Skocz do zawartości

[przerzutka przednia] Regulacja Shimano Alivio


lokinek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Przy regulacji przedniej przerzutki napotkałem problem. Przy ustawieniu przełożeń na najmniejszą kasetę i największą zębatkę (1x1) łańcuch zawsze trze o prowadnik. Godzinę kombinowałem z ustawieniem śruby L i nigdy nie jest idealnie. Mam Unibike Evo 29, więc miejsca na regulację jest bardzo mało i teoretycznie wybieram miedzy ocieraniem łańcucha o prowadnik lub prowadnika o oponę. Fabrycznie było to jakoś zrobione tak że nie ocierało. Byłem dziś w serwisie z innym problemem, przerzutki zostały wyregulowane, ale to zobaczyłem dopiero podczas jazdy. Co można zrobić by to ustawić, tak jak było pierwotnie, a było ok? Jest jeszcze coś co służy do regulacji przerzutki w tej płaszczyźnie?

Za porady typu "jedź jeszcze raz do serwisu" bardzo dziękuję. Jeżeli mi się to nie uda to i tak to zrobię, ale chciałbym zrobić to sam.

Pozdro!

Napisano

musisz nieco bardziej napiac linke, poprzez wykreenie sruby barylkowej w manetce. Rozumiem ze lanuch ociera o zewnetrza czesc wozka przerzutki tzn od strony korb. Oczywiscie sruba musi byc wykreco nieco aby wozek mogl sie przesunac bardziej w strone korb.

Napisano

Rozumiem ze lanuch ociera o zewnetrza czesc wozka przerzutki tzn od strony korb.

No właśnie niestety tak nie jest. Ociera o ściankę prowadnika od strony ramy. Miedzy oponą, a łańcuchem jest naprawdę mało miejsca. Łańcuch przechodząc od korby do zębatek jest lekko zagięty dlatego jeszcze bardziej zbliża się do ścianki i ociera.

Tak to wygląda: (sory za ostrość, ale robione na szybko)

https://imageshack.com/i/g1q5yxj

  • Mod Team
Napisano

No to musisz popuścić linkę :P śrubą L możesz sobie kręcić do usrania bo linka trzyma prowadnice :P dopiero jak ją odkręcisz, śrubą L cokolwiek naregulujesz :P regulacje przedniej przerzutki to chyba najtrudniejszy zabieg regulacyjny w rowerze a jak masz elementy nie z tej parafii to już całkiem.

Napisano

Okazało się, że niestety jest to wada konstrukcyjna roweru. Opona w nim zamontowana jest bardzo szeroka, co zmniejszyło przestrzeń między nią, a łańcuchem (przełożenie 1x1) tak, że nie ma takiego ustawienia by łańcuch nie ocierał. Fabrycznie przerzutka była ustawiona nie równolegle do korby przez co nie ocierało na 1x1, ale powodowało ocieranie np na 3x9. Gdy założę do niego bardziej szosową oponę w przyszłym sezonie (aktualnie mam wielką kostkę) to problem zniknie.

Pozdro!

Napisano

Opony są seryjne? Jeśli tak, ja bym męczył serwis do oporu, bo po co sprzedają rower, który już od początku działa niepoprawnie?

Tak opony są seryjne.

Napisano

2i regulaminu, treść usunięta przez moderatora.

W sumie to gość w serwisie do którego przyjechałem z zamiarem regulacji. Próbowałem sam to wyregulować, dlatego wiedziełem już w czym siedzi problem. Przyjechałem i mówię gościowi jak sprawa wygląda, Facet całkiem ogarnięty i miły, mówi że "producenci sobie nie radzą, jest to nowy typ rowerów i niektóre firmy musiały coś wypuścić na szybko, dlatego są takie przypadki".

Czy teraz patrząc z mojej strony - konsumenta, mam prawo żądać np. nieodpłatnie wymiany tych opon, gdyż jest to teoretycznie ukryta wada?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...