Skocz do zawartości

[Napęd] Głośne stukanie w napędzie+opór w kołach Gazelle Eclipse 2013


prichet

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

kupiłem niedawno rower Gazelle Eclipse model z 2013 r. Rower był używany ale miał przejechane może 50-100 km max. Rower bez ani jednej ryski. Po dwóch miesiącach od zakupu wymieniłem w serwisie opony i po 3-4 dniach od serwisowania zaczęło coś stukać w trakcie pedałowania, dźwięk wydobywa się z osłony na łańcuch. Rower oddałem do innego serwisu (podobno najlepszy w łodzi). Tam rozebrali osłonę i powiedzieli że według nich wszystko pracuje tak jak powinno a łańcuch uderza w osłonę i że nie da się nic z tym zrobić. a Wcześniej jeździłem nim 2 miesiące i nie było żadnego stukania.

Dodam, że wyjeżdżam rowerem z domu nie ma tego problemu od razu, dzieje się to zawsze kiedy rozpędzę rower na wyższych biegach, nieraz to stukanie znika jeśli rower odstawie na dłuższą chwilę (15-20 min) ale kiedy tylko bardziej się rozpędzę stukanie od razu powraca. Miałem rok temu model o 2 lata starszy i też było delikatne stukanie ale było o wiele bardziej ciche. Ten dźwięk jest tak głośny, że słysze go nawet podczas słuchania głośno muzyki na słuchawkach i chyba od czasu kiedy pojawił się problem to stukanie robi się cały czas coraz głośniejsze.

 

Drugim problemem jest opór w kołach. Wsiadając na rowery znajomych też tej samej marki o tej samej wadze czuć dużą różnicę podczas jazdy. Nawet znajomi mówią zawsze, że musze o wiele więcej pedałować. A najlepsze jest to, że hamulce rolkowe są takie, że można powiedzieć, że praktycznie ich nie ma, bo jeśli jadę rozpędzony do ok 30km/h to zatrzymuje się hamując dopiero po kilkunastu metrach, jeśli wyreguluje na mocniejsze hamowanie to wtedy opór w kołach jest jeszcze większy. Znajomi mają te same hamulce w swoich Gazelle i ich rowery hamują o wiele lepiej ale o tym w osobnym temacie napisze.

 

Czy ktoś może mi pomóc lub powiedzieć gdzie w Polsce jest serwis, który zajmuje się stricte rowerami marki Gazelle?

 

poniżej zdjęcie tego roweru:

Bez_tytu_u.jpg

Napisano

Może trzeba łańcuch bardziej napiąć, lub odkręcić osłonę i ja lekko przesunąć ?

 

no właśnie też pomyślałem o mocniejszym napięciu łańcucha, tylko dlaczego w tym NAJLEPSZYM w mieście serwisie tego nie zrobili? W innym serwisie powiedzieli, że jeśli tamci to robili i problem jest nadal to nikt w Łodzi mi tego nie naprawi :icon_confused:

 

Co do osłony to wydaje mi się że nie da się jej przesunąć bo tam jest wszystko tak zrobione, że przesuniesz 1mm i już nie dokręcisz nic;/

 

I nie wiem o co chodzi z tym oporem w kołach a to w sumie chyba jest najwiekszy problem i jeśli go nie rozwiążę to sprzedaje ten rower jeszcze w tym miesiącu.

 

Moze tu ci cos doradza http://www.rowerystylowe.pl/ kiedys natkanlaem sie na ta strone, ale osobiscie nigdy z nimi nie mialem do czynienia.

 

 

no właśnie w innym serwisie mi polecili tą firmę tylko nie wiem teraz jak to zrobić. Mieszkam w Łodzi a oni we wrocławiu a transport takiego roweru to duży problem..

  • Mod Team
Napisano

A kiedy dokładnie to stukanie występuje ?? może masz luz na korbie ? inaczej nie widzę powodu poza zbyt luźnym łańcuchem by coś mogło stukać o osłonę. Chyba ze to nie to co ci sie zdaje.

Napisano

A kiedy dokładnie to stukanie występuje ?? może masz luz na korbie ? inaczej nie widzę powodu poza zbyt luźnym łańcuchem by coś mogło stukać o osłonę. Chyba ze to nie to co ci sie zdaje.

 

 

Stukanie występuje za każdym razem jak jeżdżę, wystarczy rozpędzić rower do ok 25km/h i się zaczyna. Później już stuka cały czas dopóki nie przestane jeździć na co najmniej kilkanaście minut i stukanie jest tylko wtedy kiedy pedałuje. Luzu na korbie nie ma bo w serwisie sami powiedzieli że jak otworzyli osłonę to widać że łańcuch się o nią ociera gdzieś tam i stąd to stukanie jest.

 

Zadzwonic, przedstawic problem, dogadac sie i wyslac rowerek kurierem, w dzisiejszych czasch to nie problem :)

 

 

a możecie mi poradzić jak najlepiej zabezpieczyć przed wysyłką lampę przednią i osłonę na łańcuch w takim rowerze?

  • Mod Team
Napisano

No ja sie specjalnie wtrącać nie chce ale jak by to był problem z przekładnią to tak, ale problem z osłona na łańcuch i wysyłać rower do serwisu ... prędzej bym zdjął ta osłonę i jeździł bez ...

 

Wielce zastanawia mnie fakt ze dopiero po wyżej 20km/h zaczyna trzeć/stukać ...

Napisano

No ja sie specjalnie wtrącać nie chce ale jak by to był problem z przekładnią to tak, ale problem z osłona na łańcuch i wysyłać rower do serwisu ... prędzej bym zdjął ta osłonę i jeździł bez ...

 

Wielce zastanawia mnie fakt ze dopiero po wyżej 20km/h zaczyna trzeć/stukać ...

 

 

wiesz, nie wiem dokładnie czy 20 czy 30km/h po prostu jak wrzuce wyższe biegi i mocniej "wdepnę" w pedał. A bez osłony jeździć nie chce bo ten rower bez niej wygląda jakby był uszkodzony a kosztował prawie prawie 3 tyś zł i nawet nie zdążyłem się na nim wyjeździć. Ale i tak najgorszy problem to ten opór w kołach. Ciężko się jeździ na nim. jak wsiadam na gazelle kolegi to odechciewa mi się jeździć na moim a jego rower ma tą samą wagę, ten sam osprzęt i jest o 2 lata starszy.

Napisano

Podejrzewam, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być rozgrzanie piasty po dłuższej jeździe z większą prędkością, problem więc leży wewnątrz piasty.

Jeśli w serwisie odpowiednio nie obciążyli piasty - problemu mogli nie stwierdzić.

Napisano

Jeżeli stwierdzisz po zdjęciu osłony łańcucha, że problem stukania pochodzi od piasty to wyślij do serwisu wymontowane koło z kompletnym sterowaniem. Całego roweru nie wysyłaj bo w tansporcie się zniszczy (porysuje, połamią się plastikowe elementy). Roweru nie sprzedawaj bo stracisz więcej niż będzie kosztować naprawa. 
 

  • Mod Team
Napisano

 

Podejrzewam, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być rozgrzanie piasty po dłuższej jeździe z większą prędkością, problem więc leży wewnątrz piasty.

Nie mam za dużego doświadczenia z piastami planetarnymi ... a co sie w takiej sytuacji dzieje ?

Napisano

Taaa, żeby wiedzieć co się ewentualnie w tej akurat piaście dzieje, trzeba by ja rozebrać ... problemem może być mechanizm zmiany biegów lub mechanizm hamulca ...

  • Mod Team
Napisano

To to tak, bardziej zastanawia mnie fakt owego ocierania łańcucha ... bo jakoś nie wydaje mi sie by piasta mogła być tego przyczyną ... skoro wszystko proste, trzeć powinno cały czas. Luźny łańcuch przy większych prędkościach mógłby wpadać w rezonans i sie tłuc ale więcej nic mi do głowy nie przychodzi.

 

Natomiast jeżeli dźwięki faktycznie pochodzą z piasta, to czym prędzej trzeba to sprawdzić bo jak sie co posypie to praktycznie cześć zamienne sa nie do dostania a serwis takiej piasty tani nie jest.

Napisano

Wyraźnie napisał, o większym oporze, ocieranie łańcucha nie spowoduje aż takiego oporu ..., zmieniali opony czyli demontowali piastę i mechanizm zmiany biegów ...

  • Mod Team
Napisano

Fakt, przeoczyłem. No ja bym to rozebrał jednak autorowi radze oddać/odesłać do ludzi co wiedza co to piasta planetarna i jak się z nią obchodzić. Możliwe ze to tylko kwestia drobnej regulacji.

Napisano

ja dzisiaj dzwoniłem do tego serwisu żeby upewnić się że oni widzieli że ten łańcuch wali w osłonę ale mają długi weekend w poniedziałek będę wiedział. Ten opór wydaje mi sie też właśnie że z piasty idzie momentami czuć jakby coś w niej tarło sie i tak ciężej się zaczyna pedałować wtedy. Piaste taką można kupić bez problemu raczej ale minus jest taki, że nowa piasta kosztuje 500zł. Najlepsze jest to że dziś rozmawiałem z kolegą któremu sprzedałem ten poprzedni model z 2011 roku i on też ma opór podczas jazdy. Dał rower na serwis , odebrał rower i problem jest nadal ten sam. Zero przyjemności z jazdy :icon_confused:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...