Skocz do zawartości

[rower]Lazaro Integral, Senatore lub coś jeszcze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Szuakm roweru typowo na miasto, czyli 99% scieżki rowerowe(kostka,asfalt itp.).

Budżet max 1500zł.

Poczytałem o rowerach Lazaro zarówno Integral jak i Senatore i o innych też trochę ale sam nie wiem który będzie dla mnie ok.

Wzrost 180cm waga 112kg. Mam nadzieję że trochę spdanie za sprawą roweru :)

Tylko czy któryś z nich będzie dla mnie. Wcześniej śmigałem na Kross Hexagon rocznik 200? ale żona jak zaczęła śmigać tak już go praktycznie nie widzę.

Proszę o pomoc w doborze roweru :)

Napisano

Witaj.

Jak dla Ciebie w takim rowerze to rama 21", ale przymierzyć się nie zaszkodzi.

Lazaro Integral i Senatore to praktycznie te same rowery tylko nazwa inna (nawet waga identyczna). Teraz wersje cross, która w sumie od trekinga różni się brakiem bagażnika, błotników i oświetlenia można kupić za niecałe 1000 zł. Rower jak najbardziej dla Ciebie, bo na kołach 28" i węższych oponach niż dla porównania Hexagon - żona Cie raczej nie dogoni :thumbsup:

Możesz też wykorzystać cały budżet i dałoby się znaleźć coś lepszego lub nawet dużo lepszego, jeśli rozważysz opcję używanego roweru - taki cross przeżyłby nawet jakiś wypad do lasu poszaleć.

Napisano

Na używany to raczej różnie się zapatruje gdyż to trochę jak z samochodem i raczej nie chcę jeździć czy zamawiać kurierem kota w worku. Ten gość co sprzedaje te rowery o których pisałem jest 15km od mojego miejsca zamieszkania więc pewnie bym tam wpadł zrobił jazdę próbną i wybrał. Czytałem trochę o siodełku i pedałach więc pewnie by poszły do wymiany ale pedały na jakieś platformy niż spdy bo to bajka nie dla mnie. Myślałem jeszcze o rowerach Kross Evado 4.0 ale cena 2,5k a raczej chyba dam sobie spokój bo różnicy przy mojej jeździe dużej nie będzie a za parę "groszy" doposażę ten tańszy rower i będzie git.

Napisano

A mam jeszcze czy przedni widelec ma odczuwalną regulację czy tylko sztuka dla sztuki i zastanawiam się czy nie szukać model z opcją blokady amortyzatora bo to na prosty teren i ścieżki też jest ok.

Napisano

Nawet w tych tanich amortyzatorach regulacja jakoś tam działa, ale wydaję mi się, że w cross'ie 80 mm skoku to jest wystarczająco mało i amortyzator jest na tyle twardy, że blokada zupełna może się nie przydać. Na dodatek jazda na zablokowanym amorku na polskich drogach może się dla niego źle skończyć, bo wpadka w dziurę kończy się zerwaniem blokady.

Ja mam blokadę w amorku, której mało co używam nawet na asfalcie ustawiam maksymalną twardość nie blokując zupełnie.

Napisano
witaj

lazaro w tej cenie lest najleprzym rozwiązaniem http://allegro.pl/juz-jest-lazaro-integral-full-alivio-21-i2968508282.html za 1000 masz pełne alivio które przy normalnym użytkowaniu posłuży ci lata. siodło jest tragiszne ale za 40 sobie wymienisz.

Rower całkiem dobry,za tę cenę,poza jednym wyjątkiem.Hamulce w nim,są naprawdę słabe.Należałoby je od razu wymienić,szczególnie przy wadze autora tematu.

 

Wysłane z mojego Alcatela za pomocą Tapatalk

Napisano

Kolego mówisz o wymianie szczęk czy całych V-ek. Gdzieś czytałem że siodełko, hamulce i rączki to bolączka tego roweru.

Napisano

Hamulców znaczy szczęk - bez klamek bo te są Alivio, więc ok. Rzeczywiście Alhonga to szału ni ma. Rączki tzn. chodzi o chwyty?

Dobre V-ki kupi się za kilkadziesiąt złotych plus siodełko i wygodne chwyty kierownicy to i tak sporo poniżej 1500 zł. Chyba, że się nie umie wymienić hamulców no to serwis trzeba doliczyć jeśli nie zrobią na życzenie zmiany u sprzedającego.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Teraz wersje cross, która w sumie od trekinga różni się brakiem bagażnika, błotników i oświetlenia......

 

Wprowadzasz w błąd,trekking a cross to dwa różne rowery bagażnik i reszta szpeju to mniej znaczące elementy.....Natomiast zgodzę się z tym, że lepiej poszperać w używkach, tylko trzeba się dokładniej przyjrzeć żeby jak to mówią, nie kupić skarbonki :002:

Ja nawet sam pytałem się o taki rower, za ile warto go kupić. Tutaj jest akurat troszkę drożej niż te modele co Ty podałeś ale myślę,że można się potargować i wyrwać dobrą cenę :)

http://allegro.pl/kellys-neos-2012-i3039590351.html

 

 

pozdrawiam

R/

Napisano

No trekkingowe mają często też regulowany mostek dla możliwości wyprostowania pozycji rowerzysty.

Bo jeśli i ja się mylę to i w FAQ tego forum jest błąd:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/41728-typy-rowerow/

 

Btw to ten Kelly's naprawdę wielce ok :thumbsup:

 

@Biszcz

Rower się nie podoba bo ma wolnobieg - unikaj rowerów mających mniej niż 8 zębatek z tyłu. Oprócz tego to ma osprzęt z miejskiego roweru może kiepskiego trekinga, a nie z crossa, który z definicji jest sportowym rowerem. Aczkolwiek w tej cenie ciężko będzie znaleźć coś lepszego.

Lepiej poczekać dozbierać do tysiąca zł i kupić tego Lazaro z początkowych postów. Zima i tak trzyma a te rowery nie drożeją.

Napisano

Często producenci i nie tylko,mieszają te rowery.Poza dodatkowym wyposażeniem,o którym była wcześniej mowa rowery te różnią się głównie geometrią ram.Rama cross'a powinna mieć sportową geometrię,dłuższa górna rura wymusza bardziej sportową pozycję na rowerze.Natomiast w trekkingu geometria jest typowo turystyczna,po przez stosunek długości rury podsiodłowej do górnej.W dodatku trekkingi nie służą do jakiejś dynamicznej jazdy i na ogół są cięższe od cross'a(mam tu na myśli omawianą półkę cenową). Co do mostków to taki standard w trekkingach :)

 

pozdrawiam

R/

 

p.s.Cena za Kellys'a nie podlega niestety negocjacji....szkoda.

Napisano

Witam ponownie

Mam pytanie do osób które znają się na rzeczy o taki rower jak Merida AM400 co prawda jest to rower z roku 2009 ale jest dosć mocno doinwestowany czyli inny widelec, hamulce pełna hydraulika, i inne długo by pisać a nie znam dodatkowych oznaczeń więc nie ma sensu. Dodatkowo w cenie będzie wszystko uzupełnione i przygotowane do jazdy pod moją wagę tylko wsiadać i jechać. Zastanawiam się czy będzie to rower dla mnie. Co prawda mało zjeżdżam z twardych ścieżek ale pytanie brzmi czy w dobrej cenie nie lepiej kupić taki rowerek niż te co wymieniłem w postach wyżej i trochę pośmigać po lekkim terenie niż bić kilometry na croosówce. Chodzi żeby trochę tłuszczu spalić na rowerze i się wzmocnić. Proszę o radę bo czasu do sezonu coraz mniej a teraz mam dylemat.

Napisano

No trekkingowe mają często też regulowany mostek dla możliwości wyprostowania pozycji rowerzysty.

Bo jeśli i ja się mylę to i w FAQ tego forum jest błąd:

 

Typy Rowerów - Rowerowe FAQ - Forum Rowerowe - Największe w Polsce

 

Btw to ten Kelly's naprawdę wielce ok :thumbsup:

 

@Biszcz

Rower się nie podoba bo ma wolnobieg - unikaj rowerów mających mniej niż 8 zębatek z tyłu. Oprócz tego to ma osprzęt z miejskiego roweru może kiepskiego trekinga, a nie z crossa, który z definicji jest sportowym rowerem. Aczkolwiek w tej cenie ciężko będzie znaleźć coś lepszego.

Lepiej poczekać dozbierać do tysiąca zł i kupić tego Lazaro z początkowych postów. Zima i tak trzyma a te rowery nie drożeją.

Dzięki za info, ale coś mi ten sprzedający mówił że z prozdu ma jakieś większe zębatki, to może na to samo wyjdzie. I jak radzicie brać z amortyzowanym przodem czy to nie bardzo istotne, ten jest bez amortyzacji,
Napisano

Ten sprzedawca to chyba coś Ci chce koniecznie sprzedać, bo każdy cross ma w korbie 48 zębów i to jest maks w nie szosowym rowerze. W MTB jest 42 zwykle, ale 6 zębów z przodu nie zniweluje 3 zębów różnicy z tyłu (okrutna matematyka). Poza tym piasty pod kasety są dużo solidniejsze i żywotniejsze, więc się to opłaci.

A co do widelca to nie zauważyłem, że sztywny. Na polskich drogach i w lekkim terenie jednak jakikolwiek amortyzator by się przydał chociaż dla pewności prowadzenia. Sztywniakiem żeby jeździć trzeba mieć dobrą technikę bo wyrywa kierownicę z rąk na wybojach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...