Skocz do zawartości

[Części] Upgrade Authora Kinetic


palaxor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po wielu latach odświeżam moją starą wysłużoną maszynę :) Author Kinetic z roku około 2000 albo i wcześniej.

 

Po własnych poszukiwaniach i rozmowach z dwoma sprzedawcami w sklepach rowerowych chciałbym kupić amortyzator oraz parę innych części. 

 

Do czego używam rower: jazda po mieście, jazda po polnych dróżkach ale i mam nadzieje na wielki come-back na szlaki górskie gdzie często trzeba rower wnosić żeby zaraz potem trzeba było zjechać po kamieniach, korzeniach i śliskiej trawie. Za czasów liceum radziłem sobie bez amortyzatora choć nie raz przez to poczułem jak przez wertepy kierownica uciekała mi z rąk... ręce nie wyrabiały.

 

Miałem też problem z plecami bo kierownica była zbyt daleko wysunięta do przodu. Wspornik przy kierownicy ma 11 cm a kierownica jest tylko lekko zakrzywiona.

 

Pomyślałem więc o następujących zmianach, obok linki do zaproponowanych mi przez sprzedawce konkretnych produktów. Kolejność wg znaczenia dla mnie:

  1. Siodełko, mam zniszczone - podone do tego tylko ze za 109zł  http://lato.bikershop.pl/produkt/3562/siodlo_active_fm-3252.aspx
  2. wspornik krótszy, chyba 9cm widziałem, najlepiej nie prosty tylko prowadzacy kierownice troche wyżej. http://lato.bikershop.pl/produkt/3633/wspornik_kierownicy_kalloy_as-009_2d__ms-007.aspx lub http://lato.bikershop.pl/produkt/3639/wspornik_kierownicy_boplight_team_31.8___90mm.aspx
  3. Kierownica podniesiona, w sensie że nie prosta tylko miejsce gdize sie trzyma jest wyżej niz miejsce mocowania kierownicy http://lato.bikershop.pl/produkt/3589/kierownica_boplight_sport_gieta_25.4.aspx lub http://lato.bikershop.pl/produkt/3577/kierownica_bop_endo.aspx
  4. Amortyzator - założyłem osobny watek w innym dziale http://www.forumrowerowe.org/topic/140276-amortyzator-ok-500z%C5%82-do-starego-authora-kinetica/ ale tutaj jest amorek który mi proponowano - http://lato.bikershop.pl/produkt/13114/widelec_spinner_aeris_320-100_rlc_czarny_bez_piwotow.aspx
  5. Hamulce tarczowe na przód do amorka, na tył nie mam jak przymocować - http://lato.bikershop.pl/produkt/18801/hamulec_tarczowy_tektro_draco_przod_160mm.aspx
  6. Pedały SPD - http://lato.bikershop.pl/produkt/1244/pedaly_spd_m540_bloki.aspx
  7. Buty SPD - http://lato.bikershop.pl/produkt/14221/buty_northwave_lizzard_pro_43_czarno_czerwone_2011.aspx

Całość wychodzi jakieś: 1600zł byłoby dobrze obniżyć tą kwotę nie obniżając jakości odczuć w jeździe rowerem.

 

Nie znam się za bardzo na sprzęcie rowerowym i chętnie usłyszę Wasze opinie. Zwłaszcza co do elementów które mógłbym wymienić spokojnie na tańsze lub lepsze w podobnej cenie.

 

Z góry bardzo dziękuję.

Napisano

Jeśli nie zależy Ci na tym żeby wszystkie części pachniały nowością, to ja bym się na Twoim miejscu rozejrzał za używaną kierownicą i ewentualnie mostkiem. Sam kupiłem kiedyś dla siebie kierownice z mostkiem za 90zł :) Stan był prawie idealny. Oczywiście musisz uważać na średnicę kierownicy żeby do mostka pasowała

 

Tak dla przykładu:

 

http://allegro.pl/kalloy-6061pg-okazja-nowa-i3348476930.html

http://allegro.pl/kierownica-fsa-gravity-light-alu-7075-od-1zl-i3358377481.html

  • Mod Team
Napisano

 

Hamulce tarczowe na przód do amorka, na tył nie mam jak przymocować - http://lato.bikersho...rzod_160mm.aspx

Można

http://www.grawitacyjny.pl/p18512-adapter-mocowania-hamulca-tarczowego-do-ramy-a2z-dmuni.html

mam nadzieje,że koła masz przystosowane do hamulców tarczowych?

 

Zamiast Spinnera, poszukaj Epicona na Allegro- może uda ci się trafić za ok. 500 pln

 

Buty mozna nieco taniej kupić

http://www.trybik.pl/buty-northwave-lizzard-pro-2010.html

 

Poza tym podniesiony mostek plus gięta kierownica znacznie zmieni Twoją sylwetkę- zastanów się,czy potrzebujesz bardzo wyprostowanej sylwetki. Ewentualnie najpierw zmień kierownicę, a później, jeśli będzie konieczność, mostek.

Luźno proponuję rezygnację z tej kierownicy

http://lato.bikershop.pl/produkt/3577/kierownica_bop_endo.aspx

będziesz jechał ,jak na składaku.

 

 

 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Sprawa zakończyła się tak, że  nie inwestuje w amortyzator ani hamulce tarczowe. Poczytałem trochę o rowerach i częściach. Wychodzi na to że zarówno jak kupowałem tego kinetica 10 lat temu jaki i ostatnio jak byłem w sklepie to zły rozmiar ramy mi dobierali. Mam długość nogi 81cm co daje około 18" ramę a nie 19" jaka ma mój kinetic.

 

Dokupiłem mostek, utwardze hamulce, dokupie pedały spd z platformą. Jak będzie jeszcze za daleko kierownica to kupię jakąś podniesioną.

 

Natomiast na wyjazdy w góry będę zbierał na Author Spirit ok 2600zł. Jedyny rower w cenie poniżej 3k który ma sensowny osprzęt. Jak patrze po innych rowerach kellys, giant, merita to srednie amorki olejowo powietrzne zaczynaja sie przy rowerach za 4k. Wszystkie poniżej tej ceny maja amortyzatory najwyżej olejowo sprężynowe, które Wy tutaj na forum jedziecie po całej długości:)

Napisano

Jak patrze po innych rowerach kellys, giant, merita to srednie amorki olejowo powietrzne zaczynaja sie przy rowerach za 4k. Wszystkie poniżej tej ceny maja amortyzatory najwyżej olejowo sprężynowe, które Wy tutaj na forum jedziecie po całej długości:)

 

 

Ja mam najtańszy amor SUNTOUR XCR za 280zł i jakoś żyję, pewnie dlatego że nie mam porównania z innymi lepszymi amorami. Przesiadłem się ze sztywnego widelca właśnie na ten. Uważam że lepszy tani amor niż brak amora ;)

Napisano

 

Ja mam najtańszy amor SUNTOUR XCR za 280zł i jakoś żyję, pewnie dlatego że nie mam porównania z innymi lepszymi amorami. Przesiadłem się ze sztywnego widelca właśnie na ten. Uważam że lepszy tani amor niż brak amora ;)

 

Rozumiem Cie:) Ale nie wiem czy zauważyłeś ale na tym forum jak powiesz ze chcesz amorek to Ci od razu powiedzą że jak nie kupisz takiego za 1000zł albo używki nza 500zł to znaczy ze kupuesz dziadowstwo które albo nie bedzie spełniało wymagań albo sie rozleci:)

 

Po części to rozumiem bo jak sie jeździ po lasach i drgach ziemnych z paroma kamieniami to podejrzewam ze wiekszosc amorkow da rade. Ale jak wiele osob jeździ po górach-górach czyli cesto trzeba wniesc rower na plecach (wiec liczy sie waga) a potem zjechać między drzewami po kamieniach przy znacznej predkosci... no to tanszy amorek rzeczywiscie moze miec problemy zeby kilka takich wypraw przezyc.

 

Ale rozumiem że cieższy sprezyna-olej suntoura też przeżyje i bedzie kosztowal 300-400 zł:) tyle że jak np chce kupic rower za 3-4tyś to juz bym chciał mieć amorek lepszy niż podstawowy nie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...