, czego nie pisaliście :) - wynika to, co wprost napisał dziobolek (dzięki!).

A skoro już o manetkach mowa... :) (na tylną maszynkę nie narzekam)

obejrzałem zestawienie i wynika z niego, że wyraźna różnica jest dopiero między Alivio a XT, zmiana na niższą kategorię od XT nie bardzo ma sens - faktycznie tak jest?

Napisano