Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem na myśli wrzucenie sztywniaka do tego Riverside 500, jeśli chodzi o dostępne gotowce to niedawno były dostępne Lazaro Aero ale już nie ma. Więc chyba tylko jakieś używki.

Z nowych jest Marin Fairfax / Kentfield ale trochę ponad budżet.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jaki rower polecacie do 2000zł dla dziewczyny? Ważę 48kg, wzrost 167cm, do kroku mam jakieś 76-77cm bez butów. Chce aby rower nadawał się na możliwość jazdy i po szosie, jak i po polnych drogach, lasach i ewentualnie górach. Chodzi o to, żeby można było go odpowiednio zmodyfikowac na odpowiedni teren, np poprzez zmianę kół w przyszłości. Chce zabierać czasami ze sobą 2 psiaki na rower, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

jestem w takiej samej sytuacji i też szukam podobnego roweru. Na Unibike czekam od maja i wątpię że się uda go kupić. NIGDZIE go nie ma w damskiej wersji a crossfire jest za drogi. Czy w takim razie ktoś poleciłby inny dostępny rower crossowy o trochę gorszym osprzęcie ale mimo wszystko wartego swojej ceny? Coś np. z Lazaro lub cokolwiek innego? Chciałabym w końcu kupić rower jeszcze przed końcem wakacji :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomiędzy elitarny v3 a x-force v4 który lepiej wziąć? I lepiej później np wymienić sobie w x-force hamulce na tarczowe, czy osprzęt w elitary? I czy v-braki albo tarczowe hamulce potrafią skrzypieć/piszczec? Zależy mi żeby było cicho bo mam nadwrażliwość na dźwięki po urazie akustycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mierzyłam Lazaro Integral V1 damski rama 17 i Lazaro Quantum też 17. Do szczęścia brakuje wyższej kierownicy, ale w sklepie mówiono że bez problemu montują wspornik na życzenie. Quantum super ale drogi..chociaż się zastanawiam czy nie zainwestować to 2500. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym sobie palca obciąć, że będzie za mały..., ale skoro pasuje. Czy dokładać to musisz sama zadecydować.

W dniu 6.07.2021 o 15:46, Myszz napisał:

i ewentualnie górach

W dniu 6.07.2021 o 15:46, Myszz napisał:

poprzez zmianę kół w przyszłości

Do zdecydowanej większości crossów nie włożysz szerokich opon, szczególnie z tyłu... Wyjątkami, które znam, są Giant Roam i Northec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

155cm  to rzeczywiście pewen problem. Romet Orkan bywa 15'', ale to akurat może być za mało. Można się zastanowić nad damską 17 SPARTACUS CROSS 3.0/4.0. Bo on jest na nowej ramie, która nie jest aż taka długa jak w damkach Integral, Crossline i podobne (na starym modelu ramy).

UPD. Sorry, damskiej 17 nie ma. Tylko męskie.

Edytowane przez remover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź do Deca i przymierz się do Riverside 900, jest akurat dostępny w rozmiarze S.

Źle dobrana rama skutecznie znięchęci cię do jazdy na rowerze - niewygodna pozycja, bóle itp. To jest znacznie istotniejsze od osprzętu.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, to mój pierwszy post.

Nie będę zakładać osobnego tematu żeby nie śmiecić. Cześciowo nie będzie o crossach. 

Sytuacja wygląda tak:

Do tej pory jeździłem na tanim MTB od Krossa (Hexagon 3.0). Nie byłem z niego szczególnie zadowolony (za cieżki, a 95% przejazdów to ścieżki rowerowe i miasto, więc przypominało to toczenie się czołgu). Dodatkowo po dwóch sezonach na balkonie rower złapał powierzchniową rdzę więc puściłem go do ludzi z zamiarem wymiany na jakiegoś crossa. 

To co mi się najbardziej podoba to wynalazki w stylu Marin Kentfield czyli możliwie lekko, jednorzędowy napęd z przodu, kanciasta rama, pozycja raczej wyprostowana. Ogólnie podoba mi się bardzo dużo Marinów i najchętniej kupiłbym coś od nich w cenie około 2500 i jeździł 10 lat. Ale oczywiście dostępność jest znikoma, szczególnie w rozmiarze 21' a ja nie chcę czekać do jesieni i ryzykować że się nigdy nie pojawią. Więc pomyślałem sobie że kupię jakiegoś budżetowca w cenie 1300-1500 i poczekam do przyszłego roku a potem sprzedam i kupię to co mi się naprawdę podoba, albo zacznę go na własną rękę przerabiać w tym kierunku (opcja minimum to sztywny widelec).

Oczywiście idealny byłby rower w stylu Lazaro Aero ale trzeba go było brać jak był dostępny :( Z rzeczy które są w tym momencie realnie do dostania to Riverside 500 którego nie miałem szans zobaczyć (widziałem tylko niższy i wyższy model w Decathlonie), Kandsy STV 900 i Crossline 1100 (o dziwo udało mi się je dzisiaj zobaczyć na żywo w sklepie stacjonarnym). Kandsy jak dla mnie na żywo robią bardzo dobre wrażenie, nie widać po nich budżetowości jak po Decathlonach (brak plasticzanych pedałów itd.). Co byście polecili z tych trzech? Riverside ma napęd 1x i tarcze ale trzeba do niego i tak na starcie dołożyć kilka stówek na lepsze pedały, siodełko i pewnie chwyty więc cenowo realnie wychodzi i tak powyżej 1500. STV900 i 1100 różnią się szczegółami (900 to same bazowe Tourneye, 1100 ma z tyłu Acerę, plus różnice w piastach), natomiast czy warto dołożyć 300 zł do 1100? Wydaje mi się że lepiej wziąć tańszy model i jeśli coś się będzie działo z przerzutkami po prostu założyć sobie jakieś Deore w serwisie (cenowo wyjdzie podobnie). Warto dopłacać do tego 1100? Czy może jednak Riverside? Na razie jeszcze są ale mogą zniknąć w tym tygodniu (niebieski już zniknął z dnia na dzień, według konsultanta nowe dostawy Riverside dopiero w połowie września). Czy ktoś miał styczność na żywo z tymi Riverside i może porównać do Kandsów itp.? Myślałem jeszcze o Orkanie 2 ale to w sumie to samo co ten 1100 a drożej i pedały od razu do wymiany. 

Zastanawiałem się jeszcze nad kultowym Tribanem RC100 a nawet nad RC120 (w wersji flat bar to w ogóle ideał - widziałem go na żywo w Deca ale w rozmiarze S - strasznie mi się podobał) - dziś rano były nawet dostępne online 3 RC120 z barankiem ale o 12 już zniknęły :D Zmieniłbym mu mostek na bardziej komfortowy i opony na możliwie mocno bieżnikowane i pewnie byłbym bardzo zadowolony tylko jest jedna rzecz - chcę na tym rowerze montować fotelik na sztycy, czy w takim Tribanie to ma w ogóle sens? Nie będzie to niebezpieczne przy manewrowaniu? Ale na grubszych oponach wyjdzie chyba na to samo co przy rowerze crossowym?

Edytowane przez mathu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Riverside 500, kupiony w 2018. Rocznie robię po kilkaset km i akurat z pedałami, chwytami i siodełkiem nie miałem żadnych problemów i przy trasach rzędu 20-50 km są całkiem komfortowe. Jednak to jest kwestia indywidualna, ale chyba nie ma co z góry zakładać, że są do wymiany.

1 rzędowy napęd to też świetna sprawa, jeżeli tylko zakres przelożeń Ci pasuje.

Hamulce za to mogłyby być lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich ;)

Jestem czytelnikiem forum od kilku lat jednak dopiero dziś przyszedł ten moment poproszenia was o poradę.

Do rzeczy. Zawsze jeździłem rowerami miejskimi z damską ramą - odpowiada mi w nich wyprostowana pozycja. Ostatnio jednak zmieniłem lokalizację i większość tras zmieniła się z asfaltu na drogę wysypaną tłuczniem, leśne ścieżki, polne drogi i obecny rower przestał wystarczać (obecnie mam takie coś koła 28" Sram S7; link poglądowy).

Na trasach mam kilka górek 10/15 stopni i brakuje mi lżejszych przełożeń. Zacząłem więc poszukiwania nowego roweru. W pierwszym momencie rozważałem Rockrider ST100 z Decathlonu. Przejechałem się rozmiarem L i M. Na L ból pleców, barków, karku, łokci nadgarstków i mrowienie w dłoni już po 10km. W M-ce ta sama trasa oszczędziła plecy, bark, kark i łokcie jednak nadal mam kłopot z dłońmi i nadgarstkami. Brakuje mi nieco większego wygięcia kierownicy i podparcia dłoni na bokach.

Z tych względów spojrzałem w stronę crosów w poszukiwaniu nieco bardziej wyprostowanej pozycji i lepszej kierownicy. Upatrzyłem sobie Riverside 500 - niestety pobliski sklep nie ma go na stanie do obejrzenia. Stawiam, że rama M.

Tu pojawiają się moje pytania:

1) Rockrider ST100 (plus wymiana mostka i kierownicy) czy Riverside 500?

2) Czy rama Riverside faktycznie będzie bardziej komfortowa od ST100? Miał ktoś okazję przymierzyć się do obydwu?

3) Jak jest z trwałością hamulców tarczowych - trochę się obawiam bo zawsze miałem V-brakei.

4) Co ewentualnie innego do 1400zł ? Myślałem nad Romet Orkan 1M i Lazaro Elitary V1 jednak dostępność słaba.

 

Moje dane:

Wzrost 173cm, przekrok 79cm (nie wiem czy dobrze zmierzyłem), waga 85 kg.

Trasy 10 - 40 km jednorazowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sklep ma jakikolwiek model Riverside - 100, 120, 900, 920 bo wszystkie mają identyczny kształt. Wczoraj wieczorem pokazały się 900 online, pojechałem się przymierzyć do 920 (poza osprzętem i amortyzatorem się praktycznie nie różnią) i jeszcze w sklepie zamówiłem 900 dla siebie. Bardzo mi pasuje pozycja na nim i ma też świetną kierownicę z rogami (do dokupienia w Decathlonie). Dla porównania Merida Crossway przypominała mi nudny rower z komunii. 

Te najtańsze Romery i Lazaro mają bardzo kiepski osprzęt i wolnobieg, musisz patrzeć od Crossway 1100/Orkan 2M w górę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chudzinki napisał:

Przestał wystarczać, bo?

Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić, ale lekko odstaję od grupy znajomych którzy śmigają na mtb (Romety Ramblery 6.4/Unibike Fusion/ Kross Hexagon 5 i Rockrider 540). Na tych rowerach "lżej się jedzie" nie tylko pod górkę ale i na prostym. Żeby jechać tym samym tempem co oni muszę mieć wyższy bieg, albo szybciej pedałować co też trochę męczy czasami.

Wiem, że rowery które rozważam mocno odstają od w/w ale jadąc ST100 w M-ce już jechałem z nimi równiej. Do tego ten Stratos już jest trochę wytłuczony i wymaga nieco wkładu.

 

@mathu dzięki za podpowiedź, w innym deca trochę bardziej oddalonym mają RS 100. Czy sztywny widelec nie zaburzy porównania do 500?

 

Codo opon, te na zdjęciach faktycznie słabo wyglądają. Zakładam, że szerszych tam nie zamontuję pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krzysi3kU napisał:

Nie wiem jak to dokładnie wyjaśnić, ale lekko odstaję od grupy znajomych którzy śmigają na mtb (Romety Ramblery 6.4/Unibike Fusion/ Kross Hexagon 5 i Rockrider 540). Na tych rowerach "lżej się jedzie" nie tylko pod górkę ale i na prostym. Żeby jechać tym samym tempem co oni muszę mieć wyższy bieg, albo szybciej pedałować co też trochę męczy czasami.

Pomęczę Cię jeszcze dla Twojego dobra, tak mi się wydaje przynajmniej 🙂. Dwóch ostatnich zdań nie zrozumiałem, ale co do pierwszego - skoro wszyscy znajomi, z którymi jeździsz, mają "górskie" to dlaczego Ty chcesz crossa? Uważasz, że na te nawierzchnie będzie lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mathu inna kierownica zaburzy pewnie punkt odniesienia, ale jak się nie przymierzę to się nie dowiem.

@chudzinkia męcz, może faktycznie mi na dobre wyjdzie. Hm, jak by to opisać. Jadąc Stratosem na 1 biegu muszę używać tyle samo siły co ST100 w ustawieniu 1-4 przy czym ST100 jedzie szybciej. Inaczej nie wiem jak to opisać.

Dlaczego cross? Hm, teoretycznie ma mieć wygodniejszą, bardziej wyprostowaną pozycję i bardziej giętą kierownicę. Absolutnie nie odrzucam mtb - jak zaznaczyłem musiałbym zmienić kierownicę na inną (albo same gripy jak z Riverside 500/900). Co do nawierzchni to mam obawy czy nie będzie wręcz gorszy - choć jak Stratosem daję radę to i crossem pewnie też.

Obawiam się, że ja zasadniczo sam nie wiem czego chcę na dobrą sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...