Skocz do zawartości

[10tyś-12tyś cały rower] RAMA carbonowa - MAX NOŚNOŚĆ kg.


Gość Wiii

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wszystkich forumowiczów.

 

CZY ISTNIEJE RAMA KARBONOWA Z NOŚNOŚCIĄ 140kg-150kg?

ROWERU PRZEŁAJOWEGO

Z MOŻLIWOŚCIĄ ZAMOCOWANIA BAGAŻNIKA (NA TYLNEJ OSI TYLNEGO KOŁA I DO SZTYCY PODSIODŁOWEJ, ALBO DO RAMY W OKOLICACH ZACISKU SZTYCY PODSIODŁOWEJ - gdzie zaczyna "rozchodzić się" rama na tylne koło - od str mocowania sztycy posiodłowej w ramie)

 

Przeczytałem wiele forum na temet rowerów przełajowych.

 

Jaka jest prawdziwa MAX nośność ramy karbonowej?

Ridley ma ok 95kg max.

Stevens ma 115kg max - katologowa (tzn. mam ważyć w ubraniu, kasku, okularach, z licznikiem, bidonami 2ma, itd...).

 

Postanowiłem zakupić

rower PRZEŁAJOWY,

na karbonowej ramie (do hamulców tarczowych)

na osprzęcie Ultegra (kaseta 6800), korba CX70 i przednia przerzutka typowa do korby CX70;

hamulce tarczowe

Koła roweru złożonego - typowe do przełaju.

oraz

2gi zestaw kół (szosowe).

 

 

Do tego planowałem bagażnik tylny Krossa lub Tubus-a z adapterami na tylną oś i adapterem do ramy (do ramy Ridley-a X-Nigt-a 2014).

 

Chciałem uzyskać możliwość jazdy mnie ok 95kg +/-2kg + obciążenie w koszach na bagażniku 30kg-35kg max 40kg. -> Niszy środek ciężkości. W plecaku na plecach jest środek ciężkości wyższy -> wywrotki.

Trenowanie z większym obciążeniem na świeżym powietrzu. Tak jak obciążniki na nogi do biegania. Tylko one są już za małe (za mała waga). Chodzi o zwiększenie obciążenia do trenowania.

 

Jednak nie samym trenowaniem człowiek żyje, zatem rower stałby się środkiem komunikacji zastępującym samochód w drodze do pracy i z pracy (ok 17km-20km w jedną str -> różne drogi).

Zakupy po pracy,... i do domu.

Jazda z szybkimi prędkościami.

 

Trenowanie przełaju w weekendy i we wolne dni.

Dlatego dwa komplety kół. Do przełaju i do szosy.

 

Proszę o konkretne linki do ram,

które nawet będą miały nośność już 120kg-125kg.

 

Ktoś mi podsunął rozwiązanie:

Zakup 2ch rowerów.

Przełajowego i szosowego do 10tyś-12tyś.Chciałem już karbonowy rower.

Ale nie zmienia to faktu nośności ramy!!! Bagażnik i tak musiałbym zamontować na szosowym.

 

Proszę o uwagi,

Przyjmę ciekawe propozycje rozwiązania tej nośności ramy.

 

Pozdrawiam.

 

Z poważaniem

 

Przemek

Napisano

@likabu - a ty nabierz, ale nie masy tylko manier.

 

@wipi - przyjmując, że przełaj to szosa, tyle że dostosowana do lekkiego terenu, szczerze wątpię czy znajdziesz cokolwiek z limitem przekraczającym limit Stevensa.

 

Może jednak stal?

 

E: A przepraszam, jednak coś jest http://www.trekbikes.com/faq/questions.php?questionid=104

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/cyclocross/cronus_cx/20103_cronus_cx_pro/#/pl/pl/model/details?url=pl/pl/bikes/road/cyclocross/cronus_cx/20103_cronus_cx_pro

Napisano

Panowie @Sol i @Silver400 komu by tu się przydała kultura i interwencja admina to powinniście się dowiedzieć po lekturze wymysłów założyciela tematu. Jak widzę upłynęło trochę czasu i zaczyna od nowa. Wato przeczytać wszystko a dopiero potem udzielać się w temacie nie znając kontekstu.
 

Napisano

.... sam materiał to potencjał ma, tylko oferta nie nadąża za taką wagą...

więc może ktoś by się podjął wyprodukowania takiej ramy na zamówienie... hmmm

http://www.luxtech.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=7

 

 

... ponadto jak pisał przedmówca: STAL, np. na rurkach Reynoldsa http://en.wikipedia.org/wiki/Reynolds_Cycle_Technology

Columbusa czy cuś dalekie od "hiten-u"...

 

choć jak autor planuje jazdę z obciążeniem to może jakieś pręty stalowe miast rurek?

Napisano

Panowie @Sol i @Silver400 komu by tu się przydała kultura i interwencja admina to powinniście się dowiedzieć po lekturze wymysłów założyciela tematu. Wato przeczytać wszystko a dopiero potem udzielać się w temacie.

 

 

Panie beskid - gdybym czytał historię postów każdego, kto zakłada temat, nie starczyłoby mi czasu na pracę, wychowanie dzieci i rower.

 

Czuję się więc z tego obowiązku zwolniony, aczkolwiek jeżeli ktoś - tak jak pan - to czyni, to proszę bardzo.  Ale uprzejmie proszę nie zapominać, że skoro pan coś lubi, nie muszą tego lubić inni.

 

Natomiast jeżeli ktoś o coś pyta i z jakimś tam sensem (fakt, trochę trza było przewinąć), to odpowiadam i nie widzę w tym nic niekulturalnego.

 

W przeciwieństwie do wytykania tuszy.

 

I to mniej więcej tyle.

Napisano

Problem w tym, że już przy tym co masz teraz powinna Ci się zaświecić lampka ostrzegawcza. Skoro tego nie widzisz to już nie mój problem.
 

Napisano

Kolejny temat z cyklu: wybierajmy rower za ileś tysięcy, którego i tak nikt nie kupi. Najpierw budżet 20000zł, teraz 10000, chłopie, zdecyduj się czego chcesz i wtedy dopisz kontynuacje do twojego poprzedniego tematu. Zamykam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...