MRAF Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 Witam! Pierwsza rzecz to tytuł, nie powiem czy to suport, czy przerzutka, po prostu nie wiem. Teraz przejdę do rzeczy. Mam rower KROSS Hexagon V3 model z 2008 roku. Podczas jazdy coś mi stuka. Niestety nie potrafię stwierdzić gdzie, czy przód czy tył. Jedynie co odczuwam, to stuk, który z dołu przechodzi na siodełko, i wtedy na 4literach czuję stuk, puk. Podniosłem rower i na pedałowaniu w powietrzu nie ma tego stuku, lecz jak siedzę i jadę to tak. Łańcuch jest dobrze nałożony, a tylne kółeczka idealnie są wyregulowane, w sensie cała przerzutka. Jak coś jest to Shimano Tourney SIS na dużych kółkach. Pedały raczej nie stukają, bo jak zjeżdżałem z góry to raz czy dwa mi stuknęło. Podczas silnego pedałowania najbardziej odczuwam stukanie. Nie jest to też wina przełożeń, nie ważne jaki bieg, chociaż najbardziej odczuwam to na największym z przodu i najmniejszym z tyłu. Nie jest to też wina żadnych z akcesoriów, nic o nic nie pyka podczas jazdy. Więc mam kilka możliwości: Tylna przerzutka, Plastik za przerzutką, Suport, Siodełko?, Pedały. Mam też drugie pytanie, niestety, w rowerze mam tylko jeden amortyzator, to znaczy są dwa widełki, ale tylko w jednym jest ten pręt z regulacją. Czy mogę tak jeździć czy nie bardzo?
menxtr Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 Przesmaruj gwinty w pedałach, Wyczyść sztycę z piasku, Sprawdź pręty siodełka, czy siedzą sztywno, Wyczyść pręty siodełka, ew dokręć sztycę do owych prętó trochę mocniej
LUKASZ1980 Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 Droga eliminacji,nikt nie stwierdzi co tam stuka.Musisz sam konsekwentnie eliminować kolejne podzespoły. Menxtr już podpowiedział trochę.Można zrobić serwis piast,wykręcić suport i przesmarować gwint.Dokręcić lużne śruby itd itd.
Gromosmok Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 wykręcić suport i przesmarować Nauczony doświadczeniem w stukaniu ja bym od tego zaczął .
MRAF Napisano 22 Lipca 2013 Autor Napisano 22 Lipca 2013 Jak mocno masz wsadzoną sztycę? gdzieś tak w połowie. to co mam robić?
Rulez Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 Sprawdzić czy suport równo się obraca, czy nie ma luzu, czy nie ma luzu na połączeniu suportu z ramionami korby.
jasinski21444 Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 W V6 miałem to samo , w v3 masz ten sam suport który ja miałem gdy posiadałem hexagona v6, on pada po pewnym dystansie 1000-2500km i powoduje stuki. Wymień go na np. VP na maszynach
Mod Team sznib Napisano 22 Lipca 2013 Mod Team Napisano 22 Lipca 2013 Podstawy lokalizacji niepożądanych dźwięków: - podczas jazdy stan na pedałach, pojedź trochę na stojąco. Jak przestanie, winna sztyca/siodełko - jeśli stuka cyklicznie, podczas kręcenia korbą, suport, możliwe niedokręcone zębatki korby - jeśli stuka jak nie kręcisz korbą, piasty jeśli żadne z powyższych to może być amortyzator, stery itd. Rower potrafi zaskakiwać na wiele sposobów
MRAF Napisano 22 Lipca 2013 Autor Napisano 22 Lipca 2013 2i regulaminu chyba wiem co stuka (chyba!)... odwróciłem rower do góry kołami, i zacząłem pedałować, czasem były zgrzyty, nie takie jak na trasie, ale czasem się pojawiły. Jak przestałem pedałować a koła dalej się obracały, czasami słyszałem zgrzyty. Co ciekawe, tylny hamulec sam działał, a raczej koło czasem, ale tylko czasem latało na boki przez co hamulec lata prawo/lewo. Hamulec nie wydaje tego dźwięku, więc raczej jest to wina tego co trzyma koło. Piasta z tyłu?
MRAF Napisano 22 Lipca 2013 Autor Napisano 22 Lipca 2013 2i regulaminu Ymmm... Jestem tak zielony jak Twoja łapka. To jakieś zakrętki czy coś? Muszę koło zdejmować czy jak mam to zrobić krok po kroku?
talento259 Napisano 22 Lipca 2013 Napisano 22 Lipca 2013 http://www.spamek.vot.pl/?p=309 Tu masz instrukcje
MRAF Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 Zdjąłem dziś tylne koło i obracam je, słucham, i co? Trzaski, praski. Zdenerwowałem się bo czyszczenie nic nie dało, to idę do jednego serwisu (DobreSklepyRowerowe Wałbrzych), to mówi facet, że kulki czy coś do roboty. Ale mam wykręcić wszystko sam, bo czasu nie ma, na szmacie bo kulki się wysypią i tak dalej. Idę do Piotrowskiego (z drugiej strony) to mówi, że cała piasta do wymiany, 65zł z robocizną. Wracam do domu, rozkręcam wszystko, raz, że wszystko było montowane palcami, bo takie luzy były że hej, a dwa wszystko zdjąłem za pomocą śrubokrętów, nawet tą śrubę co w kasecie siedzi, tak było to słabo zakręcone (nie mam odpowiednich kluczy niestety). Potem poszedłem to wszystko umyć pod ciśnieniem, wiem, nie powinienem, ale potem zakonserwowałem to benzyną. Idę do Romanika to wtedy mówi, że jutro będzie robił i 15zł... Idę do Piotrowskiego, to mówię mu, że trudno, ale niech zamontuje nowe kulki. Sens w tym, że jedna miska od strony kasety ma wyrobiony... Taką rysę na całą długość miski od kulek. Mówi mi facet, że to się rozwali za dzień czy dwa (ciekawe.. rower z 2008 roku a jeździł długo z tymi zgrzytami, a to taka maciupka ryska), więc proszę o nowe kulki, bo stare były zjechane na amen. To 13zł wziął i od ręki mi to zrobił. Teraz przetestowałem, jeździ, nie puka już nic, luzów nie ma. Zapomniałem tylko kasetę po tym wszystkim naoliwić i łańcuch przez co słyszałem pracę tego, ale naoliwiłem już i na podniesionym rowerze działa wszystko jak trzeba. Tak więc sam zdjąłem koło, rozebrałem, wyczyściłem, ale zamontować nowych kulek nie mogłem bo nie mam narzędzi. Dodatkowo koło jest teraz prosto zamontowane z czego bardzo się cieszę, a temat można zamknąć! Dziękuję wszystkim za pomoc! EDIT: Są małe zgrzyty, ale tak małe, że podczas jazdy niesłyszalne. Jak będą fundusze, wymieni się piastę.
MRAF Napisano 23 Lipca 2013 Autor Napisano 23 Lipca 2013 Właśnie po fakcie się dowiedziałem... I myślę, że w wolnym czasie wezmę papier ścierny, taki delikatny i po prosty wyszlifuje miskę, albo kupię nową. Ale jak prosiłem, proszę zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.