Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

RS1 to wideł dla świadomego użytkownika. Coś za coś - dostajesz lżejszy wideł, znacznie sztywniejszy od klasycznych konstrukcji i o większej precyzji działania (widelce upside-down w motocyklach dawno wyparły klasyczne widelce w sporcie). Na taki wideł decydują się ludzie jeżdżący zawodowo lub pół zawodowo (ewentualnie amatorzy z nadmiarem funduszy). To nie jest ubijak do leśnych wycieczek tylko sportowy wideł z górnej półki. Jako, że nie ma tak, żeby miał tylko same zalety to ma też i wady a najpoważniejszą z nich jest możliwość uszkodzenia goleni. Przypuszczam jednak, że można zakupić jakieś lekkie osłony, które problem częściowo zniwelują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dostajesz lżejszy wideł, znacznie sztywniejszy od klasycznych konstrukcji
 

 

RS-1 29": 1666g

SID XX WC 29": 1485g

 

Co do sztywności, to wzdłużnie - zgoda. Skrętnie - niestety nie!

https://www.youtube.com/watch?v=f0xAgGAejq8

 

Jedyną zaletą jest więc większa czułość wynikająca z niższej masy nieresorowanej i optymalnego smarowania. Tylko czy to jest to, czego oczekują pro-zawodnicy XC...?

 

Moim zdaniem RS-1 to bardzo ciekawy eksperyment mający na celu popchnięcie do przodu technologii i wyróżnienie się z tłumu (zarówno dla producenta, jak i snobistycznych amatorów, którzy go kupują). Ale dla 99% osób lepszym wyborem jest niestety klasyczne rozwiązanie (piszę "niestety", bo sam chętnie bym się przerzucił na USD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@daVe, Mamy rowery w tym samym kolorze :D.

 

PushLoc im nie wyszedł ... w środku jest mechanizm "długopisowy", który zwyczajnie się nie sprawdza ...

Większość manetek tego typu, z którymi miałem do czynienia działała przynajmniej słabo mimo prawidłowego montażu. 

Jak masz np w starym rowerze manetkę PopLoc to od razu ja podmień. Ja niestety najpierw sprzedałem stary rower i PopLoc poszedł razem z nim.

Nie pamiętam dokładnie ale PopLoc chyba działa odwrotnie w pozycji "zablokowane" będzie "odblokowane"  :D ... ale działa :).

 

No chyba ze jakimś cudem twoja manetka nie będzie robiła problemów.

 

Życzę ci takiego samego banana na ry.. jak u mnie, daje sporo radości z jazdy :)

 

 

Pozdro

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No terminy dostawy od jakiegos czasu sa dosc odlegle ,polecilem znajomemu Canyona ale na rower do stycznia musialby czekac wg tego co podaja.

 

 

https://www.canyon.com/pl/experience/news/article.html?id=1071

 

na serwisach spolecznosciowych tez podaja ze "pracujemy na doprowadzeniu fabryki i systemu informatycznego do pelnej wydajnosci"

 

cierpiliwosci trzeba i tyle:):)

Edytowane przez robertocarlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wciąż nowy system i nowa fabryka nie osiągnęła pełnej sprawności, stąd opóźnienia w wysyłkach sprzętów z datami dostawy na październik lub nawet na ostatnie dni września. Pracujemy mocno nad rozwiązaniem tych problemów i tempo pracy jest coraz lepsze, niedługo powinniśmy dogonić plan produkcji.

 

Powyższa sytuacja spowodowała, że zdecydowaliśmy się nie wprowadzać na stronę nowych modeli dopóki nie "wyjdziemy na prostą" z zaległościami. Tzw. "late launch" zwykle powodował duży ruch na stronie i wiele zapytań, zanim zaczniemy sprzedawać nowe produkty musimy wywiązać z bieżących zobowiązań. Być może brzmi to górnolotnie ale zwiększenie ruchu i bieżącej liczby zamówień wydłuży czas reakcji i rozwiązywania bieżących tematów oraz na pewno zirytuje osoby, które czekają na sprzęt lub wyjaśnienie ich wątpliwości. Z góry dziękujemy za zrozumienie.

Edytowane przez PawelSteinke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki był plan, wszystko jest gotowe i przygotowane ale w ostatniej chwili zmieniliśmy tą decyzję. Musimy wywiązać się z bieżących zobowiązań zanim dołożymy dużo więcej kolejnych. Sporo osób czeka na nowe modele, pojawiłaby się ogromna liczba zamówień a zmiana systemu spowodowała opóźnienia. Pokazanie nowych modeli teraz wygeneruje problemy zarówno dla obecnych jak i nowych klientów z otwartymi zamówieniami. Musimy z tym poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... skoro wszystko jest gotowe, to dlaczego na stronie nie pojawi się chociaż specyfikacja? Nowe modele mogłyby się ukazywać np. z nieaktywnym przyciskiem "do koszyka", albo z dopiskiem "dostępne wkrótce", etc. Pokazanie specyfikacji zaspokoiłoby ciekawość fanów marki, a fabryka nie musiałaby się zmagać z nową falą zamówień. Win - win. Wobec powyższego, nie bardzo rozumiem to tłumaczenie PawelSteinke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Mnie też interesuje specyfikacja i ceny. Wiadomo przecież że ludzie nie zaczną nagle na hura zamawiać bo każdy zainteresowany czeka na ofertę żeby przemyśleć który model chce lub porównać z ofertami innych firm. To nie wyprzedaż, tych rowerów nie braknie. Powinni zrobić tak jak piszesz, a kiedy będzie opcja zakupu to już od nich zależy. jak ktoś będzie chciał jakiś konkretny model to i tak poczeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podają po to żeby nie wpaść z jednego backlogu w kolejny. Chodzi o to, żeby nie spowodować, że z chwilą rozpoczęcia sprzedaży pojawi się kumulacja zamówień, której znowu nie ogarną.  Zagadnienia związane z planowaniem produkcji i sprzedaży są nieco bardziej skomplikowane niż mogłoby się wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego, co powiedział arek_wro, jest jeszcze kwestia ilości korespondencji do ogarnięcia. Na ten moment mają zapewne grono wkurzonych klientów i pewnie sporo maili z pretensjami. Gdyby wypuścili nowe modele 'tylko do pooglądania' mieliby zaraz 100 pytań do ('kiedy, po ile, jaki rozmiar mam wybrać, etc, itp.). 

 

Swoją drogą informacji też zbyt rzetelnie nie udzielają. Kolega, który zamówił rower pod koniec września (na stronie czas dostawy był wówczas 3-5 dni!) otrzymał informację, że rower jest spakowany i gotowy do wysyłki, ale będzie akurat przeprowadzka i nie mogą wystawić mu faktury (płacił przelewem a nie kartą, więc potrzebował fakturę z danymi do przelewu). Po przeprowadzce i kilku monitach fakturę w końcu dostał, płatność wykonał ponad tydzień temu (od razu po otrzymaniu faktury) a rower nadal 'czeka w kartonie' aż ktoś go wypchnie za bramę... Słabo. Jak dzwonił w piątek to otrzymał tylko informację, że płatność otrzymali, ale roweru jeszcze nie wysłali i nie są w stanie powiedzieć kiedy wyślą, ale będzie to 'wkrótce'. 

 

Dlaczego o tym wszystkim piszę? Bo to ja go namówiłem na tego Canyona... Krótko mówiąc - wpakowałem kolegę w maliny. Jak tak dalej pójdzie to dostanie rower, złoży i schowa go na zimę. Jestem ciekaw, czy Canyon postara się chociaż w jakiś symboliczny sposób zrekompensować ludziom ten czas oczekiwania. Cały (do tego piękny!) październik w piz*u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi o to, żeby nie spowodować, że z chwilą rozpoczęcia sprzedaży pojawi się kumulacja zamówień, której znowu nie ogarną.
 

 

Dlaczego miałaby się pojawić kumulacja zamówień, skoro opcja zamawiania byłaby niedostępna? Przycisk "Kup teraz" aktywowaliby dopiero wtedy, gdy będą gotowi na przyjęcie kolejnych zamówień. Pokazanie na stronie specyfikacji technicznej (która, jak napisał PawelSteinke, jest gotowa) nie ma nic wspólnego z planowaniem produkcji czy sprzedaży. Produkować mogą sobie zacząć za pół roku. Ale fotkę roweru, skoro jest zrobiona, mogą pokazać już teraz. To nie jest skomplikowane arek_wro. Nie popadajmy w "mam problem na każde rozwiązanie".

 

 

 

jest jeszcze kwestia ilości korespondencji do ogarnięcia.

 

Chcesz powiedzieć, że Canyon nie wrzuca na stronę tabelki z opisem roweru z obawy przed dużą liczbą maili? A skąd wiesz, że teraz nie dostają jeszcze więcej maili z pytaniem "Kiedy wrzucicie na stronę tabelkę z opisem roweru?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt raczej nie kupuje roweru w 5 minut. Dopóki nie ma szczegółów nie możesz podjąć decyzji. Jak pojawi się specyfikacja, ale bez opcji zakupu, spora liczba osób będzie miała czas na porównania i podjęcie decyzji. Jak tylko pojawi się opcja zakupu nastąpi kumulacja zamówień. A dopiero co wyszli z poprzednich zaległości, więc nie ma żadnego bufora. To tylko jedno z potencjalnych wyjaśnień. Skoro zapadła decyzja, żeby nie podawać specyfikacji, to widocznie są jakieś powody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...