Root Admin Mieciu Napisano 14 Listopada 2004 Root Admin Udostępnij Napisano 14 Listopada 2004 Waga 485g. Przeznaczenie: wyczynowe XC. Posiada kilka wariantów wykończenia: Gold, Air light i wersja bezdętkowa (tubeless). Ta opona dla każdego może się wydawać inna. Dlaczego?? Chodzi tu głównie o jej bieżnik oraz właściwości jezdne. Jedni sobie ją chwalą, doskonale sprawdza się w szutrach i na asfalcie, posiada świetne malowanie (wersja tubeless i gold) oraz charakterystyczne loga, poza tym jest bardzo cicha. A co ja o niej myślę?? Faktycznie, świetnie trzyma się asfaltów, jest cicha, ale na luźnych powieszchniach, szutrach i asfaltach zawodziła, ślizgałą się, kiepsko się prowadziło rower. Na maratonie w Pucku, gdzie było bardzo dużo błota koło po prostu grzęzło. Ale trudno mi stwierdzić czy moja waga na to wpłynęła. Znam osoby, które też jeżdżą na tych oponach i nie skarżyli się nigdy. Poza tym jest mało podatna na przebicia i za to ma u mnie wielkiego plusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 używałem ich przez jakies 200 km, nie polecam, najechanie na cokolwiek pod kątem innym niż prosty, powodowało ześlizgiwanie się koła z przeszkody, opona głośna i nie nadajaca sie na asfalt, duże opory toczenia. Szybka jazda w teranie, owszem ale tylko na wprost w zakretach niepewna , uslizguje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toma666 Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 ile to kosztuje, bo widziałem gdzies po 155zł za sztukę ale taka cena to idiotyzm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Października 2005 Udostępnij Napisano 8 Października 2005 ja miałem załozone standardowo do mojego xtc, ale to sh*t nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ghostwell Napisano 9 Października 2005 Udostępnij Napisano 9 Października 2005 używałem ich przez jakies 200 km, nie polecam, najechanie na cokolwiek pod kontem innym niż prosty, powodowało ześlizgiwanie się koła z przeszkody, opona głośna i nie nadajaca sie na asfalt, duże opory toczenia. Szybka jazda w teranie, owszem ale tylko na wprost w zakretach niepewna , uslizguje się. Calkowicie sie zgadzam. Przez wlasnie te opony wyladowalem na miesiac w kolnierzu ortopedycznym a przez pol roku nie moglem dosiadac roweru :evil: Wlasnie przez zeslizgniecie. Nie polecam. Mam te w wersji Air Light. ale od roku stoja i ozdabiaja mi pokoj. zmienilem na Schwalbe black Shark light. O niebo lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 Ja kupilem tegoroczne air lighty. Mialy test w piachach, blotku (nie za duzym) i asfalcie. Jak dla mnie..to maja opory toczenia..(ale przy 26x1.5 to wszystko szersze ma ). Na piachu sa wyborne (w porownaniu do moich poprzednich 1.95). Co do blota...no sorry panowie ale na pudelku bylo narysowane do czego ta opona jest. Zadnego blotka tam nie bylo. Innymy slowy oceniacie ja nie w tej kategorii. Chcecie opony do blota..to polecam opony do blota, a nie opone do szybkiej jazdy po suchym terenie (plaskim)...bo takie ma przeznaczenie i w nim sie sprawdza. Dorzuce fotosy tegorocznej wersji: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marlonik Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Z uwagi na to że jeżdżę na róznych oponkach posiadam Hutchinsona Python 2.0 Air Light waga 420g(!!!) Teraz mam komplet schwalbe rr 2008. Stosuje różne kombinacje. Najbardziej odpowiada mi taka konfiguracja: RR z przodu ; Python z tyłu. Z racji tego że zachowuje sie lepiej od ralfa. Jedyne co można jej zarzucić do że jest od niego głośniejsza:) No i kapcie na rr -0 na pythonach - 0 Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marusia Napisano 20 Września 2008 Udostępnij Napisano 20 Września 2008 Ujeżdżałem je przez ponad dwa sezony i byłem z nich zadowolony. Plusy to wg mnie: -dobra odporność na przebicia. Nie wiem czy to kwestia szczęścia ,ale nie miałem na nich ani jednego kapcia!!! Dopiero w ostatnich trzech miesiącach regularnie łapane kapcie z tyłu -ale opony były już całkiem łyse!!! Z żalem musiałem się więc z nimi rozstać -małe opory toczenia i masa. Na asfaltach i utwardzonych ścieżkach idą jak burza. Nie zgodziłbym się z opinię ,że w zakrętach są niepewne. Zarówno na asfalcie jak i szutrach przy odpowiednim pochyleniu ciała na zewnątrz (i oczywiście odpowiedniej prędkości) są przewidywalne. Uślizgują się tylko na mokrej trawie ,liściach ,kamieniach -na suchym jest OK. Zużywanie się biężnika -powiedziałbym -średnie Nieżle dają sobie radę w piachu. Zakładając te oponki na koła pamętajcie na jakie warunki są przeznaczone. Ich żywiołem są suche ,szybkie szutry. Nie nadają się na błoto. Pozdro marusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2008 Opony: Hutchinson Python Air Light 2.0 kevlar wersja dętkowa Masa: różnie 490-570g, kiedyś miałem wybór takich opon i najczęściej waga kęci się koło 550g. Waga moich egzemplarzy: 515g i 530g Przebieg: ~3000km w sezonie 2008 Styl jazdy: raczej agresywna Zawody: 3x XC, 4x maraton Przyczepność na suchym: 9/10 Przyczepność na mokrym: 6/10 Odporność na scieranie: 7/10 Zastosowanie: suche warunki, wg mnie uniwersalna opona na każde warunki. Plusy: rzadka, kultowa opona, jezdzi na nich wielu zawodnikow z czolowki, z Absalonem na czele Minusy: cena, dostepnosc, waga jak na ta szerokosc nieco wysoka, slaba amortyzacja - w porownaniu do race king 2.2 sa duzo mniej wygodne wiadomo objetosc robi swoje ale nie wiem czy to tylko kwesita objetosci. Jezdze na nich od poczatku tego sezonu. Skusily mnie opinie o niskich oporach i uniwersalnosci. Generalnie to sie sprawdza. Na suchym opona idzie jak burza. Najlepiej radzi sobie na ubitych szutrach, lesne sciezki i piach tez nie stanowia duzego oporu. Jak sa nowe to bucza nieco na asfalcie ale ida dosyc gladko. Ku mojemu zaskoczeniu calkiem niezle radza sobie w blocie. Nie jest to opona na bloto wiec cudow nie mozna oczekiwac, ale nie ma sie co bac blota z ta opona. Watpie ze szybko zmienie opony. Naprawde godne polecenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2009 Jezdze na tych oponkach od jakiegos czasu wiec moge sie tu wpisac. Mam wersje Air Light, waga jednej i drugiej dokladnie 530g. Jak dla mnie sa naprawde swietne. Wiadomo ze waga nie jest zadna rewelacja ale nie o to chodzi, z tymi oponami nie boje sie kapcia a przyczepnosc w suchym i umiarkowanie mokrym terenie jest super. Do tego wszystkiego niskie opory toczenia. Minus jak juz wspomniano to dostepnosc (w sumie Hutchinson jest ogolnie niedoceniany w Polsce - ale moze ma to i swoje plusy), a cena to juz raczej norma obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 20 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2009 (edytowane) Bardzo dużo ludzi z czołówki maratonów jeździ na Pythonach, niektórzy to nawet MTB Trophy przejechali na nich. Edytowane 20 Listopada 2009 przez Swider23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi