Skocz do zawartości

[Opony] Michelin Transworld Sprint 700x35c


sabZIRO

Rekomendowane odpowiedzi

OPIS OGÓLNY

 

michelin-transworld-sprint_tyre_360_smal

 

Michelin Transworld Sprint 700x35c - Opony zakupione pod koniec sezonu letniego 2013. W chwili obecnej testowane już zarówno na suchym, mokrym jak o trochę ośnieżonym gruncie.

 

Opona może nie najtańsza, ale wydaje mi się, że warta swojej ceny. Koszt za szt. między 55 a 80 PLN w niektórych sklepach.

 

Opony bardzo ciche dzięki "kaszy" na grzbiecie. Boczny bardziej agresywny bieżnik nie przeszkadza i nie hałasuje. Bardzo krótka droga hamowania i brak pisku. Mam hydrauliczne hamulce, więc moment hamowania to naprawdę "moment". Wiele razy opona uratowała mnie przez zajeżdżającym drogę samochodem, lub wkraczającym na trasę przechodniem. W porównaniu do opon z klasycznym bieżnikiem, np. RUBENA V-69, na którym miałem okazję jeździć to "Kasza" Michelin zachowuje się dużo lepiej.

 

JAZDA NA SUCHO

 

  1. ASFALT - Cicho, gładko i co najważniejsze lekko. Przy zakrętach, agresywny bieżnik czasem się odzywa ale to nie przeszkadza.
  2. DROGI GRUNTOWE I ŚCIEŻKI - Kasza niestety wybiera ziarna piasku i niektórym może to przeszkadzać. Opona bardzo przyczepna i wszystko się do niej przyczepia :) Osobiście jeżdżę w okularach a w deszczowe dni dopinam błotniki, więc dla mnie to bez znaczenia.. Ale warto  o tym pamiętać.

 

JAZDA NA MOKRO

 

  1. ASFALT - Przede wszystkim hamowanie - droga hamowana skraca się gigantycznie w porównaniu z innymi oponami. Podobnie jak przy piasku na sucho tak mokry asfalt powoduje większą ilość wyrzucanych kropli wody, przez bieżnik opony. Nigdy nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg podczas hamowania na mokrym.
  1. DROGI GRUNTOWE I ŚCIEŻKI - Zdarzyło Wam się ześlizgnąć na mokrej ziemi podczas przejechania przez koleinę? Na tych oponach to minimalne ryzyko (nie mylić z NIEREALNYM). Boczny bieżnik znakomicie łapie takie krawędzie nawierzchni i nie daje łatwo zsunąć się oponie. To samo przy jazdach np. po przybłoconych ścieżkach, gdzie większość opon po prostu się zapada i jedzie się ciężko - Michelin nie wpada tak głęboko w ziemię co bardziej gładkie odpowiedniki w tych rozmiarach.

 

JAZDA PO ŚNIEGU

 

  1. Czy ASFALT czy DROGI to nie ma znaczenia bo i tak śnieg :) Nie jest to może rewelacyjna opona zimowa, ale i tak zapewnia niezłą przyczepność jak na oponę letnią. Na delikatną jazdę jest ok. Na większe wypady w śniegu trzeba zakładać coś innego - najlepiej z kolcami. 

 

PODSUMOWANIE

 

Nie jest to opona do ekstremalnej jazdy po terenie - wiadomo :) Ale zarówno do szybkiej jazdy po mieście jak i delikatnego terenu, sprawdzi się znakomicie. Użytkuję je w szybkim miejskim rowerze z prostą kierownicą (nie kolarzówka), czasem wjeżdżam w delikatny teren, czasem trochę przez las - spisują się naprawdę ok.

 

Nie jestem pewien ale zdaje się, że te opony mają też wkładkę antyprzebiciową. W każdym razie sprawiają wrażenie nieco większych niż wcześniej wspomniane RUBENY (mimo, że rozmiar podany przez producenta jest identyczny).

 

Ocena ogólna: 9/10.

POLECAM! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...