Skocz do zawartości

[przerzutka tył] SLX 2013


Valent

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od końcowki sezonu planowałem wymianę tylnej i przedniej przerzutki oraz manetek. Celowałem w SLX'a i z racji tego, że mamy nowy rok więc chciałem od razu wskoczyć na nową modelowo...

... i pojawił się kłopot ponieważ nie widzę nigdzie aby Shimano wypuściło 9-cio rzędową tylną przerzutkę SLX 2013 (a taką kasetę aktualnie mam). Może ktoś z Was ma informację czy takowa wogóle jest... a moze po prostu niezbyt dokładnie szukam :icon_wink: .

 

Nie wiem czy warto wymieniać na SLXa 2013, jeśli ma to pociągnąć za sobą wymianę kasety (wiadomo- koszty). Z drugiej strony ta aktualnie siedząca w rowerze ma przebieg ~3k km więc pewnie i tak lada moment może się kwalifikować do wymiany.

Więc może od razu polecieć na całego i wymienić cały napęd: przerzutki, łańcuch i kasetę (na razie bez korby).

  • Mod Team
Napisano

Przerzutka po 3 tys km do wymiany? Jeżeli przebieg roczny wielu z nas to 5-6 tys(wielu lepiej) to dwie zmieniarki na rok?

Sądzę że handlowcy modlą się o takich klientów.

Jeżeli nie ma luzów, zmienia biegi płynnie to po co nowa.

Napisano

Przerzutka po 3 tys km do wymiany?

Dokladnie...moja XT shadow (choc wiele osob narzeka na nie) po 10 kkm ma sie bardzo dobrze, takze mysle ze Twoj slx spokojnie jeszcze 3x tyle pozyje.

Napisano

Mam w jednym z rowerów SLX RD-M663-10 i przyznaje, że po przebiegu 3k sprężyna odpowiedzialna za naciąg wózka jest strasznie luźna. Nie wiem jak to się ma do modelu, 2013 ale odnoszę wrażenie, że te obecne komponenty jakoś słabiej się sprawują w stosunku do odpowiedników z lat poprzednich.

  • Mod Team
Napisano

Być może są tylko kółka do wymiany, ponieważ one dostają najbardziej po tyłku, szczególnie jak startowałeś gdzieś na jakiś błotnych maratonach/wyścigach. Oprócz wymienionych komponentów zapomniałeś dodać do tego jeszcze manetek.

Napisano

Według Shimano 3X9 to już przeżytek więc w podzespołach wyższych grup (XTR, XT, SLX) od roku 2011 już nie uświadczysz innej kompatybilności jak 3x10 lub 2x10 jednymi słowy Dyna-Sys rulez ;) Chyba najwyższa grupa 3x9, rocznikowo to teraz Deore które jest też dostępne w DS. Jeżeli się uparłeś na SLX'a to ostatni model na 9's to RD-M662 i to tylko w wersji Shadow.

Napisano

Przerzutka po 3 tys km do wymiany?

Wymiana przerzutki nie jest spowodowana przebiegiem. Fakt, trochę się nie jasno wyraziłem :icon_wink:

To o kasetę mi chodziło, która taki właśnie przebieg ma. Przerzutki chcę zmienić na SLXa bo teraz mam:Deore Shadow (9x) na tyle i Alivio z przodu :confused: .

 

Z racji tego, ze nie znalazłem 9-rzędowego SLX'a 2013 na tył, zastanawiałem się czy przy aktualnym przebiegu kasety warto będzie wymienić kasetę na 10-rzędową i dzięki temu móc wrzucić "świeżego" SLX'a.

Kasetę obejrzę dopiero pod względem zużycia, bo przyznam szczerze, że nie wiem jakie piętno odciska na kasetach budżetowych taki przebieg.

 

Oprócz wymienionych komponentów zapomniałeś dodać do tego jeszcze manetek.

 

Manetki też do wymiany- aktualnie tak jak przerzutka przód również Alivio.

SLX raczej dlatego, że opinia o nim krążąca to bardzo dobry stosunek jakość/cena. XT droższe a ponoć róznica w cenie nie do końca odzwierciedla skok jakościowy.

  • Mod Team
Napisano

W styczniowym magazynie rowerowym masz 3 stronicowy opis grupy SLX na sezon 2013. Jest tam napisane o 8 wersjach przerzutek, bez żadnych szczegółów.

Napisano

SLX raczej dlatego, że opinia o nim krążąca to bardzo dobry stosunek jakość/cena. XT droższe a ponoć róznica w cenie nie do końca odzwierciedla skok jakościowy.

 

Wielkiej różnicy w pracy między XT a SLX nie dostrzegam - natomiast XT tak jak już kiedyś pisałem dużo łatwiej się krzywi / przynajmniej ten element między hakiem a przerzutką. SLX wydaje się bardziej pancerny - zaliczył sporo wkręconych gałęzi i żyje a XT załatwiła mi mała gałązka. Niepokoi mnie natomiast ta sprężyna w SLX - ciekawe jak spisze się XT po podobnym przebiegu - jako, że konstrukcyjnie te przerzutki to praktycznie to samo.

  • Mod Team
Napisano
SLX raczej dlatego, że opinia o nim krążąca to bardzo dobry stosunek jakość/cena. XT droższe a ponoć róznica w cenie nie do końca odzwierciedla skok jakościowy.

Zależy jeszcze jakie elementy. Jeśli o manetki chodzi SLXowi bliżej do Deore/Alivio, działanie bardzo podobne. Za to dopiero XT mają inny mechanizm, co przekłada się na lepsze działanie.

Napisano

Istnieje opinia mówiąca że przerzutki 10s działają z napędem 9s z manetkami SRAM'a 9s. Jak dotąd tylko osoba o tym pisząca podwierdziła kompatybilność.

Napisano

Jeśli o manetki chodzi SLXowi bliżej do Deore/Alivio, działanie bardzo podobne. Za to dopiero XT mają inny mechanizm, co przekłada się na lepsze działanie.

 

Skoro SLX jest tak bliski Deore/Alivio to rozsądniejszym będzie dorzucić te 100zł i pójść w stronę XT. Tym bardziej, że manetek nie wymienia się co rok :icon_wink: .

 

Ciekawi mnie kwestia przejścia z kasety 9-rzędowej na 10-rzędową. Mianowicie czy pociąga ona ze sobą wymianę dodatkowych elementów, np. piasty? Jakby nie patrzeć dokłada się kolejną koronkę więc szerokosć kasety nie pozostanie bez zmian.

Sory jeśli pytania wydają się laickie ale dopiero poznaję techniczne aspekty i niuanse z tym związane, więc wyrozumiałość wskazana :002:

Napisano

Kaseta 10s mieści się na piaście od 8/9 bez żadnych problemów. Co prawda jest jeden tryb więcej ale odległości między nimi są mniejsze.

Napisano

Było o tym.

Piasty 8/9/10s są ze sobą kompatybilne.

Manetki faktycznie, nie wymienia się co rok, ale warto się zastanowić, jak i ile jeździmy, bo może się okazać, że 100zł można ulokować w czymś innym.

Osobiście kupiłem używane XT w cenie nowych Deore, więc nawet się nie zastanawiałem.

Przerzutki to cały czas ktoś narzeka na SLX czy XT. Z tego wynika, że wszyscy powinniśmy jeździć na XTR, albo X0.

Przeanalizuj ile jeździsz, jak jeździsz, ile kasy możesz wydać i na co ją ulokować.

 

Ja, aby sobie odpowiedzieć na te pytania potrzebowałem sporo czasu, ale jak mogę kupić używane manetki + przerzutki XT troszkę drożej niż Deore, to nie ma co się zastanawiać.

Przy nowych częściach ta różnica na większej ilości części to już się robią spore sumy.

Napisano

Ja tam ma SLX nie narzekam. Nie zauważyłem aby shadow dostawał luzów a jeżdżę agresywnie. Jedyne co zużywam to kółeczka. IMHO manetki są dość daleko wysunięte do przodu co nie każdemu odpowiada ale na to są sposoby.

Napisano

Ja tam ma SLX nie narzekam. Nie zauważyłem aby shadow dostawał luzów a jeżdżę agresywnie. Jedyne co zużywam to kółeczka.

Jeśli można zapytać to jaki kółka stosujesz? Shimano czy jakieś zaminniki? Moje po ponad 9kkm zaczynają dogorywać ;-)

  • Mod Team
Napisano
Piasty 8/9/10s są ze sobą kompatybilne.

Piasty jak piasty ... domniemam ze chodziło o kasety :P bo piasty rożnych producentów nijak są ze sobą kompatybilne jeżeli chodzi o części a standard osi wszędzie jest taki sam :P

Napisano

Manetki SLX mają zbyt dłigi skok jałowy i zmieniają za jednym pociągnięciem 3 przełożenia. W XT skok jałowy jest krótki, kliknięcie wyraźne, a jednym ruchem można zmienić 4 biegi Również zmiana w dół o 2 kliki za sprawą tuningu daje dodatkową przewagę.

Napisano

A ja jezdzilem sezon 2012 na 10 s dyna sys przerzutki mialem 2 xt 773 & 780 i obie po 7 kkm chodzily bardzo kulawo. Brakowalo im precyzji i nie dalo sie idealnie wyregulowac.

 

Przeszedlem na 9 rzedow i zdecydowalem sie na srama x9 chodzi jak marzenie. Przechodzac z 9 na 10 rz wiecej sie traci i niekoniecznie chodzi tu o kase .

 

Majac 9 rz mazna latac na lancuchu 8 rzedowym ktory kosztuje 40-50 zl a przy 10 rz lancuch 100-130 zl.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...