Dubler Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 Chciałbym się dowiedzieć czym różnią się modele:http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/mechanizmy-korbowe-wklady-suportu-napinacze/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-trekking/p,mechanizm-korbowy-slx-fc-m670-shimano,49056.html http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/mechanizmy-korbowe-wklady-suportu-napinacze/rowerowe-mechanizmy-korbowe/mtb-trekking/p,mechanizm-korbowy-deore-xt-fc-m780-shimano,45960.html?qrtc_slt=slt_product_2_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_view&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75559056&qrtc_pos=5 ihttp://www.centrumrowerowe.pl/p,mechanizm-korbowy-deore-xt-fc-m770-shimano,40372.html?qrtc_slt=slt_product_2_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_view&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75559056&qrtc_pos=6 poza wagą, modelem, designem i ceną oczywiście jak na razie mam stockowego unibike evolution (http://unibike.pl/evolution.html) ale przymierzam się do zmiany na integrę. W przyszłości chce też zmienić manetki i przednią przerzutkę ale nie wszystko na raz Kompatybilność z 10 rzędami mile widziana, nie interesuje mnie ultracienki łańcuch: trwałość przedkładam nad wagę.
Miner Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 42-32-24 jest tylko pod 10 rz. (Dyna Sys), a te które mają 44-32-22 pochulają na 8 i 9 rz.
Fenthin Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 Prawdę mówiąc, każda z tych korb obsłuży zarówno 9 jak i 10-rzędowy napęd. Różnica sprowadza się wyłącznie do wagi i ilości zębów na tarczach.
Rulez Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 No właśnie , z tym : 42-32-24 jest tylko pod 10 rz. (Dyna Sys) to przesadziłeś ...
Schwefel Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 No właśnie one rożnią się tym co wymieniłeś czyli wagą, designem i ceną. Co do pracy to są sprzętowi onaniści, którzy odczują różnicę w zmianie biegów ale ja ich nie odczuwam jeżeli chodzi o modele SLX, XT. Fenthin jesteś pewien, że korba 10sp obsłuży 9sp? Podobno zębatki są ustawione bliżej i grubszy łańcuch może się klinować.
Dubler Napisano 13 Lipca 2013 Autor Napisano 13 Lipca 2013 a wytrzymałość? Czy faktycznie ten model 200zł droższy będzie taki oberWytrzymały jak tańszy brat?
Schwefel Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 SLX i XT mają tą samą środkową zębatkę, więc jeżeli na niej głównie jeździsz to nie będzie różnicy.
Dubler Napisano 13 Lipca 2013 Autor Napisano 13 Lipca 2013 niestety jeżdżę raczej dynamicznie na wszystkich zależnie od terenu i wymaganej prędkości
Mod Team Puklus Napisano 14 Lipca 2013 Mod Team Napisano 14 Lipca 2013 Zależy jak jeździsz, w jaki sposób pedałujesz. Jak lubisz mocno deptać to te korby nie są dla Ciebie, kompozytowe zębatki długo tego nie wytrzymają. Jak wolisz kadencyjnie, czyli szybko kręcić korba to której byś nie wziął będziesz zadowolony. Ogolnie jak było wspomniane poza ceną wyglądem i wagą różnice są znikome a zębatki można przekładać miedzy chyba wszystkimi modelami shimano, z pewnymi wyjątkami.
Dubler Napisano 31 Lipca 2013 Autor Napisano 31 Lipca 2013 Raczej lubie klasc spory nacisk, szczegolnie przy rozpedzaniu sie z niskich predkosci dlatego szukam czegos przede wszystkim trwalego Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2
Mod Team Puklus Napisano 31 Lipca 2013 Mod Team Napisano 31 Lipca 2013 To szukaj coś ze środkową stalową tarczą.
Dubler Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 Na moje potrzeby wystarczy? Myslalem ze bd musial minimum slxa kupoowac Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2013 Od deore do XTRa prawie różnic nie ma poza waga i ceną, jakość zebatek porównywalna.
Dubler Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 Dzieki wielkie. Mechanizm korbowy Deore FC-M590-10 DYNA-SYS bd kompatybilny z 9? W przyszlosci chce sie na 10 przesiasc ale jeszcze fundusze zbieram Wytapane z neo v przy pomocy taptalk 2
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2013 Tak, nie powinno być żadnych zgrzytów.
Lumperator Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Czy jesteście pewni, że przerzutka 9s bez problemu będzie działać z korba 42-32-24? U mnie to nie chciało zaskoczyć (szczególnie przeskok 24 na 32). Przyznam, ze kombinowałem z tym dawno temu.
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2013 To wszystko zależy od przerzutki, suportu i umiejętności w regulacji ale fakt ze czasami sie nie da dla indeksu
Schwefel Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Czy jesteście pewni, że przerzutka 9s bez problemu będzie działać z korba 42-32-24? Tydzień temu założyłem korbę XT FC-M770-10 czyli Dyna-sys do przerzutki XTR FD-M971 i działa bardzo dobrze, wręcz bym powiedział, że łańcuch szybciej wchodzi na większą tarczę niż w przypadku korby pod 9sp. Reszta napędu oczywiście pod 9sp.
Lumperator Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Hmmm, a to dobrze wiedzieć. Pytałem, bo przerzutki przednie 9s mają wózki zrobione pod 44-32-22. Może kiedyś wypróbuję to jeszcze raz. Dzięki za info
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.