Hafal Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Koledzy, mam problem. Mianowicie od paru tygodni ujeżdżam koło Mavic Crossmax SLR '08 na tyle i notorycznie łapię flaka od strony obręczy. Dziury są ok. 6-8 cm od łączenia rawki. Używam chwilowo dętek, bo zostały mi opony "dętkowe" a nie będę kupował na bezdętkę, bo na daną chwilę szkoda kasy. Koło jest w systemie UST ale posiada pasek jakiegoś rodzaju tkaniny. Czy to możliwe, że coś jest pod nim? Jak przejeżdżam palcem (naciskając) to jedyna nierówność jaką czuję jest na łączeniu. Co się może dziać? Czy to łączenie przebija dętkę? O.o Nie chcę mi się wierzyć. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam Rafał.
karolik0 Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Miałem podobny problem jednak w innych kołach. Dowiedziałem się wtedy od innego użytkownika forum, że te opaski na obręczy z czasem się starzeją, robią twarde i ostre. Co za tym idzie zamiast chronić dętkę to powoli ją niszczą, aż w końcu będzie flak. Wymiana opaski na nową albo budżetowo na taśmę izolacyjną ( ja tak zrobiłem) powinna załatwić problem. U mnie pomogło
Hafal Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Właśnie to nie jest taka klasyczna opaska, bo to koło bezdętkowe. Poza tym opaska jest miękka. :/
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 A może po prostu napompuj więcej i nie będzie problemu ?
kitof26 Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 spróbuj zdjąć tamte opaski i założyć opaski geax i zobacz czy problem zniknie za dwie zapłacisz 10zl
goncik Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 Sorka za odpowiedź w stylu Wirtualnej Polski... Trzeba było kupić koła np Eastona A teraz poważnie... Nie zauważyłeś jakiś opiłków latających po obręczy? Lub może to od rantu felgi? Sorka troszkę zgaduję... w swojej karierze MTB, od 1997 roku gumę złapałem 1 raz, słownie jeden raz - 200 metrów od domu
bukakewarior Napisano 24 Lipca 2013 Napisano 24 Lipca 2013 U mnie sprawę załatwiła wymiana opaski na wysokociśnieniową.
Hafal Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Ze zdejmowaniem tej "opaski" może być problem, bo chyba jest przyklejona :/ Obręcz czysta, opona czysta. Nie wydaje mi się, że to mogła być przyszczypana dętka, bo za każdym z trzech razy dziura robiła się w tym samym miejscu. Najciekawsze jest to, że zakładam dętke, pompuję, jeżdżę, odstawiam i wszystko git. Przychodzę rano a tu d**a. Spróbuję dołożyć na to jeszcze opaskę ze starej obręczy i zobaczę. Ale to dopiero za jakieś 2 tygodnie, bo wyjeżdżam. Jak mnie zeźli, to założę bezdentkę.
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Chwilka ja czegoś nie rozumiem... Po kiego używać opaski na obręcz w SLR'ach 08?! Skoro to pełne ust i obręcz nie ma dziur? Te koła powinno używać się bez opaski, ew jeśli jest jakaś nierówność na samej feldze (spaw obręczy) to zeszlifować to papierem ściernym i tyle w temacie. Raczej w tych kołach nie zdarza się aby były takie wady produkcyjne, drobna chropowatość może być to nic nie szkodzi, byle nie było ewidentnego zadzioru.
Hafal Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Wiem, że nie używa się opasek do ust - to nie jest logiczne. Dlatego podkreślam, że to co jest naklejone na obręcz to takie nie wiadomo co na kształt opaski ale takiej miękkiej, jakby cieniutkiego paska jakiejś tkaniny. Niestety nie mam teraz możliwości zrobienia zdjęcia. O zakładaniu opaski myślę w roli testu - czy na obręczy jest coś, czego nie wyczułem pod palcami. Im dłużej o tym myślę, tym dłużej skłaniam się w stronę bezdętki.
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Wywal tą opaskę i będzie jeden podejrzany mniej, skoro i tak jej tam być nie musi a wręcz nie powinno. Nie rozumiem po co jeszcze ją tam trzymasz? Jak dalej będziesz łapał kapcie to albo coś siedzi w ściance/stopce opony (np. kawałek drutu z uciętej linki albo kolec z akacji) to powinieneś go wymacać palcami w oponie. Zamień opony przód z tyłem i obserwuj. Innej opcji nie ma chyba że wierzysz w duchy.
Hafal Napisano 24 Lipca 2013 Autor Napisano 24 Lipca 2013 Tak chyba zrobię. A co do opon to zamieniałem i nie ma różnicy. Żadnych śmieci nie wyczułem (pierwszy podejrzany) Btw Maxxis Advantage 2.1 Zastanawia mnie skąd się tam ta opaska w ogóle wzięła O.o może inwencja twórcza poprzedniego właściciela. Dziwi mnie tylko to, że jest wklejona tak równo, że sprawia wrażenie orginalnej. Przedziwne.
Mod Team Maniak Napisano 24 Lipca 2013 Mod Team Napisano 24 Lipca 2013 Mam ten model, kupiłem koła nowe, w sklepie w Niemczech, ze wszystkimi papierami, pokrowcami, kompletem kluczy, wszystkimi możliwymi bajerami które do nich dawali ale zapewniam Cię że opaski tam w zestawie nie ma. Strona serwisowa mavicka ze specyfikacjami też nie przewiduje czegoś takiego w zestawie. Więc wywalaj śmiało i niech Cie głowa o to nie boli. Zbędny babol ta opaska, ktoś miał fantazje i tyle.
Hafal Napisano 25 Lipca 2013 Autor Napisano 25 Lipca 2013 Dobra, postanowione. Niestety dzisiaj wyjeżdżam, więc do sprzętu zaglądał będę po powrocie. Czas jeszcze tylko oddać przedniego elixira na gwarancję bo się moczy Dzięki za odpowiedzi, temat raczej do zamknięcia. Pozdrower
szliri Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 Z tego co wiem to do bezdętkowych kół mavica nie stosuje się wcale opasek pod dętkę, ja osobiście nie mam takowej w swoim crossmaxsie.
martinwu Napisano 25 Lipca 2013 Napisano 25 Lipca 2013 W swoim Canyonie nie było fabrycznie założonych żadnych opasek do tegorocznego crossmaxa.
Hafal Napisano 25 Lipca 2013 Autor Napisano 25 Lipca 2013 Po zdjęciu opaski mym oczom ukazało się robione wcześniej przez kogoś pęknięcie. :/ Już wiem skąd ten pas się tam wziął.
Mod Team Maniak Napisano 25 Lipca 2013 Mod Team Napisano 25 Lipca 2013 W Polsce nowa obręcz to 900zł w Niemczech koło 600zł. Dodatkowo jeszcze harfa wciska na siłę zbędną wymianę szprych i nypli. Właśnie oto poznałeś uroki kół mavicka.. Dawno je kupiłeś?
Hafal Napisano 26 Lipca 2013 Autor Napisano 26 Lipca 2013 3 tygodnie temu za 470plnów. Na szczęście pęknięcie jest przy wentylu i można z nim jeździć. Jak obręcz się rozpadnie to pewnie złożę coś na tej piaście. Nie oriętuje się ktoś, czy dam radę znaleźć do tego szprychy? Pytam tak "w razie czego".
Mod Team Maniak Napisano 26 Lipca 2013 Mod Team Napisano 26 Lipca 2013 Nic z tym nie zrobisz, pasują tylko oryginalne szprychy a do szprych tylko oryginalne nyple a nyple tylko do obręczy mavicka. Jednym słowem albo oryginał albo nic.
Hafal Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Napisano 14 Sierpnia 2013 Dobra, postał sobie 2 tygodnie jak mnie nie było w kraju i oczywiście null powietrza zarówno z przodu jak i z tyłu. Pomyślałem, ze jak zwykle albo wiatr w oczy, albo... Więc zmieniłem dętki i o dziwo na razie jest git O.o Zobaczymy, co będzie dalej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.