Skocz do zawartości

[Stery, łożyska sterowe] Krzywe miejsce łączenia


NorbertSL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jaki może być powód takiego skrzywienia i w konsekwencji obcierania o rame przy skręcaniu? Z lewej strony zdjęcia widać milimetr luzu, a z prawej zjechany lakier, bez żadnej przerwy.

 

Oto zdjęcie przedstawiające sytuacje:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7110cdf7754e03a6.html

 

Szpara występuje zawsze z przodu kierownicy tzn przy skrętach zmienia położenie, ale tak jak pisałem względem kierownicy jest zawsze w tym samym położeniu. Zamieniłem łożyska dolne z górnym i jest to samo. Na łożyskach jest troche luzu, ale dolne miało go minimalnie, podczas gdy to znajdujące się na górze przy potrząsaniu hałasuje i luzy sięgają milimetra. Jeżdze XC, na spokojnie, czasami polatam na jednym kole. Amortyzator to nowy SID, więc raczej rura sterowa jest prosta. Stery posiadam zintegrowane z tego co mi wiadomo. Śrubą na grzybku moge zredukować luz do zera, ale wtedy czuć tarcie i opór, jeśli chciałbym, żeby nie tarło to wtedy przy wduszonym przednim hamulcu czuć charakterystyczne tykanie, niemniej jednak niezaleznie od tego jak mocno dokręce te śrube to szpara jest zawsze taka sama. Naprawde byłbym wdzięczny za pomoc, nie wiem czy kupować nowe stery, od razu pare czy tylko jeden? Jakie kupić najlepiej, żeby sie nie rozleciały za szybko? Pozdrawiam

Napisano

Wygląda mi to na krzywo nabite w główkę ramy stery. Albo samemu po zdemontowaniu amora młotkiem przez deskę wyrównasz albo podjedź do serwisu.

Napisano

Wygląda mi to na krzywo nabite w główkę ramy stery. Albo samemu po zdemontowaniu amora młotkiem przez deskę wyrównasz albo podjedź do serwisu.

 

 

Na 99% masz krzywo górna miske steru wbitą, ja osobiście nie polecam metody z młotkiem i deską, bo juz widzialem jak od tego miski sie gną albo rama pęka, za kilka złoty w sklepie "metalowym" kupisz pręt gwintowany M10/M12, 2x podkładke 55mm i kilka nakrętek i mozesz sobie złożyc prase do nabijania/wciskania misek sterowych, mozesz też owy sprzęt kupić ale to kosztuje kilka set złoty ;)

 

Poradnik: http://mslonik.pl/rowery/technika/272-wciskanie-misek-sterowych-domowym-sposobem

Napisano

Metoda na deskę i młotek jest bardzo skuteczna :)

To czy zadziała można sprawdzć lekko wybijając miskę - jeśli nie idzie zbyt opornie to korekta desko-młotkowa na pewno pomoże.

Napisano

Więc miski nie siedzą ciasno, aczkolwiek nie mają zauważalnych na pierwszy rzut oka luzów tzn wkładam je w ich miejsce bez użycia siły. Łożyska chodzą bez większych oporów, równo, Rozebrałem stery na części, wyczyściłem, przesmarowałem i złożyłem (chodzą ciężej). Generalnie to idzie je rozebrać paznokciem. Zamieniłem dolne łożysko z górnym, złożyłem wszystko i jest identycznie jak przed zabiegiem. Nieważne też jak obróce miski, bo po złożeniu i dokręceniu śrub, efekt koncowy jest identyczny tj. taki jak na załączonym zdjęciu. Kupie nowe stery może to pomoże, a jak nie to chyba potrzebny będzie jakiś bardziej inwazyjny środek naprawczy w postaci planowania, chociaż mam nadzieje, że nie.

 

Znalazłem coś takiego

 

Cane Creek
 
40 IS42/28.6 / IS42/30 Short Cover Headset Black (HD0052)
 
 
Dobrze rozumiem z opisu, że dolny ster różni się od drugiego wymiarami?
Napisano

Łożyska siedzą w miskach, a miski nie są krzywe, lecz prawdopodobnie krzywo nabite. Stąd nie powinno Cię dziwić, że same łożyska wchodzą bez problemów.

 

Zaś jeśli chodzi o oznaczenia, sterówka w dolnej części ma odrobinę większą średnicę w celu ułatwienia (de)montażu dolnej bieżni. Stąd różnica w oznaczeniach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...