Skocz do zawartości

[pedały] m-520 serwis


Grabo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest sens? Chodziło mi głównie o zlikwidowanie strasznie denerwującego skrzypienia, które dopadło moje pedały. Ale już wszystko ok, obyło sie bez rozbierania.

Chodzilo pewnie o wyczyszczenie i nasmarowanie gwintow, prawda?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po 6000km nie odczuwam takiej potrzeby blota widzialy co nieco jazdy w deszczu czy sniegu takze choc to tak pewnie z 10%przebiegu maks

 

Moje M540 zaczęły trzeszczeć po niecałych 2000km.

Rozebrałem je na pojedyńcze części.

W jednym pedale smar był jasnoszary, a w drugim czarny.

Kręcąc pedałami ręką było czuć lekkie zgrzyty - piasek.

Shimano dało pewnie do obu taki sam smar, więc brudu już się sporo zebrało.

Gwint był zabrudzony na 1cm wgłąb, więc pedały nie są wcale takie bezobsługowe.

Teraz uszczelniłem gwint taśmą teflonową.

Nie ma co patrzeć na przebieg, tylko smarować wedle potrzeby.

Na przykład smar w sterach wymieniałem w tym roku już 3 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, top może moje pedały mają za mały przebieg (około 500km) ale jakoś nie sądzę żebym musiał je rozbierać.

 

W tażmę teflonową i tak muszę zainwestować bo mi się odkręcają śruby od korb, to i pedałki porzykręcę na tą taśmę.

 

rany, majstermod, ja to robię może raz na trzy lata, a mam stare zwykłe stery.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

cholera, po 500 km pojawily sie trzaski w lewym pedale. jak skladalem rower to gwint byl czysciutki, przykrecilem pedaly na Finish Linie Premium Grease wiec nie sadze zeby to byla wina brudu czy czegos tam. Jak jade spokojnie to jest ok, ale jak depne mocniej to slychac taki niemilosierny trzask. Dzisiaj patrzylem na gwint i zero brudu, smar dalej sie trzyma, wiec co to moze byc ? rozebrac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pedły mają budowe prostą jak cep.Jakieś 3 dni temu je rozebrałem bo mi coś strzelało w nich .Poza tym były niesamowite luzy .Rozebrałem dołożyłem jeszcze jedną podkładke masmarowałem i cisza luzy znacznie mniejsze mam nadzieje ,że się nie powiększą .Rozbieraj jeśli masz klucz tam się nie da nic popsuć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. nie chcialem zakladac nowego tematu na temat pedalow, dlatego podlaczam sie tutaj :] . mam maly problemik czy pedaly vp platform czy jakos tak da rade rozkrecic na czesci pierwsze. mam je od niedawna i ostatnio po podrozy w lecie zaczol jeden chrobotac :/ strasznie denerwujace to jest. Wszystko juz sprawdzalem cala korbe wykrecalem przesmarowywalem wszystkie czesci w niej i nic to niedalo, dopiero pozniej sie zorjetowalem ze to jednak pedal jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie na koncu osi pedala jest zaslepka, a za nia sruba.

ja wlasnie z tego powodu awaryjnosci czestej pozbylem sie tych pedalow , moim zdaniem tak nie moze byc aby trzeba bylo je tak czestko konserwowac tzn ze ta prosta konstrukcja jak cep jest zbyt zawodna moim zdaniem pozbylem sie tych pedalow bo juz nie wytrzymywalem trzaskow w prawym pedale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe niechce nic mowic ale u mnie tez w prawym pedale byly trzaski. pozbylem sie tego przykrego dziweku ale nie wiem czy na dlugo. Przeczyscilem wd40 a potem wytarlem jeszcze popsiukalem czyms smarujacym. Ale cos mi sie wydaje ze dlugo tych pedalow nie bede trzymal :/ moze to tylko te prawe pedaly sa jakies wadliwe :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ogrzebuję...

 

Posiadam te pedały od początku roku, przebieg nie jest jakiś straszny, bo jakieś 1100 km. Lewy pedał ma luz, ale nie jakiś straszny, można powiedzieć, że dopuszczalny, za to prawy ma większy luz, przez co chodzi "lżej" (w niezbyt pozytywnym tego słowa znaczeniu) i słychać, że cierpi chyba na brudny smar, bo w trakcie kręcenia nim coś dosyć głośno w środku obciera (łożyska). Chciałem je przeserwisować, w związku z czym mam pytania do osób, które rozbierały te pedały:

Czego mam się spodziewać po id rozkręceniu?

Będą luźne kulki, kulki na wiankach, czy może łożyska maszynowe?

Będą bieżnie i konusy, które trzeba będzie odpowiednio ustawić i skontrować?

 

Byłbym niezmiernie wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...