Skocz do zawartości

[kierownica] Kierownica "zrosła się" z ramą

kox

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dziwny problem. Chciałem podwyższyć kierownicę, odkręciłem wszystko, ale nawet nie drgnie. Ani w górę ani w dół, ani na boki. Ciągnąłem z całej siły obiema rękami, blokując nogą ramę i nic, nawet milimetr w górę. A taki słaby nie jestem. Od dołu wziąłem metalowy pręt i uderzałem młotkiem, ale również nic. Ma ktoś pomysł jak mógłbym ten problem rozwiązać?

Napisano

Nie wiem, nie znam się za bardzo. Jaki to jest mostek zwykły? Nigdy wcześniej nie odkręcałem tego. Wydaje mi się, że jest wpuszczany w rurę.

Napisano

jeśli to starszy rower to pewien masz stery klasyczne, masz takie 2 duże nakrętki ? A co do mostka to poluzuj górną śrubę i uderz go z góry młotkiem, powinno pomóc

Napisano

Przez rurkę od mostka przechodzi długa srubą zakończona na imbus, a w około rurki jest zakrętka.  Oczywiście odkręciłem wszystko jak próbowałem wyciągać. Tylko co jak uderze młotkiem i jedyne co zrobię to obniże kierownice, a potem nie będę mógł podwyższyć. Próbowałem już uderzać od dołu.

2013_04_28_20_07_26.jpg

Napisano

Jak się ruszy w dół to i w górę pódzie. Musiało ci zardzewieć w rurze sterowej widelca w którą wchodzi rura mostka. Odkręć maksymalnie śrubę, weź jakąś deskę i, myśląc o teściowej, przywal porządnie w śrubę.

Napisano

Tylko nie maksymalnie! Jak wykręci śrubę z klina, narobi sobie jeszcze więcej problemów. Wykręć tę śrubę trochę, ale nie tak, byś mógł ją wyciągnąć. A później uderz młotkiem.

Napisano

Zaraz, zaraz. Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. To jest tak, że w ramie jest jakaś rurka z gwintem na końcu i rurka mostka kierownicy ma gwint i zakręcając śrubę są wtedy złączone? I muszę to ruszyć uderzając młotkiem w poluzowaną śrubę? Czy wtedy nie rozwalę gwinta tak, że nie będę mógł zakręcić? Nie da się inaczej jakoś?

Napisano