Skocz do zawartości

[korba] odkreca sie i strzela


zed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

 

Dziś mój rower w drodze do pracy przywitał mnie strzelaniem, przeskakiwaniem i luzami w korbie (Shimano FC-M522, suport BB-ES25). Po chwili gdy się zatrzymałem, okazało się, że ramiona korby mają luzy na boki, a śruba jest poluzowana. Dokręciłem je i przestały tak latać ale mimo to przy mocniejszym naciśnięciu na pedały słyszę strzelanie i czuję przeskakiwanie gdzieś w korbie. Po drodze jeszcze dwa razy dokręcałem śrubę (bo najwyrazniej lekko sie luzowala), strzelanie przy naciskaniu pedalow nie ustalo. Czeka mnie jeszcze 14km drogi powrotnej zanim będę mógł przynajmniej próbować zdiagnozować problem, poza prowizorycznym dokręcaniem. Co się dzieje?

 

pozdrawiam

 

 

 

Napisano

Miałem identycznie tyle że w systemie ISIS. Odkręciło sie w terenie - do dzisiaj nie wiem dlaczego. Najciekawsze jest to że miałem ze sobą porządny klucz imbusowy 8 i konkret dokręcenie starczało na 2-3 km po czym ramie korby znowu robiło sie luźne. Po dotarciu do domu rozebrałem całość, nasmarowałem wielowypust a śrubę mocującą ramie przykręciłem na klej do gwintów - do dzisiaj jest spokój.

Napisano

Dokręciłem tyle na ile pozwalał imbus Topeaka w multitoolu. Raczej mocno ale bez przesady.

 

W takim razie przed powrotem dokręcę ponownie i w domu spróbuję na spokojnie się temu przyjrzeć. Mam nadzieję, że to tylko luzy i nic się tam nie pogięło podczas jazdy.

 

pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Wiec jak będziesz w domu, zdejmij ramiona sprawdź czy wielowypust jest jeszcze zdatny do użytku, w korbie, bo suport będzie ok, jak jest to klucz, 8mm bodajże tam dają. rurka z 30cm przynajmniej i dowalić porządnie .

Napisano

No właśnie tak mi chodziło po głowie, że może to strzelanie i niedokręcenie wynika z tego, że korba nie siedzi dość głęboko.

Teraz opukam i dokręcę na przerwie obiadowej, a w domu zbadam temat dokładniej i pewnie dokręcę z jakąś dzwignią.

 

Dzięki za sugestie

Napisano

Jeszcze jedno. Wykręć śruby i wyczyść je ze smaru naftą lub benzyną. To samo zrób z gwintem w osi suportu. Potem wszystko skręć bez smarowania. Powinno ładnie się zakleszczyć i trzymać ramię na miejscu. Ale z dźwignią uważaj, bo możesz urwać śrubę  :ermm:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...