Skocz do zawartości

[cross +/- 2000zł] unibike viper gts VS scott sportster 40


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nosze sie z zamiarem kupna crossa do jazdy po miescie 80% sciezki rowerowe/asfalt. Mam 180 cm wzrostu i waze 97kg. Wybor zawezil sie do 2 modeli:

 

1) powszechnie znany Unibike viper gts http://www.unibike.pl/vipergts.html

2) Scott Sportster 40 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2079

 

Szukalem na forum porownania tych modeli, ale nie znalazlem. Mierzylem oba. Oba mi pasuja pod wzgledem geometrii. Scott jest prawie 2kg lzejszy. Cenowo sa porownywalne +/- 2000zl. Ktory z tych rowerow bylby bardziej odpowiedni dla ciezkiego faceta? Czy sa jakies znaczace roznice w wytrzymalosci ramy? Osprzet wydaje sie byc porownywalny. Jezdze szybko, ale nie katuje roweru.  Czy scott ma gwarancyjny limit wagowy? Bylbym wdzieczny za kazda uwage i wskazowke. Mam wrazenie, ze wybor miedzy tymi rowerami ociera sie o preferencje estetyczne z delikatna roznica techniczna. Przyznam, ze nie znam sie dokladnie na modelach kazdego elementu roweru. Nie mam doswiadczenia ani z marka unibike, ani ze scottem. Bylbym wiecej niz rad, gdyby panstwo mogli rzucic okiem na te rowery i dorzucic swoje 2 slowa.

Pozdrawiam.

Napisano

Witam. Nosze sie z zamiarem kupna crossa do jazdy po miescie 80% sciezki rowerowe/asfalt. Mam 180 cm wzrostu i waze 97kg. Wybor zawezil sie do 2 modeli:

 

1) powszechnie znany Unibike viper gts http://www.unibike.pl/vipergts.html

2) Scott Sportster 40 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2079

 

Szukalem na forum porownania tych modeli, ale nie znalazlem. Mierzylem oba. Oba mi pasuja pod wzgledem geometrii. Scott jest prawie 2kg lzejszy. Cenowo sa porownywalne +/- 2000zl. Ktory z tych rowerow bylby bardziej odpowiedni dla ciezkiego faceta? Czy sa jakies znaczace roznice w wytrzymalosci ramy? Osprzet wydaje sie byc porownywalny. Jezdze szybko, ale nie katuje roweru. Czy scott ma gwarancyjny limit wagowy? Bylbym wdzieczny za kazda uwage i wskazowke. Mam wrazenie, ze wybor miedzy tymi rowerami ociera sie o preferencje estetyczne z delikatna roznica techniczna. Przyznam, ze nie znam sie dokladnie na modelach kazdego elementu roweru. Nie mam doswiadczenia ani z marka unibike, ani ze scottem. Bylbym wiecej niz rad, gdyby panstwo mogli rzucic okiem na te rowery i dorzucic swoje 2 slowa.

Pozdrawiam.

Hej, rownież poszukiwalem roweru w tym budżecie. Dodam ze mój wzrost to 187 cm a waga to zazwyczaj 105 kg. Z tego co ja rozeznania temat to Unibike daje wpis gwarancyjny do 149 kg i jest to zaleta w przypadku jakichkolwiek problemów z rowerem. Z tego co mi chłopaki z forum mówili w moim temacie to niekoniecznie sama rama moze ulec uszkodzeniu a np. Piasty, Korea itp. dlatego jest to loteria bo równie dobrze moze pójść w rowerze za 1000 zł z DMC do 100 kg oraz w rowerze za 2000 zł z DMC 140 :)

 

Wczoraj zakupilem wspomnianego vipera i jestem bardzo zadowolony i w porwananiu do scotta i cube wyglądał bardzo solidnie gdyż juz na miejscu w sklepie debatowalem z właścicielem i sam mówił ze kupując rowery Marek scott i cube płaci sie w głównej mierze za markę a nie osprzęt. Reasumujac lepszym wyjściem wydaje mi sie wsparcie polskiego producenta i zakup Vipera. Dodatkowo przy naszej masie wes pod uwagę fakt iż wspólnik siedliska w viperze jest amortyzowany i działa to dość fajnie właśnie na jakiś krawezniksch, zjazdach po dolech itd :)

 

Kolejna kwestia jest taka, ze rowerek sie ładnie prezentuje wizualnie i o ile dobrze widzę to amorek w Viperze jest lepszy anizeli ten w Scott.

 

 

@edit. Zapomniałem dodać ze jakość złożenia i wszystkich elementów jest naprawdę wysoka i tutaj nie ma żadnych obaw o jakosc każdego z podzespołów :(

Napisano

Hej, rownież poszukiwalem roweru w tym budżecie. Dodam ze mój wzrost to 187 cm a waga to zazwyczaj 105 kg. Z tego co ja rozeznania temat to Unibike daje wpis gwarancyjny do 149 kg i jest to zaleta w przypadku jakichkolwiek problemów z rowerem. Z tego co mi chłopaki z forum mówili w moim temacie to niekoniecznie sama rama moze ulec uszkodzeniu a np. Piasty, Korea itp. dlatego jest to loteria bo równie dobrze moze pójść w rowerze za 1000 zł z DMC do 100 kg oraz w rowerze za 2000 zł z DMC 140 :)

 

Wczoraj zakupilem wspomnianego vipera i jestem bardzo zadowolony i w porwananiu do scotta i cube wyglądał bardzo solidnie gdyż juz na miejscu w sklepie debatowalem z właścicielem i sam mówił ze kupując rowery Marek scott i cube płaci sie w głównej mierze za markę a nie osprzęt. Reasumujac lepszym wyjściem wydaje mi sie wsparcie polskiego producenta i zakup Vipera. Dodatkowo przy naszej masie wes pod uwagę fakt iż wspólnik siedliska w viperze jest amortyzowany i działa to dość fajnie właśnie na jakiś krawezniksch, zjazdach po dolech itd :)

 

Kolejna kwestia jest taka, ze rowerek sie ładnie prezentuje wizualnie i o ile dobrze widzę to amorek w Viperze jest lepszy anizeli ten w Scott.

 

Faktycznie, siodło jest z amortyzacją, dodatkowo jest żelowe. Jak posadziłem zadek i zrobiłem rundkę to muszę przyznać, że było wygodnie. Bardzo podobała mi się możliwość zmiany kąta kierownicy żeby ulżyć nadgarstkom. To, co zwróciło moją uwagę przy scottcie, oprócz dosyć porównywalnego osprzętu, to znacząco niższa masa roweru. Wyczytałem tu i ówdzie, że ramy scotta są solidniejsze. Mam jednak nadzieję, że różnica w wytrzymałości nie jest tak znacząca i że przy moim stylu jazdy nie ma większego znaczenia. Kawał ze mnie chłopa, ale jeździłem długo na rowerach niższej klasy i żadna z ram mi nie pękła.

 

Napisano

Faktycznie, siodło jest z amortyzacją, dodatkowo jest żelowe. Jak posadziłem zadek i zrobiłem rundkę to muszę przyznać, że było wygodnie. Bardzo podobała mi się możliwość zmiany kąta kierownicy żeby ulżyć nadgarstkom. To, co zwróciło moją uwagę przy scottcie, oprócz dosyć porównywalnego osprzętu, to znacząco niższa masa roweru. Wyczytałem tu i ówdzie, że ramy scotta są solidniejsze. Mam jednak nadzieję, że różnica w wytrzymałości nie jest tak znacząca i że przy moim stylu jazdy nie ma większego znaczenia. Kawał ze mnie chłopa, ale jeździłem długo na rowerach niższej klasy i żadna z ram mi nie pękła.

 

Owszem ta regulacja jest przydatna bo sam ja zmienialem pod swoje uatawienia. Co do ramytomusze Ci powiedzieć, ze ta rama unibike jest naprawdę solidna. Sam sie o to obawialem ze będzie mało solidna alexis myliłem bo jakość spawow i materiały ramy są bardzodobre a ocenił to znajomy który na codzień pracuje w branży spawalniczej wiecu ufam bo od latw tym siedzi.

 

Co do scotta to nie wiem co i jak dokładnie bo nie mierzylem Twojego modelu ale jakiś inny i mimo wszystko unibike mi bardziej przypasowal ale o juz musisz sam zadecydować co dla Ciebie będzie lepsze. Na moje oko Vper ma lepszy osprzęt.

 

Co do wagi to owszem 2kg zazwyczaj robi różnice wiec musisz przemyśleć czy faktycznie jest to dla Ciebie dużo. Czy mało.

Napisano

Owszem ta regulacja jest przydatna bo sam ja zmienialem pod swoje uatawienia. Co do ramytomusze Ci powiedzieć, ze ta rama unibike jest naprawdę solidna. Sam sie o to obawialem ze będzie mało solidna alexis myliłem bo jakość spawow i materiały ramy są bardzodobre a ocenił to znajomy który na codzień pracuje w branży spawalniczej wiecu ufam bo od latw tym siedzi.

 

Co do scotta to nie wiem co i jak dokładnie bo nie mierzylem Twojego modelu ale jakiś inny i mimo wszystko unibike mi bardziej przypasowal ale o juz musisz sam zadecydować co dla Ciebie będzie lepsze. Na moje oko Vper ma lepszy osprzęt.

 

Co do wagi to owszem 2kg zazwyczaj robi różnice wiec musisz przemyśleć czy faktycznie jest to dla Ciebie dużo. Czy mało.

 

Dzięki wielkie za zaangażowanie w temat, doceniam. Co do ramy, to zauważyłem z kumplami, że paradoksalnie rzadko pękają na spawach. Wydawałoby się zatem, że spawy to jedno, natomiast ważnym elementem jest sama jej konstrukcja. Pojadę jeszcze dzisiaj powęszyć po sklepach i pomierzyć. Kupno planuję na przyszły tydzień, więc do tego czasu każda uwaga i doświadczenie jest dla mnie na wagę złota.

 

Napisano

Sportstery mają chyba limit 115 kg (rowerzysta + rower) Czyli byłbyś niemal na granicy dopuszczalnej normy.

Ja sobie Sportstera chwalę, używam intensywnie od 3 miesięcy. Jest względnie lekki, szybki, podjazdy pokonuje się z lekkością. Wymusza dość sportową sylwetkę. Jak się naciśnie pedały, to jest moc :)

Sama zastanawiałam się nad Viperem - ma lepszy osprzęt i lepiej sprawdziłby się jako rower turystyczny. Jednak podczas przymiarek niewygodnie się czułam na tej ramie.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...