Skocz do zawartości

[opony] Hutchinson python 2.0"


Mieciu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Root Admin

Waga 485g. Przeznaczenie: wyczynowe XC.

Posiada kilka wariantów wykończenia: Gold, Air light i wersja bezdętkowa (tubeless).

 

Ta opona dla każdego może się wydawać inna. Dlaczego?? Chodzi tu głównie o jej bieżnik oraz właściwości jezdne. Jedni sobie ją chwalą, doskonale sprawdza się w szutrach i na asfalcie, posiada świetne malowanie (wersja tubeless i gold) oraz charakterystyczne loga, poza tym jest bardzo cicha.

 

A co ja o niej myślę?? Faktycznie, świetnie trzyma się asfaltów, jest cicha, ale na luźnych powieszchniach, szutrach i asfaltach zawodziła, ślizgałą się, kiepsko się prowadziło rower.

Na maratonie w Pucku, gdzie było bardzo dużo błota koło po prostu grzęzło. Ale trudno mi stwierdzić czy moja waga na to wpłynęła. Znam osoby, które też jeżdżą na tych oponach i nie skarżyli się nigdy.

Poza tym jest mało podatna na przebicia i za to ma u mnie wielkiego plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

używałem ich przez jakies 200 km, nie polecam, najechanie na cokolwiek pod kątem innym niż prosty, powodowało ześlizgiwanie się koła z przeszkody, opona głośna i nie nadajaca sie na asfalt, duże opory toczenia. Szybka jazda w teranie, owszem ale tylko na wprost ;) w zakretach niepewna , uslizguje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używałem ich przez jakies 200 km, nie polecam, najechanie na cokolwiek pod kontem innym niż prosty, powodowało ześlizgiwanie się koła z przeszkody, opona głośna i nie nadajaca sie na asfalt, duże opory toczenia. Szybka jazda w teranie, owszem ale tylko na wprost ;) w zakretach niepewna , uslizguje się.

 

Calkowicie sie zgadzam. Przez wlasnie te opony wyladowalem na miesiac w kolnierzu ortopedycznym a przez pol roku nie moglem dosiadac roweru :evil: Wlasnie przez zeslizgniecie. Nie polecam.

 

Mam te w wersji Air Light. ale od roku stoja i ozdabiaja mi pokoj. zmienilem na Schwalbe black Shark light. O niebo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja kupilem tegoroczne air lighty. Mialy test w piachach, blotku (nie za duzym) i asfalcie. Jak dla mnie..to maja opory toczenia..(ale przy 26x1.5 to wszystko szersze ma :)). Na piachu sa wyborne (w porownaniu do moich poprzednich 1.95). Co do blota...no sorry panowie ale na pudelku bylo narysowane do czego ta opona jest. Zadnego blotka tam nie bylo. Innymy slowy oceniacie ja nie w tej kategorii. Chcecie opony do blota..to polecam opony do blota, a nie opone do szybkiej jazdy po suchym terenie (plaskim)...bo takie ma przeznaczenie i w nim sie sprawdza.

 

Dorzuce fotosy tegorocznej wersji:

 

21.thumbnail.jpg31.thumbnail.jpg11.thumbnail.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z uwagi na to że jeżdżę na róznych oponkach posiadam Hutchinsona Python 2.0 Air Light waga 420g(!!!)

Teraz mam komplet schwalbe rr 2008. Stosuje różne kombinacje.

Najbardziej odpowiada mi taka konfiguracja:

RR z przodu ; Python z tyłu.

Z racji tego że zachowuje sie lepiej od ralfa.

Jedyne co można jej zarzucić do że jest od niego głośniejsza:)

No i kapcie

na rr -0

na pythonach - 0

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ujeżdżałem je przez ponad dwa sezony i byłem z nich zadowolony. Plusy to wg mnie:

-dobra odporność na przebicia. Nie wiem czy to kwestia szczęścia ,ale nie miałem na nich ani jednego kapcia!!! Dopiero w ostatnich trzech miesiącach regularnie łapane kapcie z tyłu -ale opony były już całkiem łyse!!! Z żalem musiałem się więc z nimi rozstać :D

-małe opory toczenia i masa. Na asfaltach i utwardzonych ścieżkach idą jak burza.

Nie zgodziłbym się z opinię ,że w zakrętach są niepewne. Zarówno na asfalcie jak i szutrach przy odpowiednim pochyleniu ciała na zewnątrz (i oczywiście odpowiedniej prędkości) są przewidywalne. Uślizgują się tylko na mokrej trawie ,liściach ,kamieniach -na suchym jest OK.

Zużywanie się biężnika -powiedziałbym -średnie

Nieżle dają sobie radę w piachu.

Zakładając te oponki na koła pamętajcie na jakie warunki są przeznaczone. Ich żywiołem są suche ,szybkie szutry. Nie nadają się na błoto.

 

Pozdro

marusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Opony: Hutchinson Python Air Light 2.0 kevlar wersja dętkowa

Masa: różnie 490-570g, kiedyś miałem wybór takich opon i najczęściej

waga kęci się koło 550g.

Waga moich egzemplarzy: 515g i 530g

Przebieg: ~3000km w sezonie 2008

Styl jazdy: raczej agresywna

Zawody: 3x XC, 4x maraton

Przyczepność na suchym: 9/10

Przyczepność na mokrym: 6/10

Odporność na scieranie: 7/10

Zastosowanie: suche warunki, wg mnie uniwersalna opona na każde

warunki.

Plusy: rzadka, kultowa opona, jezdzi na nich wielu zawodnikow z

czolowki, z Absalonem na czele :D

Minusy: cena, dostepnosc, waga jak na ta szerokosc nieco wysoka, slaba

amortyzacja - w porownaniu do race king 2.2 sa duzo mniej wygodne

wiadomo objetosc robi swoje ale nie wiem czy to tylko kwesita

objetosci.

 

Jezdze na nich od poczatku tego sezonu. Skusily mnie opinie o niskich

oporach i uniwersalnosci. Generalnie to sie sprawdza. Na suchym opona

idzie jak burza. Najlepiej radzi sobie na ubitych szutrach, lesne

sciezki i piach tez nie stanowia duzego oporu. Jak sa nowe to bucza

nieco na asfalcie ale ida dosyc gladko. Ku mojemu zaskoczeniu calkiem

niezle radza sobie w blocie. Nie jest to opona na bloto wiec cudow nie

mozna oczekiwac, ale nie ma sie co bac blota z ta opona.

Watpie ze szybko zmienie opony. Naprawde godne polecenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jezdze na tych oponkach od jakiegos czasu wiec moge sie tu wpisac. Mam wersje Air Light, waga jednej i drugiej dokladnie 530g.

 

Jak dla mnie sa naprawde swietne. Wiadomo ze waga nie jest zadna rewelacja ale nie o to chodzi, z tymi oponami nie boje sie kapcia a przyczepnosc w suchym i umiarkowanie mokrym terenie jest super. Do tego wszystkiego niskie opory toczenia.

 

Minus jak juz wspomniano to dostepnosc (w sumie Hutchinson jest ogolnie niedoceniany w Polsce - ale moze ma to i swoje plusy), a cena to juz raczej norma obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...