Skocz do zawartości

[ankieta] Czy uważasz i kiedy jeśli już że rowery i osprzęt 26 znikną z rynku?


Losy 26 na rynku   

198 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy uważasz i kiedy jeśli już że rowery i osprzęt 26 znikną z rynku?

    • Nie znikną.
    • Znikną za rok.
      0
    • Znikną za dwa lata.
      0
    • Znikną za trzy lata.
    • Znikną za więcej niż trzy lata.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Były już pytania o przesiadkę z 26 na 29 lub 27,5. Ciekawi mnie jednak jak widzicie losy 26 za jakiś czas? Czy producenci wycofają się z produkcji gotowców oraz osprzętu? I jeśli już czy nastąpi to pod wpływem rosnącej popularności 27,5? Czy za parę lat zostaną tylko 29 i 27,5 dla niższych osób?

Napisano

Ja niedawno stałem przed dylematem zakupu nowego roweru do maratonów. Długo wahałem się nad 29 widząc ogrom osób przesiadających się na nie. Przykładem niech będzie ilość używek 26 na allegro i promocyjne ceny na osprzęt do 26 w sklepach. Niemniej wybór padł na 26 z kilku powodów. Wzrost 177 - rozmiar ramy w granicach M co przekłada się na komiczny wygląd roweru. Niższa waga 26 to plus przy przyśpieszeniu na podjazdach co równoważy się z wyższą prędkością na zjazdach i prostych. Czytając o badaniach porównujących osiągi 26 i 29 różnice były niewielkie na rzecz 29 przy założeniu że obydwa rowery ważyły tyle samo a wiadomo że osiągnięcie takiej samej masy w 29 przekłada się na większe koszty. Osobiście jeśli już za parę lat 26 zostanie wyparta to przesiądę się na 27,5. Może to śmieszne ale nie miałem okazji wypróbować 29. Niemniej nie widzę przy swoim wzroście ogromu przewag 29 nad 26.

Napisano

Również uważam, że 26-ki nie znikną, gdyż każde zapotrzebowanie musi być zaspokojone, w tym przypadku na rowery ze "standardowymi kołami", mimo, że ujeżdżam 29er-a :D

Napisano

Przesiadam się z tym sezonem na 29er'a i już pewnie nie wrócę na 26", ale mam ponad 180 cm wzrostu, więc wydaję mi się to naturalne.

Rowery 26" nie znikną głównie dlatego, że nie są jakieś gorsze od 29". 29er to po prostu opcja na rower a nie jakieś ulepszenie żeby wypierało coś co jest gorsze.

Takie prawa rynku przecież jeden woli Suv'y, drugi kombi, a trzeci Van'a. Jeden 26", drugi 27'5, a trzeci 29".

Napisano

Jakby 26 już hipotetycznie zniknęły to byłby to idealny moment dla producentów aby znowu je wprowadzić jako kolejną nowość :)

 

Ale szczerze to nie wydaje mi się. Teraz jest taki boom na 29ery, ale prędzej czy później rynek się nasyci.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Napisano

Jakby 26 już hipotetycznie zniknęły to byłby to idealny moment dla producentów aby znowu je wprowadzić jako kolejną nowość :)

 

Ale szczerze to nie wydaje mi się. Teraz jest taki boom na 29ery, ale prędzej czy później rynek się nasyci.

 

Wysłane za pomocą Tapatalk.

 

 

Wg mnie też zostanie po staremu. Bum na 29ery to raczej nie wynik nowego standardu, tylko kwestia mody, plus większa możliwość dopasowania roweru "pod siebie" przez wyższe osoby. Producenci zacierają ręce, bo trafili w lukę, ale finalnie, jak to się ustabilizuje, to myślę że 29ery zabiorą około 1/3 rynku 26calowym.

Napisano

Również uważam, że 26-ki nie znikną, gdyż każde zapotrzebowanie musi być zaspokojone, w tym przypadku na rowery ze "standardowymi kołami", mimo, że ujeżdżam 29er-a :D

Fajnie byłoby gdyby "każde" zapotrzebowanie musiało być zaspokojone, jednak można manipulować ludźmi kształtując ich potrzeby, nawet jeśli nie mają one żadnego realnego uzasadnienia. W taki sposób "niezbędne" okazały się np hamulce tarczowe we wszystkich rowerach, bez względu na zastosowanie, napędy 9, 10 i 11 sp. Jeśli tego nie potrzebujesz to albo masz problem bo na rynku nie ma odpowiedniego produktu albo masz bardzo ograniczony wybór.

Napisano

26 nie znikną z prostej przyczyny jest to najpopularniejszy rozmiar rowery dla osobnika rasy ludzkiej

średniego wzrostu kobieta ma 165 cm

średniego wzrostu mężczyzna 175cm

więc naturalnym jest że 26 calowe koła będą najodpowiedniejsze

oczywiście wiadomo że zawodnicy i zawodniczki PŚ jeżdżą mimo niskiego wzrostu na 27,5 i 29 ale to jest extrema .

myślę że szybciej ucichnie boom na 29 niż znikną 26

ja mając 185cm nie czułem się dobrze na 29 może 27,5 zobaczymy.

Napisano

26 nie znikną z prostej przyczyny jest to najpopularniejszy rozmiar rowery dla osobnika rasy ludzkiej

średniego wzrostu kobieta ma 165 cm

średniego wzrostu mężczyzna 175cm

więc naturalnym jest że 26 calowe koła będą najodpowiedniejsze

oczywiście wiadomo że zawodnicy i zawodniczki PŚ jeżdżą mimo niskiego wzrostu na 27,5 i 29 ale to jest extrema .

myślę że szybciej ucichnie boom na 29 niż znikną 26

ja mając 185cm nie czułem się dobrze na 29 może 27,5 zobaczymy.

 

Tu jest właśnie problem, bo o ile osobiście mogę się przychylić do zdania że 26 nie znikną dla przeciętnego zjadacza chleba który ujeżdża rower z hipermarketu to o tyle 29 mogą całkiem wyprzeć ściganckie maszynki z górnej półki. Wystarczy spojrzeć na politykę Scotta który w tym roku ma w katalogu jedną 26 z HMX, to w tamtym posiadał już trzy. Gorzej sprawa wygląda u Gianta. Ten najdroższą 26 XTC ma w cenie 6500 wykonaną z najniższego rodzaju włókna. Nie ma wśród 26 odpowiednika XTC Advanced SL29er 0. Myślę że jakby się rozejrzeć to i u innych producentów dałoby się znaleźć podobne przykłady.

Napisano

a ilez to osprzetu jest typowo pod 29? szprychy, obrecze (oba nie do konca), ramy, widelce amortyzowane badz nie (prawie niczym sie nie rozniace poza miejscem na kolo) i najwazniejsze pewnie sa detki...

 

a reszta? to samo co pod 24, 26, 27,5 czy 29

 

chyba, ze piasty, mostki, sztyce, kierownice, srubki, hamulce, przerzutki, manetki, korby, kasety, lancuchy, siodelka, zaciski i cala reszta sa produkowane pod 26 i 29 osobno...

 

czy 29er jest za duzy pod 170cm? nie jest, wyglada tylko dziwnie

Napisano

Lub zrobią to co S czy G, żeby pokazać że też potrafią, są "świadomi nowego trendu", zauważają jego zalety (i oczywiście brak wad) itd.

Miło by było gdyby producenci liczyli się z potrzebami klientów a nie ze swoją potrzebą wciśnięcia wszystkim nowego wynalazku. Ja nie widzę powodu by obecnie nie uszczęśliwiali na siłę małych użytkowników wielkimi kołami, tak jak wcześniej sadzali wielkich na rowerach z kołami 26 cali. Kiedyś były idealne dla każdego to przecież i teraz nowość też taka może być.

Przy ocenie tego jakie potrzeby realnie mają nowi nabywcy trzeba uwzględnić istotną kwestię - że bardzo wielu z nich kupuje produkt nie mając o nim pojęcia lub użytkując go niezgodnie z przeznaczeniem - np używając rowerów mtb tylko do jazdy w mieście. Tani ciężki krowiasty 26er w takim przypadku prowadzi się tak samo jak tani ciężki i krowiasty 29er. A że ludzie chcą kupić nowości - to i jest oferta.

Napisano
26 nie znikną z prostej przyczyny jest to najpopularniejszy rozmiar rowery dla osobnika rasy ludzkiej

Kłóciłbym się. Śmiem twierdzić, że mtb nie jest najpopularniejszym typem i stawiałbym raczej na 28" lub 27" (typu miejskiego, nie "nowo odkryty" 650b). Trzeba by się zorientować jakich kół używają w Chinach ;)

 

To że u nas rower służy jeszcze głównie do zabawy (a przynajmniej w świadomości większości), że standardem jest mtb na 26" kołach nie znaczy, że tak jest na całym świecie. Kiedyś 26" nie było tak samo jak 29", dopiero popularyzacja jazdy w terenie wypromowała ten standard. Jednak w krajach bardziej nastawionych na transport rowerowy króluje 27-28".

Napisano

Uważam, że 29" to chwilowy trend i pogoń za czymś nowym. Zapewne duże koła maja kilka zalet. Jednak trzeba pamietać, żeby te zalety nie przysłoniły nam wad.

W najlepszym przypadku 29" za kilka lat może byc jedynie jakimś pobocznym nurtem w mtb.

Napisano

a, ze bedzie pobocznym twierdzisz na jakiejs podstawie? czy zgadujesz po prostu? :)

Nostradamus to przewidział ;)

 

czy 29er jest za duzy pod 170cm? nie jest, wyglada tylko dziwnie

 

Zdecydowana wiekszośc ludzi mieści się w takim przedziale wzrostu i zdecydowana wiekszość nie chce wyglądać dziwnie tylko normalnie. Dlatego uwazam, że 29" będę miały swoją nisze, jednak kupować je będą ludzie o wroście ponad 180cm albo ten kto chce.

Koła 26" to klasyka i dlatego zostanie i będzie głównym nurtem mtb. Duże koła sś fajne do połykania kilometrów, pokonywania długich prostych szutrowych odcinków. Jednak na szybkie i kręte leśne odcinki lepsze są mniejsze koła.

Osobiście nie widzę miejsca dla 29", ale to jest moje zdanie i nikt nie musi sie z tym zgadzać. Wyrażam swoją opinie, która wcale nie musi odzwierciedlać rzeczywistości.

Napisano

Producenci powinni robić pełną ofertę jednych i drugich. Tak aby wysocy i niscy mogli wybrać rower dla siebie. Czyli z korzyścią dla wszystkich klientów. Jednak z przerażeniem obserwuję trend, gdzie paleta 26 staje się coraz uboższa względem 29.

Nie czarujmy się. Nowy trend nie jest żadną rewolucją jakościową. Tylko próbą wyciągnięcia kasy od ludzi drugi raz za to samo.

Napisano

Według mnie nie ma mowy o zniknięciu 26-ów w ogóle.Może jedynie jeśli idzie o profesionalne ściganie się w XC czy maraton,ale nie wśród ogółu amatorów MTB,czy zwykłych miłośników dwóch kółek.Bardzo dobrze,że pojawiły się 29-y i 650b gdyż jak się okazało świetnie odnajdują się na rynku i w światku rowerowym.Sprawiają,że jest większa różnorodność wyboru dla klijenta i zawodnika,który co jest oczywiste lubi mieć wybór dający lepszą możliiwość dopasowania produktu do swoich potrzeb,parametrów czy rodzaju jazdy.Na takim rynku,który jak wiadomo "nie lubi próżni" rower 26 musi również mieć swoje miejsce.

Napisano
Czyli z korzyścią dla wszystkich klientów. Jednak z przerażeniem obserwuję trend, gdzie paleta 26 staje się coraz uboższa względem 29.

 

Jakoś nie zauważyłem, żeby np Kross uszczuplił ofertę w klasie "A"... To raczej linia 29" zaczyna trafiać pod strzechy...

 

Osobiście, raczej nie przesiądę się na 29", gdyż nie poszukuję wygodnej i łatwiejszej jazdy w terenie. Jeżeli mam na takową ochotę, to wsiadam na rower trekingowy... Z pewnością 29" jest dla ludzi, którzy koniecznie chcą robić rowerem MTB trasy szosowe... Będzie pewnie wygodniej...

Napisano

fajnie że rynek jest zróżnicowany - tworzy to konkurencje i nowe pomysły

26 , 27.5 ,29 każdy ma cos dla siebie........

29 wpasowało sie w rynek dzięki swym naturalnym walorom które ważne są w maratonach i XC (szybkośc przyspieszenie)ale w niektórych odmianach kolarstwa sie nigdy nie przebije 26 DH/FR (przedewszystkim zwrotność )

a swoja drogą ciekawe jak wygladałby rower DH na 29:-)

Napisano

Jakoś nie zauważyłem, żeby np Kross uszczuplił ofertę w klasie "A"... To raczej linia 29" zaczyna trafiać pod strzechy...

 

ale niektorzy producenci zmniejszyli liczbe modeli 26 na rzecz 29

 

 

Osobiście, raczej nie przesiądę się na 29", gdyż nie poszukuję wygodnej i łatwiejszej jazdy w terenie. Jeżeli mam na takową ochotę, to wsiadam na rower trekingowy... Z pewnością 29" jest dla ludzi, którzy koniecznie chcą robić rowerem MTB trasy szosowe... Będzie pewnie wygodniej...

 

Zapomniales tylko dodac, ze nie potrzebujesz szybszej jazdy czego ten trekking nie da.

Owszem na 29 latwiej po szosie czy tez szybciej z racji wiekszego kola...ale zeby wygodniej? raczej tak samo wygodnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...