Skocz do zawartości

[napęd, korby] wskazówka - skrzypią pedały a nie suport


Gość Beszot

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Beszot

Mała wskazówka - może się komuś przyda.

 

Od tygodnia walczyłem ze skrzypieniem korb - pod obciążeniem wydawały słyszalne "pyknięcie", regularne o kadencji obrotów korby.

Wyjąłem korby (Holowtech II), przesmarowałem, wyjąłem miski suportu, rozebrałem z osłon (chociaż shimanowskie) ,wypłukałem, naładowałem smaru, skręciłem.

 

A korby "pyk, pyk" dalej.

 

Byłem już naprawdę w kropce, wszystkie elementy obrotowe w tamtym rejonie -  korby, łożyska tylnego zawieszenia - przejrzane i przesmarowane a rower pyka takim naprężającym się i odprężającym metalem.

I wtedy odkręciłem pedały - zamontowałem stare platformy. I cisza!

PO kilku próbach zdiagnozowałem przyczynę - mocno dokręcone pedały pykały odkształcając się pod naciskiem stopy przy maksymalnej pracy/przyłożeniu. Raz lewy, raz prawy.

Gwinty były suche, pokryte jakimś nalotem o konsystencji zaschniętego błota.

posmarowane i dokręcone nie za mocno są ciche jak trzeba.

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, zgadzam się z przedmówcą, też miałem podobny problem i też myślałem że to coś z suportem, ale wystarczyło wymienić pedały z jakichś plastikowych platform na porządne VP :) Teraz mam m520 to nic nie skrzypi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Beszot

ale odkryłeś ,gdy coś skrzypi to na pierwszym miejscu się powinno pedały jakieś zastępcze wsadzić i sprawdzić 

 

 

gdy coś skrzypi w rejonie suportu to najpierw przychodzi do głowy - zmęczone łożyska w miskach, bieżnie łożysk mające luz boczny, brak smaru na osi korb itp.

Cóż, nie każdy jest tak inteligentny , żeby na każde skrzypienie w rowerze reagować instalacją zastępczych pedałów. Ale zapamiętam na przyszłość i jak tylko coś mi zaskrzypi - wkręcę inne pedały.

 

Dzięki.

 

 

 

@domin34 - właśnie skrzypiały mi SPD-y shimanowskie , 520. przyczyną nie była jakość pedałów ani ich rodzaj ale zbyt mocne dokręcenie i naprężenie na gwincie oś - ramię korby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...