Skocz do zawartości

[przerzutka] zasada zmiany biegów w 3x9 MTB


acocieto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jaki by nie był napęd i ile byłoby przełożeń zawsze jest najlepiej starać się jeździć w takim położeniu aby łańcuch prowadzony był w linii prostej od kasety do blatu korby lub z jak najmniejszym skosem.

Napisano

Jaki by nie był napęd i ile byłoby przełożeń zawsze jest najlepiej starać się jeździć w takim położeniu aby łańcuch prowadzony był w linii prostej od kasety do blatu korby lub z jak najmniejszym skosem.

 

 

Wiem, ale czy jest jakaś konkretna konfiguracja ?

Napisano

 

Wiem, ale czy jest jakaś konkretna konfiguracja ?



W książeczce serwisowej od rowery powinieneś mieć rysunki, jakich przełożeń należy unikać, a jakie są najodpowiedniejsze  :)
Napisano

Ja bym unikał przełożeń: 1x9, 1x8, 1x7, 3x1, 3x2, 3x3. Na pewno można przedłużyć żywotność łańcucha dzięki temu.

Napisano

Czy właściwe zmiany biegów w 3x9 MTB to

 

przód 1 - tył 9,8,7

przód 2 - tył 6,5,4

przód 3 - tył 3,2,1

 

Proszę o potwierdzenie lub o właściwą konfiguracje.

 

 

Generalnie:

-przód 1-to najmniejsza a 3-to najwiękasz

-tył 1-to największa a 9-to najmniejsza (u ciebie chyba ogólne 1 to 9 i w drógą stronę 9 to 1)

 

więc w opisie jaki dałeś jest na odwrót... Poza tym nie dajmy się zwariować, zasada zmiany biegów powinna polegać na jaknajmniejszym krzyżowaniu łańcucha czyli unikanie przełożeń typu mała z małą, duża z dużą. Jeżeli pojedziesz 2 z przodu i np 2 lub 8 z tyłu to nic się nie stanie. Drugą rzeczą jest liniowość korby do kasety nie zawsze jest że środek z przodu jest środkiem z tyłu. Wiem że namieszałem, ale myślisz poprawnie logicznie.

 

Ja bym twój schemat rozszerzył do 4 czy 5 (trybów) z tyłu dla każdej jednej tarczy z przodu czyli np:

 

p1 - t 1,2,3,4 i nawet 5

p2 - t 3,4,5,6,7 i czasami 2 i 8

p3 - 6,7,8,9 i czasami 5

 

Mam nadzieje, że pomogłem i tak jak wcześniej pisałem: "nie dajmy się zwariować"

i unikaj np. p1-t7,8,9 i p3-t1,2,3

Napisano

Nie ma tu żadnej filozofii pobaw się na sucho przełożeniami i sam zobaczysz o co chodzi. Przy skrajnych położeniach zawsze gdzieś będzie obcierać to znak, że to jest źle ustawione przełożenie. Łańcuch przystosowany jest do pracy prostopadłej na zębatkach co zwiększa jego żywotność jak i jakość pracy napędu. 

Napisano

 

ja proszę o konkretne zasady



Napisałem tak a nie inaczej, bo ja np w obu książeczkach i od gianta i od krossa mam wyraźne rysunki, jakich przełożeń unikać :)
Myślałem, że też masz taką książeczkę więc tak napisałem :)

Oczywiste jest to, żeby unikać skrajnych przełożeń takich jak np 1x9, 1x8, 1x7, 2x1, 2x8, 2x9, 3x1, 3x2, 3x3, czy nawet 3x4 :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...