Skocz do zawartości

[2500 - 3500] Trek DS 8.4 czy Specialized Crosstrail?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jestem zdecydowany na kupno nowego roweru, w weekend odwiedziłem kilka sklepów rowerowych, ale w większości z nich nie ma jeszcze modeli, które chciałem zobaczyć. Zobaczyłem w sumie tylko:

Treka Duel Sport 8.4/3 (

LINK);

52812.png

Trek FX 7.2 (

LINK)

43605.png

i Specialized Sirrus elite (

LINK)

sirrus.png

 

Jeszcze chciałem zobaczyć Specialized Crosstrail (LINK), ale nigdzie już nie było tych modeli, przybędą za jakieś dwa/trzy tygodnie.

 

Najbardziej spodobał mi się z wyglądu Trek DS 8.4, ale się zastanawiam czy warto dopłacać prawie 1000 zł za hamulce hydrauliczne, (to chyba jest największa różnica pomiędzy 8.4 i 8.3) czy może zaoszczędzić i kupić wersję 8.3. Naczytałem się różnych opinii o hamulcach tarczowych mechanicznych i z reguły opinie są takie, że jak hamulce tarczowe, to tylko hydrauliczne :) No ale z kolei jak wygląda wtedy sprawa z serwisowaniem takiego sprzętu, czy jest to droga przyjemność?

 

Rowerem jeździłbym najczęściej po ścieżkach rowerowych i ulicy, i rzadziej, naprawdę rzadko po jakiś ścieżkach leśnych. Ważne jest dla mnie to, aby na takim rowerze (bardzo okazyjnie) się lekko mknęło te 100-200 km, dlatego myślałem nad kolarzówką, ale to nie są rowery przystosowane do spokojnej jazdy do pracy czy jakiejś krótszej wycieczki rowerowej ze znajomymi, które nie raz będą miały miejsce.

 

Także do rzeczy. Chciałbym się dowiedzieć:

1 Czy przy kupnie nowego roweru oprócz ceny za rower, trzeba jeszcze coś dopłacać, dokupować?

2 Czy w każdym serwisie można wziąć rower i przejechać się kawałek przed sklepem? Czy może normalne jest to, że się w sumie bierze rower bez jazdy próbnej?

3 Może wiecie, gdzie można pojeździć próbnie na rowerach Trek i Specialized?

4. Czy warto dopłacać do treka 8.4 czy lepiej wziąć 8.3?

5. Z Specialized CROSSTRAIL ELITE DISC a Trek 8.4, którego byście polecili?

 

Rower mam zamiar kupić w przyszłym miesiącu, kiedy będzie też już więcej do wyboru w sklepach i będę mógł zobaczyć Crosstraile (Specialized).

 

Liczę na bogatą dyskusje :D

 

Zauważyłem, że wszyscy jeszcze podają w tego typu tematach wzrost i wagę. :) Tak więc: 180 wzrostu i 64kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Gdy natrafiłem na ten temat. Pomyślałem ze w końcu znajdę odpowiedz na nurtujące mnie pytanie: "Co wybrać?" Niestety po paru dniach obserwacji tematu nic się nie pojawiło, więc w końcu postanowiłem się zarejestrować na forum i co nieco napisać.

Nie mam jednak dużego doświadczenia i obawiam ze to wniosę do tematu może być mało pomocne.

 

W tej chwili nie mam nawet roweru ale zamierzam zacząć jeździć dość intensywnie po podlaskich lasach i bezdrożach.

 

Po wizytach w paru sklepach rowerowych, przymiarkach paru rowerów, przerzuceniu wielu stron internetowych mam pierwszą trójkę:

Trek Dual Sport 8.4

Speciaized Crosstrail Eite Disc

oraz

Cube Nature Pro

 

 

Analizując osprzęt wyraźnie najlepszy jest w cube, osprzęt w specu jak i treku jest porównywalny z małym wskazaniem na speca.

No ale rower to rama a ja zawsze marzyłem o rowerze ze stajni Garego Fishera. I to może mocno wypaczać moją ocenę tych rowerów.

 

Niestety nie miałem przyjemność przymierzyć się do Treka DS ale po przymiarce do Speca oraz Cube muszę powiedzieć ze oba rowery są bardzo wygodne. I przy wzroście 184 cm Specialized Crosstrial o rozmiarze L wydaje się na mnie idealny. No ale nie mogę podjąć decyzji nie przymierzając się do treka. Sama marka Cube nie bardzo do mnie przemawia. A różnice pomiędzy osprzętem Speca a Treka są mało istotne.

Odpowiadając na Twoje pytania

 

 

1 Czy przy kupnie nowego roweru oprócz ceny za rower, trzeba jeszcze coś dopłacać, dokupować?

2 Czy w każdym serwisie można wziąć rower i przejechać się kawałek przed sklepem? Czy może normalne jest to, że się w sumie bierze rower bez jazdy próbnej?

3 Może wiecie, gdzie można pojeździć próbnie na rowerach Trek i Specialized?

4. Czy warto dopłacać do treka 8.4 czy lepiej wziąć 8.3?

5. Z Specialized CROSSTRAIL ELITE DISC a Trek 8.4, którego byście polecili?

 

1. Zależy jak jeździsz. Zawsze warto zastanowić się nad zakupem dobrego zabezpieczenia od kradzieży oraz kasku i ewentualnie jakieś inne potrzeby wyjdą w czasie ( błotniki, rękawiczki, światełka, ubranie itp. )

2. Ja byłem w paru sklepach i nigdzie nie było z tym problemu.

3. Myślę że spokojnie w każdym sklepie gdzie się spytasz o jazdę nikt Ci jej nie odmówi.

4. Powtórzę się znowu. Rower to rama a w 8.3 i 8.4 jest to ta sama rama. Czasami fajnie jest latami udoskonalać rower niż od razu mieć coś doskonałego. Ale myślę ze warto dać 1000 zł i mieć model 8.4.

Ja nawet zastanawiałem się nad Trek Dual Sport 8.5. Tu rama ma innowacyjne rozwiązanie. Mianowicie system IzoZone i tego już nie dokupimy.

Co do IzoZone zniechęca mnie do tego cena, to ze jest to nowinką i zastanawiam się nad żywotnością takiej ramy. Pojawiło się też w mojej głowie pytanie: Czy aby na pewno to pomysł Garego Fishera.

5. mhhh trudne pytanie

Zakładając ze w serii Dual Sport geometria ramy to dzieło Garego Fishera zdecydowanie należy wybrać Treka

Zakładając ze w serii Dual Sport geometria ramy to dzieło inżynierów firmy trek zdecydowanie wybieram Speca i proponuję rozważyć zakup Cube.

 

Ja zakładając że DS to GF wybieram 8.4 muszę jedynie wybrać się do Warszawy i przymierzyć się do tej ramy.

 

P.S. Gdzie dokradnie w Warszawie widziałeś w sklepie DS 8.4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że Treki z serii Dual Sport mają otwory montażowe tylko do jednego bidonu (Cube i Specialized do dwóch) - dla ludzi,

którzy jeżdżą dłuższe trasy po "bezludziach" (a nie używają bukłaka) będzie to pewien problem.

 

Nie wiem czy to nie jest uzależnione od rozmiaru ramy. Przeglądając grafikę w internecie napotkałem się na fotki modelu DS 8.4 z 2013 roku z otworami tylko na jeden bidon, ale są też fotki przedstawiające ramy z otworami na dwa bidony.

DS 8.4 2013 rozmiar 21 z otworami montażowymi na 2 bidony

DS 8.4 z otworami montażowymi na 2 bidony

Dla mnie osobiście nie jest to przeszkoda, tym bardziej ze przy moim wzroście i przymiarce innych treków szykuję się ewentualnie na ramę rozmiaru 21 cali gdzie jak widać można zamontować 2 bidony ( prawdopodobnie więcej miejsca i na rurze podsiodłowej zrobiło się miejsce na drugi bidon. Na na dolnej rurze ramy od spodu biegną linki i tu też nie bardzo jest miejsce na bidon )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego punktu widzenia, bardzo słaby punkt w Treku to brak blokady amortyzatora manetką na kierownicy.

Dziwne jest to tym bardziej, że sam amortyzator jest -jak na rower crossowy- wysokiej klasy i występuje w wersji z manetką.

 

 

Owszem takie rozwiązanie by się przydało, no ale to wszytko z prwnością kwestia ceny. Model DS 8,5 posiada zdalną blokadę zawieszenia. Tyle ze kosztuje 4199zł a nie 3399zł.

 

Odwiedziłęm kolejny sklep ( niestety nie było modeli z serii DS ) i tu sprzedawca zaczął mnie nakłaniac do zakupu Trek Mamba.

 

 

Tak naprawdę około 50 % planuje się poruszać po drogach asfaltowych , około 30 % po asfalcie i około 20 % po leśnych drogach czasami z lekko zabłoconych lub piaszczystych.

Myślicie ze rower z serii Dual Sport sprawdzi się na leśnych drogach?

Czy Trek Mamba będzie lepszym zakupem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę około 50 % planuje się poruszać po drogach asfaltowych , około 30 % po asfalcie i około 20 % po leśnych drogach czasami z lekko zabłoconych lub piaszczystych.

 

popełniłem bład

50% asfalt

30% drogi żwirowe

20% leśne drogi lekko zabłocone lub piaszczyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

W końcu podjąłem decyzje i już zamówiłem w salonie Treka swój egzemplarz. Wybrałem FX 7.4 Disc.

Rowerem planuje codziennie dojeżdżać do pracy (oprócz deszczowych dni :) droga to głównie asfalt, ulica i ścieżki rowerowe) Także bardziej pod tym kontem patrzyłem na swój nowy nabytek. Myślę, że na krótkie trasy przez las (ubita gładka ścieżka) też będzie się nadawał, chociaż no w tym drugim przypadku lepiej by się spełnił Dual Sport.

Jeździłem na obydwóch typach i o wiele bardziej mi przypasował FX. Lżejszy i o wiele bardziej czuły. Można poczuć się pewnie sterując tym rowerem. Ramę wybrałem 20" (przy wzroście 180cm), też lepiej się na takim czułem niż na 17,5". Także można wywnioskować, że wszystko brałem na swoją wygodę.

 

Mattenai -> Treki możesz zobaczyć w Axelu (Warszawa), (http://www.axel.waw.pl/). Zawiodłem się, że nie mieli tam konkretnego modelu który chciałem zobaczyć (własnie ten 7.4) ale rama jest rozmiarowo we wszystkich rowerach z danej serii taka sama. Przynajmniej tak mówią. Osobiście Mamby bym Ci nie polecał do jazdy po mieście. Jak w tamtym roku jeździłem na takim typowym góralu to można nieźle się namęczyć. Myślę, że DualSport jest najrozsądniejszym wyjściem, jeśli będziesz często jeździł po lesie. Sam byłem nastawiony na DualSport, ale po przejechaniu się na FX to naprawdę zauważyłem dużą różnicę na korzyść FX'a. Jedyna rzecz która mnie zabolała przy FX 7.4 Disc to cena :P Musiałem wybulić kilka stów więcej.

Dzięki wszystkim za udzielenia się w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy co masz na myśli mówiąc leśne ścieżki, jesli chodzi Ci o równe ścieżki, ubite to trek ds da rade

29er na do jazdy w 80% po utwardzonych drigach/ścieżkach to według mnie zły pomysł, chyba że wchodzi w grę zmiana opon na węższe, znów w DS również można zmienić opony na szersze

Crossa kupisz taniej niż 29er, z porownywalnym osprzętem

 

Wysłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie i chciałem skorzystać tego wątka bo mam podobny problem z decyzją.

Otóż mam dylemat pomiędzy Trek DS 8.5 a Cube Cross Pro.

Co sądzicie o tych dwóch rowerach?

Zastosowanie 80% asfalt, utwardzone scieżki, 20% lasy.

Ogólnie szukam komfortowej ramy (geometrii) ze względu na mój kręgosłup...

 

pozdrawiam

Bartek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam serdecznie i chciałem skorzystać tego wątka bo mam podobny problem z decyzją.

Otóż mam dylemat pomiędzy Trek DS 8.5 a Cube Cross Pro.

Co sądzicie o tych dwóch rowerach?

Zastosowanie 80% asfalt, utwardzone scieżki, 20% lasy.

Ogólnie szukam komfortowej ramy (geometrii) ze względu na mój kręgosłup...

 

pozdrawiam

Bartek

 

 

Ja również chciałbym przyłączyć się do tego wątku gdyż mam ten sam problem z zakupem roweru co kolega Bartek. Mam dylemat pomiędzy Cube cross pro a Trekiem Ds 8.5. Moim zdaniem za cube przemawia lepszy osprzęt oraz to, ze jest lżejszy ok. 2 kg, natomiast za trekiem bardziej renomowana firma , a także rama , która zbudowana jest z elementem isozone, który tłumi drgania, lecz jest to nowość wprowadzona w tym modelu przez firmę Trek od 2013 roku. Jechałem na obydwu rowerach i odczucia z jazdy porównywalne. Trek daje dożywotnią gwarancję na ramę a cube na okres 5 lat. Jeżeli chodzi o przeznaczenie roweru to podobnie jak u Bartka w zdecydowanej większości asfalt, ścieżki rowerowe, czasami drogi leśne i rocznie pokonuje około 2500 km. Mam 192 cm i ważę 98 kg. Chciałbym jednak zasięgnąć porady bardziej doświadczonych rowerzystów aby wypowiedzieli się który z tych rowerów byłby lepszym wyborem. Z góry dziekuję i pozdrawiam Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odczucia z jazdy były podobne, a Cube jest o 2 kg lżejszy i ma lepszy osprzęt to wybór wydaje się  prosty. Poza tym Trek daje dożywotnią gwarancję na ramę,

ale dla pierwszego właściciela - czy zamierzasz jeździć tym rowerem do końca życia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nie wytrzymałem i kupiłem Cube Cross Pro jeszcze przed majówką.

Za Cubem przeważyło waga, osprzęt i ogólna prezencja roweru. Miałem możliwość przymiarki do Cube i Treka ale ogólnie Cube bardziej mi podszedł.

 

Niestety z powodu wybitnie beznadziejnej pogody w okolicy Łodzi nie miałem możliwości w pełni nacieszyć się zakupem ale pierwsze 100 km mam za sobą i powiem że jestem bardzo zadowolony. Rower jest super jeździłem po lasach nad zalewem sulejowskim po mokrym leśnych ścieżkach i asfaltach, sprawdził się wyśmienicie.

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nie wytrzymałem i kupiłem Cube Cross Pro jeszcze przed majówką. Za Cubem przeważyło waga, osprzęt i ogólna prezencja roweru. Miałem możliwość przymiarki do Cube i Treka ale ogólnie Cube bardziej mi podszedł. Niestety z powodu wybitnie beznadziejnej pogody w okolicy Łodzi nie miałem możliwości w pełni nacieszyć się zakupem ale pierwsze 100 km mam za sobą i powiem że jestem bardzo zadowolony. Rower jest super jeździłem po lasach nad zalewem sulejowskim po mokrym leśnych ścieżkach i asfaltach, sprawdził się wyśmienicie. Pozdrawiam Bartek Sent from my iPad using Tapatalk HD

w nawiązaniu do twojej wypowiedzi chciałbym cię zapytać czy dokonałeś zakupu roweru  poprzez sklep internetowy czy stacjonarny i czy ewentualnie można u sprzedawcy wynegocjować upust cenowy , gdyż też skłaniam się bardziej ku cube cross pro - w porównaniu do treka DS 8.5.   

 

                       pozdrawiam Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem w Łodzi w sklepie Gold Sport. Jest promocja na Cuba, 15% ceny roweru mamy do wydania na akcesoria (nie ma znaczenia czy bidony czy ciuchy).

Także można mądrze dobrać i sie cieszyć lub od razu sprzedać akcesoria.

 

Obsługa w sklepie bardzo cierpliwa, właściciel też wyluzowany.

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informację. Dzwoniłem do tego sklepu , ale nie mają cube cross pro z rama 62 cm. Ja mam 192 cm wzrostu i rama 58 cm jest dla mnie trochę za mała , ale czekam na odpowiedź z kilku sklepów co do dostępności tego roweru w kraju.

                                                                                                                                                 pozdrawiam Zbyszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niestety dzisiaj otrzymałem maila ze Skiteam , że w tym roku nie bedzie już dostaw cube cross pro z ramą 62 cm, 

                                                                                                                                                                                Zbyszek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety dzisiaj otrzymałem maila ze Skiteam , że w tym roku nie bedzie już dostaw cube cross pro z ramą 62 cm, 

                                                                                                                                                                                Zbyszek

Zdaje się, że masz blisko do niemiec (Oleśnica koło Wrocławia tak?), a tam mają na 100%. Cena mniej więcej taka sama, a może nawet taniej się uda kupić.

 

pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...