Skocz do zawartości

[do 3500] 2 rowery do jazdy po mieście weekendowo po łatwych leśnych ścieżkach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jestem nowym użytkownikiem forum, i nie mam zbyt wiele pojęcia o rowerach, tyle co od kilku dni poczytałem.

Chciałbym kupić dwa rowerki dla mnie i dla żony. Na co dzień jazda do pracy kilka km, w weekendy jazda po ścieżkach miejskich, parkach, czasem wypad w leśne tereny.

Byłem w salonie rowerowym i sprzedawca zaproponował dwa Giant'y - revel 0 i 2.

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.0/17698/74024/#specifications

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.2/17698/74026/

 

Chciałbym żeby ktoś o większej wiedzy ocenił czy te rowerki będą dobrym wyborem, ewentualnie zaproponował coś lepszego w podobnej cenie, lub coś tańszego z lepszym osprzętem.

 

Wzrost:

182/165 

Waga:

76/52

 

Dobrze się czuliśmy na M'ce i L'ce ww rowerór

Napisano

Ten Revel 2 to prawie supermarketowiec. Wydawanie tak znacznej kwoty na tak słaby rower byłoby błędem.

 

Po drugie do waszego stylu jazdy i zapotrzebowań lepiej pasowałyby rowery typu cross. Zastanawialiście się nad nimi?

 

Po trzecie. Czy interesują was tylko oferty ze sklepów stacjonarnych, czy i promocje internetowe?

 

Po czwarte. Czy żona ma już trochę doświadczenia rowerowego i świadomie chce rower typu MTB?

 

Ja do takich zastosowań pewnie wybrałbym 2x crossfire:

 

http://www.unibike.pl/cross.html

 

Ewentualnie trzeba by dopłacić do wersji DISC, by oba rowery miały tarczówki, jeśli to dla was ważne.

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź,

 

 

 

Po drugie do waszego stylu jazdy i zapotrzebowań lepiej pasowałyby rowery typu cross. Zastanawialiście się nad nimi?

 

w zasadzie to nie, w sklepie zaproponowano nam właśnie te rowerki po przedstawieniu do czego mają służyć.

 

 

 

Po trzecie. Czy interesują was tylko oferty ze sklepów stacjonarnych, czy i promocje internetowe?

 

nie do końca, sam nie wiem czy dam rade złożyć rower, a zanosić do złożenia i regulacji to dodatkowy koszt, więc ceny się wyrównają, a mieszkam we wrocławiu, więc sklepów rowerowych Ci u nas pod dostatkiem :)

 

 

 

Po czwarte. Czy żona ma już trochę doświadczenia rowerowego i świadomie chce rower typu MTB?

 

żona nie ma zbyt dużego doświadczenia, ale nie do końca wiem w czym tkwi problem.

 

 

 

Ewentualnie trzeba by dopłacić do wersji DISC, by oba rowery miały tarczówki, jeśli to dla was ważne.

 

nie jest to niezbędny element, aczkolwiek jeden z rowerów będzie używany również przy złych warunkach typu deszcz, błoto, a tarcze tu się przydadzą.

 

 

 

 

Napisano

Do zastosowań w stylu głównie miasto/dojazd do pracy/łatwe leśne ścieżki stworzono właśnie crossy. Poza tym, że mają bardziej przystosowane do tego koła/opony/przełożenia, to i pozwalają na większą regulację postawy. W drodze do pracy nie trzeba być po sportowemu zgarbionym :) Nie mają też ciężkich terenowych amortyzatorów o sporym skoku, tylko lżejsze, które też spokojnie poradzą sobie z lasem.

 

Najlepiej zgooglować problem, bo jest sporo artykułów na temat cross vs MTB.

 

No i dobrze by było, żebyście wypowiedzieli się jaki jest wasz stosunek do tak zwanego "roweru markowego". Widzę, że wybraliście tajwańskie Gianty, które mają u nas dość dobrą renomę (bo kiedyś prawie nic innego sensownego nie było), ale są dość drogie przy porównywalnie słabych częściach, z jakich są złożone. Obecnie są polscy producenci, którzy za mniej pieniędzy składają rowery z lepszych zagranicznych części i mają dobre opinie. Np. proponowany tu Unibike. Jeśli jednak chcecie Gianta, to na pewno nie brałbym tego Revela dwójki, bo co z tego, że rower składany u Gianta skoro z najgorszych części produkowanych przez Shimano, które ten producent przeznacza tylko do bardzo okazjonalnej, rekreacyjnej jazdy? :D

 

 

Napisano

Po kilku przeczytanych artykułach faktycznie to cross będzie lepszym rozwiązaniem niż MTB.

 

Jeżeli chodzi o markę roweru, to nie ma ona najmniejszego znaczenia, jakość ma znaczenie, a nie treść. Te Unibike wyglądają ok, tylko w tańszej wersji GTS'a nie widzę możliwości możliwości włożenia w przyszłości tarcz - brak mocowania (chyba, że po prostu nie zauważam tego.)

 

A ewentualne inne propozycje w tym przedziale cenowym, tak jak wyżej pisałem - nie ma znaczenia marka rowerów. Priorytetem jest to, żeby rower służył prze kilka najbliższych lat i oprócz serwisu przed sezonem nie trzeba było inwestować żadnej kasy w nie.

Napisano

Jeśli w grę wchodzą tylko crossy, które można w cenie do 1750zł kupić w sklepie stacjonarnym to szczerze mówiąc nie mam zbyt wielu pomysłów poza Unibike. Co do MTB vs cross, to w sumie po tym, jak napisałeś, że jeden z rowerów będzie używany w błocie i przy ostrej pogodzie, sam nie wiem, czy nie powinien być lepiej MTB. Na crossie w głębszym błocie się nie zabijesz, ale jednak będzie to zupełnie inny komfort, niż na MTB.

 

W takiej kwocie ze sklepów stacjonarnych, jeśli chodzi o korzystne MTB to osiągalne dla Ciebie będą chyba:

 

http://www.ceneo.pl/17953966 (jeśli gdzieś znajdziesz wersję z poprzedniego rocznika, jeszcze chyba dość sporo ich jest na rynku - tylko że ogólnie rama tego roweru postrzegana jest jako sportowa- więc mocniej pochylona pozycja)

 

Dla żony jest ewentualny odpowiednik żeński, też bardzo dobry:

 

http://www.ceneo.pl/Rowery;szukaj-kross_level_f2?se=dfyZk_gCxZnEVkH1whKLQssuYNmaiX-8&gclid=CKCZm8W_3b0CFfDLtAodQQ0Abg

 

i Kross Black Edition 2 w Martes Sport (bez tarczówek - odpowiednik A2).

 

Decathlon, mimo że niby market, popełnił też bardzo dobrego Rockridera 5.3, który w wielu miejscach ma już podzespoły ze znacznie wyższych i droższych klas (amortyzator olejowy, napęd 3x9, napęd częściowo odpowiednik pół-sportowej klasy Deore).

 

Ogólnie nie ma jednej dobrej odpowiedzi na wasze zapotrzebowania. Byle nie Revel 2 :D Ogólnie unikajcie wszystkiego, co ma 3x7 biegów, bo to (niezależnie od tego, czy potrzeba komuś więcej biegów, czy nie) najniższe jakościowo klasy podzespołów.

Napisano

Wielkie dzięki za podpowiedzi - dam znać jak poszły zakupy jak już się zdecyduję. 

Czytałem właśnie o tych kross'ach Level A - sporo osób go kupiło z tego forum i chyba są zadowoleni.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam po przerwie,

przede wszystkim dzięki wielkie za pomoc, kupiłem 2 krossy - level a4, i f3 - oba z 2013 r. Po pierwszych jazdach jestem bardzo zadowolony, żona również. Co prawda nie mamy porównania do innych rowerów, ale najważniejsze że wszyscy szczęśliwi :)

Jeszcze raz dzięki Tadeus!!!

 

Temat uważam za rozwiązany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...